728 x 90

اذعان وزیر کار آخوند رئیسی به فاصله فاحش طبقاتی در ایران

پهن کردن سفره خالی کارگران فولاد مقابل استانداری خوزستان - عکس از آرشیو
پهن کردن سفره خالی کارگران فولاد مقابل استانداری خوزستان - عکس از آرشیو

عبدالملکی وزیر کار رژیم با اعتراف به فاصله فاحش طبقاتی در حاکمیت آخوندی در یک مورد به «شرایط سخت و حقوق کم کارگران و بازنشستگان» اشاره کرد که «‌دخل و خرج این اقشار» با وجود تورم افسارگسیخته همخوانی ندارد. (کار و کارگر۱۷شهریور).


روزنامه حکومتی کار و کارگر به‌تاریخ ۱۷شهریور به‌نقل از «مصطفی شریف» استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی نوشت: آیا کاهش نرخ تورم به آسانی و به‌سرعت قابل تحقق است؟ اگر پاسخ منفی است، کارگران چند سال باید با همین دستمزد ناچیز و قدرت خرید پایین، سر کنند تا با کاهش نرخ تورم شاهد رنگین‌تر شدن سفره‌های خود باشند؟
کار و کارگر در همین رابطه به‌نقل از یک اقتصاددان حکومتی نوشت: تورمی که طی چند سال گذشته و در همه سطوح داشتیم و خیلی هم وحشتناک بوده، یک‌ساله یا دوساله پایین نمی‌آید. .
وی در ادامه افزود: تورم در ایران ساختاری و نهادی است افزایش انحصارات دولتی، فرار سرمایه‌ها از کشور، نبود سیستم توزیع درست، احتکار و واسطه‌گری، سودآور بودن فعالیت‌های غیرمولد، به هم خوردن بهره‌وری، عدم ثبات سیاست‌های اقتصادی و رشد نقدینگی، همه اینها تورم‌زاست...
آیا این همه علل مختلف باید نادیده گرفته شود و فقط به سراغ دستمزد کارگران برویم که اگر بالا برود تورم ایجاد می‌شود؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/537f123d-193e-4eee-bdae-e206450491f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات