728 x 90

اذعان رسانه حکومتی: آمریکا هیچ‌گاه به شرایط قبل از ترامپ بازنخواهد گشت

مذاکرات وین - عکس از آرشیو
مذاکرات وین - عکس از آرشیو

روزنامه حکومتی فرهیختگان ۹شهریور، با اذعان به تغییر تعادل‌قوای کنونی به‌منظور توهم زدایی سران حکومتی یادآور شد که «‌با توجه به فضای سیاسی آمریکا، دولت آمریکا امکان بازگشت به برجام را نخواهد داشت و فضای موجود و مخالفت‌های داخلی این کشور اجازه بازگشت را به ایالات متحده نخواهد داد».

فرهیختگان پیرامون چشم‌انداز برجام نوشت: «آمریکا هیچ‌گاه به شرایط قبل از ترامپ بازنخواهد گشت زیرا در حال حاضر هم ایران در برجام است و بسیاری از محدودیتها را پذیرفته و هم ایالات متحده از برجام خارج شده و هم تحریم‌های شدیدتری خارج از برجام به ایران تحمیل شده است و این شرایط برای ایالات متحده مطلوبیت زیادی دارد».
فرهیختگان افزود: «آمریکا در دور جدید مذاکرات سعی خواهد کرد ساختار و معماری تحریم‌های باقی مانده و محدودیت در دستیابی ایران به انرژی هسته‌یی باقی بماند و در قبال آزاد کردن برخی منابع مسدودشده ایران و جلب توجه به لغو کاغذی برخی تحریم‌ها، بتواند امتیازهای خوبی را از مذاکرات به دست آورد.
سیاست آمریکا در لغو تحریم‌ها به این شکل خواهد بود که امتیازهای بی‌ارزش به ایران داده و تحریم‌های جزیی را به‌نحوی رفع کند که نفعی برای ایران نداشته باشد و در عوض تحریم‌های اصلی را به‌عنوان اهرم قدرت حفظ کند... .»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cc3bb7f-6bfd-4a0f-8980-6b7a0fa2b82d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات