728 x 90

از تبلیغ برای حشره‌خواری تا مصرف گوشت الاغ!

فروش حشره...
فروش حشره...

خبرگزاری صدا و سیمای آخوندی در تاریخ ۸شهریور ۱۴۰۱ اقدام به تبلیغ حشره‌خواری به‌عنوان «جایگزینی سالم برای منابع پروتئینی» کرد:

در این خبر آمده بود:

«حشرات یک منبع غذایی مغذی و سالم با مقادیر زیادی اسیدهای چرب، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و پروتئین با کیفیت بالا هستند».

در این آگهی چندش‌انگیز و نادر در نوع خود با آب و تاب تمام نوشته شده بود:

«گروهی از محققان کره‌یی در مطالعهٔ اخیرشان کرم‌های خوراکی را با شکر پخته‌اند و طعمی شبیه به گوشت ایجاد کرده‌اند». !

این خبرگزاری ولایی چند ساعت پس از واکنش خشم‌آلود مردم به چنین خبری، با رسوایی تمام آن را حذف کرد. سردبیر اخبار علمی فناوری پزشکی این خبرگزاری در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر صدا و سیمای آخوندی در توجیه این اقدام سخیف گفت:

«منبع خبر از کرهٔ جنوبی بود و محققان کره‌ای این تحقیقات را انجام داده‌اند»!

 

نعل وارونهٔ خبرگزاری فارس

جالب است که خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) در تاریخ ۴تیر ۱۴۰۱ در یک فرافکنی قابل تأمل با طعنه به کشورهای غربی، پدیدهٔ «حشره‌خواری» و تبلیغ آن از سوی سلبریتی‌ها را مذموم دانسته و در مورد آن نوشته بود:

«کشورهای غربی و البته دیگر کشورها با بحران تأمین مواد اولیه یا بحران تبدیل مواد اولیه به مواد ثانویه و لازم در صنایع مختلف روبه‌رو شده‌اند چون مانند قبل، امنیت تأمین منابع انرژی ندارند... مدتی است سلبریتی‌های غربی با لباس‌های تکراری سال‌های قبل در مجامع عمومی و فستیوال‌ها حاضر می‌شوند حتی با تغییراتی آن لباس را به اندازه فرزندان خود می‌کنند. برخی از مدتی قبل، گرایش خود به گیاه‌خواری و حتی حشره‌خواری! را اعلام کرده‌اند. ویدئوهایی از حشره خواری برخی‌شان منتشر شده است. آنجا کسی به مردم حتی از زبان کارشناس نمی‌گوید که لباسشان را وصله بزنند، گوشت نخورند یا میوه کمتر بخورند که مردم هم مکدر شوند. سیاستمداران حرف و خواسته‌شان را در رفتار سلبریتی‌هایی که در خدمت دارند، به نمایش می‌گذارند. نکته مهم ماجرا این است که این چهره‌ها مأموریتشان را پشت ژستهای حفظ محیط‌زیست و... پنهان می‌کنند».

اکنون مشخص می‌شود که رقعه‌نگاری در بارهٔ «پشت پردهٔ حشره‌خواریهای هالیوودی»! ایجاد یک پردهٔ دود برای توجیه این پدیده در ایران زیر سلطهٔ استبداد دینی بوده است.

از آنجا که به شیوه‌های لو رفتهٔ پروپاگاندای آخوندی آشنا هستیم و می‌دانیم این انکار و تکذیب و طرح زیرجلی و غیرمستقیم این موضع خبر از یک اقدام پشت‌پرده می‌دهد، بنابراین باید آن را بخشی از اقدمات هولناک حکومت برای گرسنگی دادن به مردم تلقی کرد. این نوع پروپاگاندا را بارها در جریان فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و هم‌چنین موضوع گرانی خزندهٔ بنزین شاهد بوده و هستیم.

 

گوشت، غذایی لاکچری

تبلیغات حکومتی برای ترویج حشره‌خواری آن روی دیگر سکهٔ حذف گوشت و مواد پروتئینی از سفرهٔ ایرانیان است. خبرگزاری صدا و سیما در ترغیب مردم ایران به حشره‌خواری نوشته بود: «اگر همه این افراد بخواهند از گوشت حیوانات به‌ویژه گاو، خوک و گوسفند تغذیه کنند به منابع غذایی، آب و زمین بیشتری نیاز خواهیم داشت». این خبرگزاری البته اضافه نکرده بود که این نگرانی برای مصرف زیاده از حد گوشت شامل آخوندهای حرام لقمه و سفرهٔ رنگارنگ آنها نمی‌شود. این خبر برای مردمی است که سال به سال رنگ گوشت نمی‌بینند.

در حال حاضر سرانهٔ مصرف گوشت سالیانه در ایران به کمتر از ۳کیلو گرم رسیده است. مدتهاست که دهک‌های اول جامعه آن را از سبد غذایی خود حذف کرده‌اند. «یک خانواده سه نفره کارگری اگر یک روز بخواهند غذای گوشتی بخورند، باید کل دستمزد آن روز نان‌آور خانواده را برای خرید فقط یک کیلو گرم گوشت قرمز هزینه کنند!» (آرمان امروز. ۱۸مرداد ۱۴۰۱)

طبق گزارش رسانه‌های حکومتی «در حال حاضر قیمت هر کیلو گرم گوشت قرمز به‌طور میانگین به ۲۵۰هزار تومان رسیده و یک خانوار ایرانی برای تأمین نیاز خود به گوشت قرمز باید ماهانه یک‌میلیون تومان کنار گذارد. برای سایر محصولات پروتئینی نیز وضعیت هزینه‌ها سرسام‌آور است؛ هر فرد ایرانی روزانه به یک عدد تخم‌مرغ نیاز دارد و در نتیجه هر خانوار ایرانی ماهانه به سه‌ شانه تخم‌مرغ نیاز دارد که هزینه تهیه آن ۳۰۰هزار تومان تخمین‌زده شده است.

در نهایت برای تأمین نیاز‌های اولیه غذایی و داشتن یک زندگی سالم با حداقل‌ها یک خانوار ایرانی ماهانه باید ۵میلیون و ۳۵۰هزار تومان هزینه کند، چیزی برابر حداقل دستمزد یک کارگر در کشور» (همدلی. ۱۳شهریور ۱۴۰۱).

 

عرضهٔ گوشت اسب و الاغ!

فاجعه به اینجا ختم نمی‌شود. هنوز اخبار مربوط به حشره‌خواری و تبلیغ چندش‌انگیز برای آن فرو نشسته، خبر از عرضهٔ گوشت اسب و الاغ در ایران داده می‌شود.

روزنامه حکومتی همدلی ۱۴شهریور نوشت: «رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان درباره مباحث مطرح‌شده مبنی بر عرضه گوشت تک سم‌ها از جمله اسب و الاغ مطرح کرد و گفت: بر اساس گزارشهایی که به ما رسیده، این مسأله صحت دارد، اما میزان آن در حدی نیست که مردم بخواهند نگران شوند. حامد زارعی حتی دلیل اصلی این موضوع را افزایش قیمت گوشت عنوان کرد و گفت این موضوع باعث شده برخی از این تخلفات به‌صورت قارچ‌گونه رشد کنند».

رسالهٔ قطور آخوندی و شرع ریایی آنها به این حلال و حرام که می‌رسد سکوت می‌کند؛ زیرا آن را به نفع خود نمی‌بیند. آیا مرزی از رذالت مانده است که خامنه‌ای و رئیسی عبور نکرده باشند؟

راستی اقدام بعدی آنان برای گرسنگی دادن به مردم محروم ایران چیست؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b2a91aa-8139-4440-8175-df7f0e2319bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات