728 x 90

هشدار اعضای غیردائم شورای امنیت و فرانسه درباره ادلب سوریه

شورای امنیت
شورای امنیت

جوانا ورونسکا نماینده دائم لهستان در سازمان ملل به‌عنوان رئیس دوره‌ای گروه اعضای غیردائم شورای امنیت نسبت به وضعیت ادلب سوریه هشدار داد.

وی به همراه نمایندگان قزاقستان، کویت، هلند، سوئد، بولیوی، پرو، ساحل عاج، گینه استوایی و اتیوپی از اعضای غیردائم شورای امنیت تصریح کرد: ۱۰عضو غیردائم شورای امنیت در مورد وضعیت ادلب جلسه‌ای را ترتیب دادند. از عملیاتهای نظامی در استان ادلب سوریه که می‌تواند منجر به وجود آمدن فاجعه بزرگ انسانی شود به‌شدت نگران هستیم.

ورونسکا با دعوت از بازیگران بحران سوریه برای یافتن راه‌حلی مناسب برای مسأله ادلب، از تمامی طرفها خواست تا به قوانین بین‌المللی و حقوق‌بشر احترام بگذارند.

از سوی دیگر عالی‌ترین مقام ارتش فرانسه روز پنجشنبه ۱۵شهریورماه گفت نیروهای او آماده هستند تا درصورتی‌که در حمله مورد انتظار نیروهای رژیم اسد به استان ادلب از تسلیحات شیمیایی استفاده شود، اهداف سوری را مورد تهاجم قرار دهند.

 

بیشتر بخوانید:

طراحی نظامی و زمینه‌سازی سیاسی برای حمله به ادلب به‌دستور خامنه‌ای

بر اساس اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت، خامنه‌ای ولی‌فقیه ورشکسته رژیم در محاصره بحرانهای داخلی و بین‌المللی، درصدد حمله به ادلب و ادامه جنگ و خونریزی به هر قیمت در سوریه است. به همین خاطر وزیر دفاع و وزیر خارجه‌اش را در روزهای اخیر به این کشور فرستاد.

وزیر دفاع آخوندها در ۲۶و ۲۷اوت به سوریه سفر کرد و در دیدار با بشار اسد و فرماندهان ارتش وی گفت پاسداران و مزدورانشان در سوریه باقی خواهند ماند. بشار اسد نیز گفت: «گروهی از نیروهای داوطلب ایرانی برای جنگ به سوریه آمده‌اند که توسط افسران ایرانی هدایت می‌شوند»(خبرگزاری ایرنا-۲۷اوت۲۰۱۸).

به‌دنبال آن، وزیر خارجه ملایان در روز ۳سپتامبر در دیدار از سوریه با اشاره به کشتار قریب‌الوقوع در ادلب گفت «باقیمانده تروریستها در مناطق باقیمانده در ادلب باید پاک شوند و منطقه در اختیار مردم سوریه قرار گیرد».

همزمان بخش زیادی از پاسداران و مزدورانشان به سمت ادلب رفته‌اند. پاسدار سرتیپ جواد غفاری، فرمانده نیروهای سپاه در سوریه، نیز در شمال سوریه مستقر شده است. بخشی از فرماندهی سپاه و چهار هزار نیروی وابسته به آن شامل مزدوران افغانی موسوم به فاطمیون، مزدوران پاکستانی موسوم به زینبیون، بخشی از نیروهای حزب‌الله لبنان و برخی از مزدوران سوری سپاه از شهرهای نبل و الزهرا در منطقه صنعتی شیخ نجار در شمال غرب حلب مستقر شده‌اند.

 

مراکز تجمع پاسداران در سوریه

پادگان بحوث در جنوب شهر السفیره در جنوب شرقی حلب موسوم به پادگان رقیه و پادگان تیپ۴۷بشار اسد در شمال شهر حما و شهرک العیس در جنوب غربی حلب از دیگر مراکز تمرکز پاسداران برای حمله به ادلب است. علاوه بر این پاسداران در پادگان جورین و جبل ترکمان در استان لاذقیه در نزدیکی ادلب حضور دارند.

در سایر مناطق سوریه نیز پاسداران برای کمک‌رسانی به اشغال ادلب آمادگی دارند. ساختمان شیشه‌یی در کنار فرودگاه بین‌المللی دمشق، مرکز فرماندهی کل و مرکز لجستیک سپاه در سوریه است. پادگان شیبانی در شرق دمشق از مراکز تجمع پاسداران و مزدوران افغانی است و نیروهای مستقر در آن نقش حفاظت کاخ بشار اسد را هم ایفا می‌کنند.

 

اعزام چند هزار پاسدار و شبه‌نظامی عراقی در اطراف شهر آلبو کمال

چند هزار تن از پاسداران و گروه‌های عراقی کتائب حزب‌الله، حرکت النجباء، کتائب امام علی، کتائب سید الشهداء و ابدال و همچنین نیروهای حزب‌الله لبنان در اطراف شهر آلبوکمال در مرز عراق، حضور دارند.

دانشکده آموزش دانشگاه دیرالزور یکی از مراکز فرماندهی و استقرار پاسداران در شرق سوریه است که رژیم اسم آن را قرارگاه نصر گذاشته است. فرودگاه تی-۴در نزدیکی شهر تدمر در استان حمص، از مراکز فرماندهی و تجمع پاسداران در جبهه میانی و دانشگاه یرموک (موسوم به پادگان زینب) مرکز فرماندهی نیروهای سپاه در جنوب سوریه است. پاسداران در درعا و شیخ مسکین نیز حضور دارند.

مقاومت ایران، از شورای امنیت ملل ‌متحد و کشورهای عضو می‌خواهد از جنگ‌افروزی رژیم آخوندی در ادلب که به یک فاجعه انسانی منجر خواهد شد، جلوگیری کنند و اقدامهای فوری برای اخراج پاسداران از سوریه اتخاذ کنند این لازمه پایان دادن به جنگ و کشتار در این کشور است. جنگ‌افروزی آخوندها در سوریه و به باد دادن سرمایه‌های مردم، در شرایطی است که تورم، بیکاری، گرانی و سقوط آزاد ارز کشور کمر مردم را شکسته است. مردم ایران در قیام سراسری بارها مخالفت و نفرت خود را از جنگ‌افروزی این رژیم با شعار «سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن» اعلام کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7e08fb2-004e-4d29-aa21-136e2d2c9673"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات