728 x 90

اسامه النجیفی: نفوذ رژیم ایران در عراق پایان خواهد یافت

اسامه النجیفی
اسامه النجیفی

اسامه النجیفی رئیس قبلی پارلمان عراق روز سه‌شنبه ۱۲ آذر ۹۸ در گفتگو با العربیه گفت که نفوذ رژیم ایران در عراق حتی اگر هم برای مدتی به طول انجامد، پایان خواهد یافت.

وی افزود که که احزاب موجود در قدرت به آسانی از آن کنار نخواهند رفت اما فشار مردم آنها را مجبور خواهد کرد تا تسلیم خواسته‌های تظاهر کنندگان شوند.

رئیس قبلی پارلمان عراق تأکید کرد مردم عراق سلطه رژیم ایران بر خاک کشورشان و دخالت‌هایش در امور داخلی عراق به‌ویژه در مناطق وسط و جنوب که رژیم ایران درباره آنها حساب باز کرده است را نمی‌پذیرند.

 

اسامه النجیفی گفت: ما به سوی برگزاری انتخاباتی زود هنگام برای تصحیح روند سیاسی در عراق پیش خواهیم رفت.

وی اضافه کرد: رژیم ایران در امور داخلی عراق دخالت می‌کند و در این راستا اجازه نخواهد داد که نفوذ آن در عراق تضعیف شود.

نجیفی هم‌چنین پیش‌بینی کرد: تهران به آسانی از عراق دست نخواهد کشید و هم‌چنان به توسعه‌طلبی‌هایش برای احیای امپراطوری خود در منطقه ادامه می‌هد» اما «این (طرح) هم‌اکنون در عراق، لبنان و یمن با شکست مواجه شده است.

او ضمن اشاره تلویحی به وابستگان رژیم در اداره عراق گفت: کسانی هستند که روند سیاسی در کشور را اداره می‌کنند. نجیفی درباره عادل عبدالمهدی نیز افزود، عبدالمهدی قدرت را به طرف‌هایی در خارج از دولت واگذار کرده بود و بی‌اراده مانده و قادر به کنترل اوضاع برای اداره مستقیم امور کشور نبود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1f26e25-159c-4430-aa12-27c0b3367936"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات