728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۸۰

ادامه اعتصاب و درگیری با نیروهای سرکوبگر در تهران، اصفهان، تبریز، اراک، کرمانشاه، کرج و...

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت

تظاهرات و درگیری در مناطق مختلف تهران که از صبح سه‌شنبه شروع شده بود تا پایان روز ادامه یافت. درگیری علاوه بر خیابانهای مرکزی تهران و تهران‌پارس در شرق تهران به جنوب تهران و از جمله خیابان و میدان شوش نیز کشیده شد.

اعتصاب بازاریان و مغازه‌داران در بسیاری از مناطق تهران از جمله در بازارهای ناصرخسرو، ۱۵خرداد، و بازار جواهرفروشان، بازار آهنگران در کوچه معظم‌الدوله، بازار عباس‌آباد، بازار کیلویی‌ها، کسبه گذر لوطی صالح، بازار مبل در خیابان دلاوران، مجتمع بزرگ ایرانیان در خیابان امین‌الملک، کسبه خیابان لاله‌زار ادامه یافت.

در خیابان لاله‌زار جوانان در مقابل نیروهای سرکوبگر صف‌بندی کرده و دست به مقاومت زدند. تظاهرات و درگیری در این خیابان تقریباً در تمام روز ادامه یافت. شماری از تظاهر کنندگان بر اثر شلیک گلوله‌های مشقی نیروهای سرکوبگر مجروح شدند. در بسیاری از نقاط مانند بازار فردوسی، خیابان ملت و خیابان اکباتان جوانان با برافروختن آتش با شلیک گاز اشک‌آور مقابله کردند. خیابانها به صحنه رویارویی جوانان با گارد ضدشورش تبدیل شده بود.

ابعاد تظاهرات و درگیریها به‌حدی بود که در برخی نقاط تهران علاوه بر عوامل نیروی انتظامی و گارد ضدشورش و جنایتکاران موسوم به لباس‌شخصی به دستور خامنه‌ای سپاه پاسداران وارد صحنه شد.

علاوه بر تهران بازار هنر و راسته بازار اصفهان، مجتمع تجاری ارگ در کرمانشاه، بازاریان اراک، بازار سرپوشیده و بازار طلافروشان تبریز و بازار موبایل در کرج و بسیاری از نقاط کشور روز سه‌شنبه دست به اعتصاب زدند. مردم در میدان آزادی اصفهان شعار می‌دادند توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه.

جوانان به‌پاخاسته در نقاط مختلف تهران و شهرهای مختلف در جنگ و گریز با نیروهای سرکوبگر شعارهای مرگ بر گرانی؛ بی‌غیرتها حیا کنید مملکت را رها کنید؛ ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد، وای به روزی که مسلح شویم؛ سوریه رو رها کن فکری به‌حال ما کن، سردادند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵تیر ۱۳۹۷(۲۶ژوئن ۲۰۱۸)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8bd2d388-9da4-4e1b-b4a1-7389f9011a09"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات