728 x 90

ارتش اسد شهر ناوا را به‌شدت بمباران کرد

ارتش اسد شهر ناوا را به شدت بمباران کرد
ارتش اسد شهر ناوا را به شدت بمباران کرد

خبرگزاریها گزارش کردند روز سه‌شنبه ۲۶تیر هواپیماهای جنگی اسد شهر ناوا را به‌شدت بمباران کردند.

همزمان ارتش اسد با موشک این شهر را هدف قرار داد.

یکی از اهالی این شهر خبر داده است اجساد بعد از حمله به شهر ناوا در خیابانها پراکنده شده‌اند.

در شهر ناوا در حال حاضر بیش از ۱۰۰هزار نفر زندگی می‌کنند. بخش بزرگی از آنان پناهجویان و آوارگان جنگی سوریه هستند.

شهر ناوا که در استان درعا واقع شده است یکی از بزرگترین مناطقی است که هنوز رزمندگان سوری توانسته‌اند در درعا حفظ کنند.

در ماه‌های اخیر نیروهای دولتی سوریه با کمک هواپیماهای جنگی روسیه حملات سنگینی علیه رزمندگان سوری در درعا را آغاز کردند.

 

بیشتر بخوانید:

استان درعا

این استان، از شمال به استان دمشق، از جنوب به کشور اردن، از مغرب به استان قنیطره و از مشرق به استان سویداء محدود شده‌ است.

استان درعا منطقه‌یی بیابانی است که به سهل حوران معروف است.

مساحت این استان در حدود ۳۷۳۰کیلومتر مربع می‌باشد.

استان درعا دارای سه بخش است که عبارتند از: الصنمین، إزرع و درعا.

 

بمباران درعا در سوریه با بمبهای ممنوعه ناپالم

نیروهای رژیم اسد صبح روز جمعه ۱۹خرداد ۹۶مناطقی از شهر آزاد شده درعا را با بمبهای ممنوعه ناپالم مورد هدف قرار دادند که منجر به کشته و مجروح شدن شهروندان سوری و ایجاد آتش‌سوزی در قسمت شمال مسجد عمری شد.
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه به‌نقل از شهروندان نوشت هواپیماهای رژیم اسد 4بار مناطقی را در شهر درعا بمباران و موشک‌باران کردند که برخی بمبها حاوی ماده ناپالم بود که از نظر بین‌المللی ممنوع شده است.

از سوی دیگر، یکانهای اتاق عملیات ”بنیان مرصوص“ تلاش نیروهای اسد و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را برای اشغال مناطق آزاد شده در درعا به شکست کشاندند. این نیروها شش روز متوالی است که به در حال حمله به این شهر هستند.

 

بمباران وحشیانه محله‌های آزاد شده درعا با ۶۰بشکه انفجاری

رژیم جنایتکار اسد محله‌های مسکونی شهر درعا را با بیش از ۶۰بشکه انفجاری هدف قرار داد. تصویری که در زیر می‌بینید مطلقاً فیلم سینمایی جنگی یا بازی کامپیوتری نیست بلکه آثار بارانی از بشکه‌های انفجاری و بمبهای آتشزای ناپالم است که بر محله‌های آزاد شده درعا فرو ریخته است
هلیکوپترهای اسد محله‌های درعابلد و جاده سد و کمپ درعا را بمباران کردند که در نتیجه شماری از اهالی از جمله کودکان و زنان کشته و مجروح شدند. علاوه بر این، ویرانیهای گسترده‌یی در زیرساختها و منازل مسکونی ببار آورد.

فیلمهای منتشر شده توسط رسانه‌های اپوزیسون به‌خوبی نشان می‌دهد بخش شمالی مسجد عمری کاملاًً آتش گرفته است. نظامیان اسد این مسجد را با بشکه‌های انفجاری که برخی حامل ماده آتشزای ناپالم بودند، بمباران کردند.

حملات هیستریکی که هواپیماهای رژیم اسد از هوا و نظامیان اسد با پشتیبان شبه‌نظامیان رژیم ایران بر روی زمین انجام می‌دهند، موج آوارگان را به راه انداخته و صدها خانواده از محله‌های مزبور و برخی روستاهای مجاور شهر به تپه‌ها و بیابانهای اطراف گریخته‌اند.

نزدیک به 600 تا 800خانواده آواره شده‌اند.
خانواده‌های بازمانده در کمپ فلسطینها در درعا، هیأتهای کمک‌رسانی و آژانس سازمان ملل در رابطه با آوارگان فلسطینی و سازمان آزادی‌بخش فلسطین را فراخواندند تا فوراً دخالت کرده و پناهگاه امنی برای آنها فراهم کنند.‌ آنها همچنین خواستار ایجاد راههای امن برای زنان و کودکان و سالخوردگان شدند. آوارگان فلسطینی خواستار بیرون بردن فوری مجروحان و بیماران مزمن از داخل کمپ شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4879bcf1-bca5-4651-a135-754975d939d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات