728 x 90

ادامه اعتصاب ۳۵۰۰ نفر از کارگران شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان

ادامه اعتصاب ۳۵۰۰ نفر از کارگران شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان
ادامه اعتصاب ۳۵۰۰ نفر از کارگران شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان

اعتصاب ۳۵۰۰نفر از کارگران شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان روز پنجشنبه ۲۵اردیبهشت، هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش دریافتی از روز سه‌شنبه خانواده‌های کارگران نیز در این اعتصاب حضور یافتند. کارگران به واگذار کردن سهام این شرکت در بورس و خصوصی‌سازی شرکت اعتراض دارند. آنان خواستار جلوگیری عرضه سهام این شرکت در بورس و بازگشت آن به صندوق بازنشستگان فولاد هستند. برخی از کارگران با اشاره به وضعیت کارخانه‌های مشابهی که پس از خصوصی‌سازی دچار مشکلات عمده شدند می‌گویند نمی‌خواهند آنچه بر سر کارگران هپکو، آذرآب و هفت‌تپه آمده، گریبان آنها را نیز بگیرد.

این دومین اعتصاب کارگران شرکت زغال‌سنگ کرمان در یک ماه اخیر است که از ۹روز پیش آغاز شده است. در سال‌های گذشته نیز کارگران این شرکت چندین بار تجمع کرده‌ا‌ند.

اعتراضات کارگران زغال سنگ کرمان در سال ۱۳۹۹ در اول اردیبهشت سال جاری با اعتصاب «حدود ۳ هزار کارگر شرکت زغال سنگ کرمان که در تونل‌های متعلق به این شرکت، در سه شهرستان راور، کوهبنان و زرند کار می‌کنند» آغاز شد. این کارگران در اعتراض به تصمیم مدیران این مجموعه برای واگذاری سهام آن به بخش خصوصی، روز (دوشنبه، ۱ اردیبهشت) دست از کار کشیدند».

روز ۱۴اردیبهشت، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور خبر داد که شرکت سرمایه‌گذاری این صندوق از جمله شرکت‌های زغال‌سنگ کرمان در ماه‌های آینده وارد بورس خواهد کرد».

روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت کارگران مجدداً برای پیگیری خواسته هایشان در برابر شرکت زغال‌سنگ کرمان تجمع کردند. این بار اما خانواده های کارگران نیز با آنها همراه شده و در کنار همسران خود همانجا تحصن کردند. چهارشنبه تجمع زنان و خانواده های کارگران زغال سنگ همچنان در برابر شرکت زغال سنگ ادامه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cebedae1-3799-40d8-be5d-c770fecc33f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات