728 x 90

اخراج دهها دیپلومات روسیه توسط آمریکا،کانادا و اتحادیه اروپا

اخراج دیپلمات های روس از آمریکا و ...
اخراج دیپلمات های روس از آمریکا و ...

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه  ششم فروردین  97 دستور اخراج ۶۰دیپلومات روسیه  از آمریکا و تعطیلی کنسولگری  این کشور در شهر سیاتل را صادر کرد. ۱۲تن از این افراد در هیأت نمایندگی روسیه در سازمان ملل کار می‌کنند که به گفته واشینگتن مأمور اطلاعاتی مسکو هستند.

علاوه بر آمریکا، چهارده کشور اروپایی از جمله آلمان، جمهوری چک، لهستان، فرانسه، اوکراین، هلند و لتونی نیز اعلام کردند که آنها  نیز تعدادی از دیپلومات های روس را از خاکشان اخراج می‌کنند.

 دولت کانادا نیز در همبستگی با اتحادیه اروپا، دستور اخراج چهار دیپلومات روس از این کشور را صادر و از پذیرش سه دیپلومات جدید روسیه  خودداری کرد.

این اقدام دولت آمریکا و کانادا  به‌دنبال اقدام اتحادیه اروپا در اخراج دیپلوماتهای روس در پی مسمومیت یک جاسوس روسی و دخترش در انگلستان انجام شد.

از سویی دیگر 28کشور عضو اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌یی همچنین خبر دادند که سفیران خود را از مسکو فراخوانده‌اند.

خاطر نشان می‌شود که سرگیی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس در سال 1389 بین آمریکا و روسیه مبادله شد و سپس در انگلستان ساکن گردید. وی و دختر 33ساله‌اش یولیا در روز یکشنبه 13اسفند 96 به‌حالت بیهوش روی یک نیمکت در شهر سالیزبوری در جنوب انگلستان پیدا شدند.دولت انگلستان روسیه را متهم کرد که در این اقدام دست داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3cfd1fd-f6d7-49af-a2d0-3da2e95f8f88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات