728 x 90

از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران

زاهدان
زاهدان

قیام سراسری مردم ایران انفجاری است از یک جرقه، که از زاهدان تا تهران را در خشم و خروش و نفرتی عمیق فرو برد. قیامی مبتنی بر ارزشهای عمیقاً دمکراتیک و عدالت جویانه با ریشه‌هایی کهن در تاریخ و فرهنگ آزادیخواهی و دمکراسی طلبی این مرز و بوم. فراتر از هر گونه تفاوتهای قومی و ملیتی ناشی از القائات استثماری و نفاق افکنانه ارتجاعی و استعماری که خود را در دوران حاکمیت شاه و شیخ به‌خصوص در دوره حاکمیت آخوندهای خون‌ریز و ستمگر، در جنگهای روانی و سیاسی و قومی برای درهم ریختن اتحاد و نوع دوستی مردم ایران نشان داده است. قیام آزادیخوانه مردمی است متمدن و متحد برخوردار از یک پیشینه فرهنگی بسیار غنی از مقاومت، انسانیت، ایرانیت و مدنیت و کار و تلاش و مبارزه و تولید در برابر ظلم حاکمان ستمگر داخلی در مقابل ایلغار نیروهای مهاجم خارجی.

امروز باید اذعان کرد که رفتار وحشیانه ایلغار خمینی و دنبالچه‌اش خامنه‌ای و رئیسی جلاد با مردم ایران و به‌طور خاص با ملیتهای تحت ستم و به‌خصوص با مردم قهرمان زاهدان فقط قابل قیاس است با رفتار ایلغار مغول به‌مثابه یک نیروی وحشی خارجی. اما درود به جوانان دلیر بلوچستان که پاسخ جانانه‌یی به اراذل و اوباش خامنه‌ای داده و می‌دهند.

در شرایطی که یک رژیم سراپا فاسد و بی‌کفایت، کشور را به قهقرا برده است، دارایی مردم ایران را صرف تروریسم، جنگ در منطقه، برنامه موشکی و اتمی و گسترش سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی کرده است، زنان را به زندگی در وحشت و بردگی محکوم کرده، و جوانان را در فقر و گرسنگی نگه‌داشته و از حقوق اولیه‌شان محروم کرده است، در قیام سوختبران جوانان بلوچستان که سه هفته به طول انجامید دست کم ۴۰نفر شهید شدند و تا همین حالا روزی نیست که جوانان بلوچ در شرایطی که برای لقمه‌یی نان به‌اجبار به سوخت‌بری روی می‌آورند با گلوله‌های پاسداران به‌قتل نرسند و یا در آتش خاکستر نشوند. اما به‌رغم همه این ستمها و جنایتها، مردم بلوچستان به مقاومت و نبردی قهرمانانه علیه نیروهای رژیم روی آورده‌اند و به همین دلیل هم هست که با سلسله قیامهای اخیر در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان به‌طور واقعی یک نقش و جایگاه تاریخی را، در انقلاب دمکراتیک و قیام سراسری ایران که این روزها جریان دارد و هم در سلسله قیامهای اخیر به خود اختصاص داده‌اند. چرا که کانونها و جوانان شورشگر بلوچ، همراه و همگام با سایر هموطنان خود در سراسر ایران، در پاسخ به سرکوب و خشونت و وحشیگری و تجاوز به ناموس مردم، به خشم و کینشان علیه جنایتکاران افزوده و جواب مزدوران را با آتش سلاح و قهر انقلابی داده و البته که خواهند داد.

رژیم خون‌ریز و بیرحم خامنه‌ای و گماشته‌اش یعنی جلاد ۶۷، جوانان را به رگبار میبندند و یا با ضربات مغزی باباتون و یا در زیر شکنجه‌های وحشیانه می‌کشند، بعد هم در اوج حماقت آنرا تکذیب می‌کنند.

شیادی، لاپوشانی و فتنه‌گری آخوندهای قاتل و دستگاه اطلاعاتی‌شان برای مقابله با اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم، عبارتند از فرافکنی، سانسور و تحریف حقیقت آن هم برای ماله‌کشی و فرار از عواقب حقوقی جنایاتشان که هر ناظر خارجی و بیطرفی را در حیرت فرو می‌برد. آنها برای رد گم کنی جنایاتشان از طریق جعل خبر در رسانه‌ها و مطبوعات به‌اصطلاح رسمی و حکومتی خود، اخبار دروغ در مورد شهدا را سند سازی و جعل روایت کرده تا بدینوسیله با ارائه این سندها به‌طور حقوقی اما ابلهانه ایزگم‌کرده و جنایتهایی مانند کشتار اخیر زنان و جوانان و یا کشتار زاهدان را با به‌اصطلاح سند و مدرک مطبوعاتی، تکذیب کنند! خامنه‌ای اما بداند که فراتر از هر رمل و جادوگری و فتنه‌گری آخوندی برای تکذیب جنایات خود، پاسخ جانانه در انتقام ۱۱۵ نماز گذار شهید و مظلوم زاهدان و شهدای اخیر شورشهای انقلابی در سایر شهرهای این استان را باید دریافت کند. به‌خصوص این‌که خون این شهدای بی‌دفاع و بیگناه با خون صدها نفر دیگر از هموطنان ما در سراسر ایران در هم آمیخته است. در همین رابطه و در مورد پیوند و همبستگی قیام مردم بلوچستان با قیام سراسری مردم ایران رهبر مقاومت ایران گفتند که «کانون‌ها و شهرها و مناطق شورشی، از زاهدان تا سنندج و کردستان دیگر از پا نمی‌نشینند و هر روز بیش‌از‌پیش گسترش پیدا خواهند کرد». به این ترتیب پیوند خونین شهدای جمعه سیاه زاهدان در ۸مهر ۴۰۱، و خون شهدای قهرمان اعتراضات اخیر سایر شهرهای این استان به عنوان برگ زرینی در تاریخچه سرخ‌فام قیام سراسری مردم ایران و این‌که سراسر کشور را به آتشفشانی علیه خامنه‌ای تبدیل کردند، به‌ثبت رسید.

یکی دیگر از ترفندهای سخیف و لو رفته دستگاه اطلاعاتی خامنه‌ای و گماشته جلادش رئیسی در شرایطی که مردم در سراسر ایران فریاد می‌زنند «از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران»، زدن انگ و مارک تجزیه طلبی و وابسته خارجی و تروریزم به رزمندگان بلوچ است. اما خامنه بداند تا زمانیکه این زنگی تیغ به کف بر سریر قدرت نشسته است و از بوی خون جوانان ایرانی مست قدرت و فرمان آتش به اختیار می‌دهد بلوچستان پایدار و سرفراز تن به تسلیم و سازش و بیعت نمی‌دهد و مغلوب عربده کشی‌های پاسداران جهل وجور و جنایت نخواهد شد. انقلاب دمکراتیک مردم ایران پیروز می‌شود پاینده باد مقاومت و اقتدار آزادیخواهانه و عدالت طلبانه بلوچستان پایدار.

آهای سرمچاران، قلبهای شکافته شما

که تمام ایران را به انقلاب می‌خواند

به برجی از خشم و کینه تبدیل گشته است

از اشکهای مادران برای شما نخواهم گفت

که سوگند خورده‌ام

هر قطره‌اش را به

گلوله‌ای تبدیل کنم.

آ. رخشانی

 

مسئولیت محتوای مطالب وارده برعهده نویسنده است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/410d4c1d-9d4b-4a02-9425-ace76a433114"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات