728 x 90

ارتش ۵۰میلیونی غارت‌شدگان

سخن روز
سخن روز

در جلسهٔ علنی مجلس ارتجاع در روز سه‌شنبه، یکی از اعضای مجلس به‌نام علیرضابیگی خطاب به‌وزیر اقتصاد دولت روحانی که برای پاسخ به‌سؤالات در مجلس حاضر شده بود، گفت: ملت دیگر به‌شما اعتماد ندارند و برای این عدم اعتماد دلیلی واضح‌تر از مال باختگی ۵۰میلیون ایرانی در بورس تحت مسئولیت شما نمی‌توان ارائه کرد».

چند روز پیش دهنوی، رئیس سازمان بورس رژیم از میزان این چپاول بهت‌آور خبر داده و گفته بود: «بورس در سال گذشته ۶۸۰هزار میلیارد تومان برای اقتصاد (نظام) تأمین مالی کرد؛ بازار (بورس) ابزار تأمین مالی دولت در سال گذشته بوده است» (شبکهٔ کلاب‌هاوس-۲۷فروردین).

 

تخریب و غارتی وحشیانه‌تر از چنگیز و مغول

در تاریخ معاصر مثل و مانندی برای این چپاولگری عظیم و افسارگسیختهٔ یک دولت از مردم تحت حاکمیتش، نمی‌توان یافت؛ مگر در دوران استعمار کهن یا در قرون گذشته توسط دولت فاتح علیه ملت مغلوب. به‌راستی کاری که این آخوندهای حرام‌خوار با مردم ما کردند، چنگیز و مغول با ایران و ایرانی نکرد. این واقعیت چنان آشکار است که گاه در جنگ‌وجدال باندی، یک باند به رخ باند رقیب می‌کشد، از جمله کیهان خامنه‌ای (۳۰فروردین) می‌نویسد: «اینها هر کدامشان به‌اندازه یک لشگر مغول غارتگر و تخریبگر‌ند». کما‌این‌که خود خلیفهٔ ارتجاع هم فساد در رژیم را به‌اژدهای هفت‌سری تشبیه کرد که هر سر را بزنی با سرهای دیگر جلو می‌آید. خامنه‌ای با این اعتراف ناگزیر می‌خواست سر اصلی این اژدها را که خود او و بیت فاسدش می‌باشد، از انظار پنهان کند. اگر چه ناگفته روشن است که چنین تاراج عظیمی جز با دستور و حمایت ولی‌فقیه دیکتاتور، امکانپذیر نیست، کما‌این‌که خود او نیز این غارت را کلید زده و خطاب به‌مردم گفت: «در بورس سرمایه‌گذاری کنید» (۲تیر۱۳۹۹). پس از خامنه‌ای، روحانی که نقش اول را در این غارتگری به‌عهده داشت، بارها مردم را دعوت به‌سرمایه‌گذاری در بورس کرد و از جمله در ۲۲مرداد۹۹ گفت: «سکه جای سرمایه‌گذاری نیست، دلار جای سرمایه‌گذاری نیست اما بورس جای سرمایه‌گذاری ا‌ست».

 

روحانی در پاسخ هشدارهای کارشناسان و اقتصاددانان که بالا رفتن ساختگی ارزش سهام در بورس را با توجه به‌وضعیت اقتصاد جهانی در شرایط کرونایی، بادکنکی و حباب می‌دانستند و نسبت به‌ترکیدن آن و عواقب فاجعه‌بارش هشدار می‌دادند، با لودگی و شیادی خاص آخوندی می‌گفت: «بورس ما خوب شده، عصبانی هستند و می‌گویند بورس تمام دنیا به‌هم ریخته، چرا بورس ایران خوب است؟ خوب پنبه در گوشتان بگذارید» (۲۲مرداد ۹۹).

چپاولگری رژیم تنها به‌ربودن دارایی‌های مردم از طریق بورس، خلاصه نمی‌شود. رژیم از دهها طریق و با انواع ترفندها و بهانه‌ها، مردم محروم ایران را غارت کرده و آن را به‌زخم ورشکستگی اقتصادی خود زده تا بتواند به‌رغم خفگی اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، چند صباحی دیگر به‌عمر حکومت ننگین خود بیفزاید. از جمله:

- چاپ سرسام‌آور روزانهٔ اسکناس (به میزان بیش از ۲هزار میلیارد تومان) که نتیجه آن و «افزایش ۳۰درصدی سالانه پایه پول ملی» (رسالت-۲۸فروردین) و افزایش میزان نقدینگی در دوران ۸سالهٔ روحانی ۶برابر شده و از ۴۹۲هزار میلیارد تومان به‌۳۲۰۰هراز میلیارد یا ۳۲۰۰تریلیون تومان رسیده (اظهارات علی نیکزاد نایب‌رئیس مجلس ارتجاع ـ سایت خبر فوری-۳۱فروردین)

- بر اثر تورم سرسام‌آور حاصل از این رشد سرطانی نقدینگی، کلیهٴ کالاهای اساسی از مواد غذایی تا مسکن بین ۳۰۰ تا ۷۰۰در صد افزایش یافته است؛

- افزایش بی‌رحمانهٔ انواع و اقسام مالیاتها و عوارض به‌بهانه‌های مسخره؛

- صادرات آنچه که از مردم ربودنی و صادر کردنی است، از دام زنده و مواد غذایی تا مصالح ساختمانی تا آب و گاز و برق به‌کشورهای دیگر که در نتیجهٔ آن بیش از ۸۰درصد مردم ایران به‌زیر خط فقر سقوط کرده و از تأمین غذای بخور و نمیر خود درمانده‌اند.

 

باد کاشته‌اند و طوفان درو می‌کنند!

در نتیجه این فقر عمومی که رژیم غارتگر آخوندی دامنگیر مردم ایران کرده، در حال حاضر طبقهٔ متوسط در جامعه ایران از میان رفته و این طبقه به‌فرودستان و محرومان پیوسته است. این امر نه تنها قاعدهٔ نیروی قیام‌کننده را به‌طور کمی بسیار گسترش داده، بلکه به‌دلیل برخورداری این طبقه از آگاهی‌های عمیق‌تر سیاسی و اجتماعی، نیروهای قیام را به‌لحاظ کیفی و آمادگی انقلابی نیز بیش‌از‌پیش رشد و ارتقا داده است. نتیجه این تحول کیفی در ساخت و بافت جامعه ایران را در افزایش کمی و کیفی و استمرار حرکتهای اعتراضی اقشار محروم و غارت شده می‌توان دید. اقشار مختلف هر روز به‌خیابان‌ها می‌آیند (طی فروردین‌ماه جاری به‌طور متوسط ۵ تا ۶حرکت اعتراضی در روز) از بازنشستگان تا غارت‌شدگان بورس و از کارگران و معلمان تا پرستاران و پزشکان و تا کشاورزان و...

آگاهی و خشم انقلابی این اقشار به‌جان آمده را از جمله در شعارهایشان می‌توان دید، از جمله غارت‌شدگان بورس روز سه‌شنبه در تهران و مشهد شعار می‌دادند:

«غارتگران حیا کنید، مملکتو رها کنید» / «دولت خیانت می‌کند، مجلس حمایت می‌کند» «هم مجلس، هم دولت بس است فریب ملت» روحانی بی‌شرف اعدام باید گردد، رئیسی رئیسی دزدی به‌این بزرگی چطور هنوز ندیدی/ فرمانده کل قوا، زندگی‌مون رفت رو هوا».

 

چنان که ملاحظه می‌شود، شعارها بیش از پیش، به‌جانب رأس نظام سمت یافته و تیزتر شده است. این همان چشم‌اندازی است که علیرضا بیگی که در ابتدای این مقاله از او نقل‌قول کردیم، در ادامه نسبت به پیآمد آن هشدار داده و خطاب به‌روحانی و دار و دستهٔ او که غارت بورس را کارسازی کردند، می‌نویسد: «به واسطه این تقصیر چه تعداد افرادی که با انگیزهٔ انتقام‌گیری در صفوف مخالفان نظام قرار گرفتند».

در ناصیهٔ جویبارهای اعتراضی اقشار مختلف و به‌جان آمده، پیوستن آنها به‌یکدیگر و جاری شدن رود خروشان خیزشها و قیامهای سراسری نقش بسته است. آری آخوندهای غارتگر باد کاشته‌اند و بی‌تردید طوفان درو خواهند کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d5ad205-5a6d-4b84-be9b-4868d98c2b24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات