728 x 90

احمد خاتمی: فرمول ساخت بمب اتمی را داریم

آخوند احمد خاتمی
آخوند احمد خاتمی

آخوند احمد خاتمی عضو خبرگان ارتجاع اعلام کرد:‌ «فرمول ساخت بمب اتمی را داریم».

وی که امروز یکشنبه ۲۱بهمن ۹۷در طرقبه سخنرانی می‌کرد به‌منظور روحیه دادن به پاسدارها و بسیجیها توان موشکی رژیم را هم به رخ کشید و گفت:

«موشک بالستیک موشک‌هایی با برد هزار تا ۱۵۰۰کیلومتر هستند. ایران از شهرک‌های موشکی و همچنین موشکهای میان‌برد ۵۰۰تا هزار کیلومتر برخوردار است».

 

آخوند احمد خاتمی در عین‌حال نگرانی خود و نظام را از قیام مردم ایران کتمان نکرد و گفت که خامنه‌ای اغتشاشات سال ۱۳۹۸ را پیش‌بینی کرد. دشمن می‌خواهد کسانی که در فشار گرانی هستند به کف خیابان بریزند و ضد انقلابی که مردم را نمی‌خواهد و در نقش اول خیانت به مردم قرار دارند سوار بر این موج شود. دشمن می‌خواهد از شرایط سخت مردم سوء‌استفاده کند.

 

لازم به یادآوری است علی‌اکبر صالحی رئیس آژانس اتمی رژیم آخوندی روز دوم بهمن۹۷ در یک اعتراف بی‌سابقه گفت رژیم آخوندی در مذاکرات اتمی با کشورهای ۵+۱در مورد سایت اراک دروغ گفته و بخشی از تجهیزات ممنوعه را پنهان کرده است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت درباره اعتراف علی‌اکبر صالحی در تاریخ ۴بهمن۹۷اطلاعیه‌یی صادر کرد. بخشی از اطلاعیه در زیر آمده است.

علی‌اکبر صالحی رئیس آژانس اتمی رژیم آخوندی روز دوم بهمن در یک اعتراف بی‌سابقه گفت رژیم آخوندی در مذاکرات اتمی با کشورهای ۵+۱در مورد سایت اراک دروغ گفته و بخشی از تجهیزات ممنوعه را پنهان کرده است.

 

وی در مصاحبه با تلویزیون حکومتی گفت «توی لوله‌های اینجا توی آن کالانداریهایی که داشتیم، لوله‌هایی که سوخت ها میره توی آن، ما مشابه آن لوله‌ها را هم خریده بودیم ولی من آن زمان نمی‌توانستم اعلام بکنم فقط یک نفر در ایران می‌دانست، بالاترین مقام ارشد نظام (خامنه‌ای) کسی دیگه‌ای نمی‌دانست... حضرت آقا (خامنه‌ای) فرموده بودند که مواظب باشید اینها بدعهد و بدقول هستند. خب ما بایستی با فراست و هوشمندی کارمان را انجام می‌دادیم یعنی علاوه بر این‌که پل‌های پشت سرمان را خراب نمی‌کردیم پل هم می‌ساختیم که اگر قرار بود برگردیم سریع‌تر برگردیم. یکسری لوله بود به قطر دو سه سانت به طول سه چهار متر... ما مشابه اون لوله‌ها را هم خریده بودیم به همان تعداد، اون لوله هارا گفتند تویش سیمان بریزید ما اون لوله‌ها را ریختیم... اما دیگه نگفته بودیم که لوله‌های دیگه داریم چون اگر می‌گفتیم می‌گفتند آقا توی آن لوله‌ها هم بایستی (سیمان) بریزید... ما الآن می‌رویم همان لوله‌ها را (استفاده می‌کنیم) الآن ما داریم آن لوله‌ها را»(تلویزیون کانال ۴رژیم ۲بهمن).

 

این اظهارات به‌خوبی نشان می‌دهد که بنای رژیم در مذاکرات اتمی به‌ویژه مذاکرات با ۵+۱بر دروغپردازی و پنهان‌کاری بوده و هدفی جز کسب فرصتهای بیشتر برای دستیابی به بمب اتمی نداشته است. پنهان کردن تجهیزات غیرمجاز در سایت اراک یکی از آخرین حلقات ۳۰سال فریبکاری و دروغگویی رژیم آخوندی در پروژه‌های اتمی است که تحت نظر سردمداران رژیم به‌ویژه خامنه‌ای و روحانی جریان داشته است. امری که مقاومت ایران از سال ۱۳۷۰مستمراًً افشا کرده و نسبت به خطرات آن هشدار داده است.

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران بلافاصله بعد از توافق اتمی در ۲۳تیر ۱۳۹۴هشدار داد: این توافق ”راه فریبکاری ملایان و دستیابی آنها به بمب اتمی را نمی‌بندد” و قبل از آن در ۳آذر ۱۳۹۲بعد از توافق موقت اتمی با کشورهای ۱+۵گفت "تبعیت این رژیم از التزامات بین‌المللی، دقیقاً به میزان قاطعیت و ایستادگی جامعه جهانی در برابر مطامع شوم و فریب کاریهای ذاتی این رژیم، بستگی دارد".

 

خانم رجوی تأکید کرد "هر گونه سستی و تعلل و کوتاه‌آمدن از سوی جامعه بین‌المللی باعث می‌شود که خامنه‌ای بار دیگر با فریبکاری و تقلب به سمت تولید بمب اتمی پیش برود. رژیم ملایان هیچگاه فعالیت‌های اتمی خود را طبق معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی (NPT) به‌طور داوطلبانه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش نکرده و مقاومت ایران نخستین افشاگر تأسیسات پنهان و مخفی‌کاریهای اتمی آن بوده است".

 

روحانی، رئیس‌جمهور ارتجاع در کتاب "امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای" نوشت: "در سال ۱۳۸۱فعالیتها در فضایی آرام پیش می‌رفت ولی به ناگاه مجاهدین با ترتیب دادن یک مصاحبه مطبوعاتی و وارد کردن اتهامات واهی سر وصدای زیادی به راه انداختند... نظر سازمان انرژی اتمی این بود که تأسیسات نطنز تکمیل و سپس به آژانس اطلاع داده شود تا آنها در برابر عمل انجام شده قرار گیرند... در سال ۱۳۷۹سازمان انرژی اتمی به مسؤلان قول داده بود تا پایان سال ۱۳۸۱با به کار انداختن ۵۴هزار سانتریفوژ قادر خواهد بود ۳۰تن سوخت ۳.۵درصد تولید کند".

 

ساندی تلگراف ۵مارس ۲۰۰۶افشاء کرد «حسن روحانی که تا سال گذشته ریاست مذاکرات با ترویکای اروپایی را به‌عهده داشت در یک سخنرانی خطاب به رهبران مذهبی و آکادمیسنهای رژیم فاش ساخت که چگونه تهران وقت خرید و بعد از این‌که برنامه مخفی اتمیش در سال ۲۰۰۲توسط اپوزیسیون ایران افشاء گردید سعی کرد که غرب را فریب بدهد».

 

 

رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون حسن روحانی روز ۱۰بهمن۹۷به یک مورد دیگر از پنهان‌کاری و فریبکاری اتمی در جریان مذاکرات برجام اعتراف کرد.

 

علی‌اکبر صالحی که با تلویزیون حکومتی مصاحبه می‌کرد، گفت: در حالی‌که مذاکره می‌کردیم، غنی‌سازی ۲۰درصدی می‌کردیم و نمی‌گفتیم که داریم این کار را می‌کنیم.

 

تلویزیون رژیم – ۱۰بهمن: ۹۷

ما توانستیم در کمتر از دو سال سوخت ۲۰درصد را خودمون تولید کنیم ولی مذاکره هم می‌کردیم نمی‌گفتیم بهشون که داریم خودمون این کار را می‌کنیم داشتیم مذاکره می‌کردیم که بعد مذاکره با ترکیه و برزیل آمد و ولی ما خودمون داشتیم کار خودمون را می‌کردیم می‌دانستیم این مذاکرات به نتیجه نمیرسه و نهایتاً هم در کمال ناباوری و حیرت غربیها ما اعلام کردیم بعد از دو سال کمتر از دو سال که ما بیست درصد مون را ساختیم گذاشتیم توی راکتور.

 

 

علی‌اکبر صالحی که دستورات خامنه‌ای را برای ادامه غنی‌سازی و رسیدن به ۱۹۰هزار سو بازگو می‌کرد، با وحشت از پیآمد اعترافهای قبلی خود، مدعی شد که رژیم آخوندی چارچوب محدودیتهای برجام را رعایت کرده است.

تلویزیون رژیم – ۱۰بهمن ۹۷

الان هم این بنا‌ به توصیه ایشون ما بالاخره آمادگی لازم را ایجاد کردیم برای همین ۱۹۰هزار سو یکی از اقداماتی که بایستی انجام می‌دادیم این بوده که ما بایستی یک سالن مونتاژ مدرن سانتریفوژ داشته باشیم که بشه سانتریفوژهای نسل جدید را تویش مونتاژ کرد با تجهیزات و وسایل اندازه‌گیری مدرن خب ما این را در طول مذاکرات این سالن را داشتیم می‌ساختیم تجهیزات مورد نظر را خریداری کردیم . اگر بگوئیم ۶۰تا ماشین میشه ۶۰۰سو در روز ۱۸هزار سو در ماه اگر ۱۰ماه هم کار بکنه دو ماه هم تعطیل باشه میشه ۱۸۰هزار سو پس بینید این آمادگی الآن هست.

مواد اولیه‌اش آماده شده همه چیز آماده است ولی حضرت آقا فرمودند فقط این زمینه‌ها آماده بشه نفرمودند که بروید الآن تولید بکنید چونکه در چارچوب برجام ما فعلاً این محدودیت را داریم .

صالحی: با همان ۵۰۶۰تا داریم غنی‌سازی می‌کنیم اگر قرار بود غنی‌سازی متوقف باشه که خب ما دیگه الآن نطنز بایست تعطیل می‌شد ما الآن داریم غنی‌سازی می‌کنیم .

 

 

صالحی از این‌که بر اثر هشدارهای رئیس‌جمهور آمریکا، کشور چین همکاریهای اتمی خود با حکومت آخوندی در سایت اراک در چارجوب توافقات برجام را کاهش داده، سوزوگداز کرد. وی در مورد این‌که رژیم چگونه می‌خواهد خارج از این چارچوب کارش را ادامه بدهد، گفت: خودمان کار را جلو می‌بریم و توضیح بیشتر نمی‌توانم بدهم:

ما الآن یک شرکت بزرگی داریم قریب به ۷۰۰حالا با نیروهای جنبی‌اش هم حساب بکنیم شاید ۹۰۰تا نیروی متخصص الآن دارند کار می‌کنند که دارند بازطراحی راکتور اراک را انجام می‌دهند؛ یکی دو ماه است با توجه به فشارهایی که ترامپ داره می‌آورد یک مقدار با کندی روبه‌رو شده و امیدواریم الآن داریم صحبت می‌کنیم که این کارگر وه از این کندی بیاید بیرون یعنی یکی از کشورها متأسفانه یک مقدار به‌خاطر فشاری که آمریکا داره می‌آورد آنجور که مثل سابق با ما همکاری می‌کرد و با سرعت مقبولی داشتیم میرفتیم جلو چیز است. اگر اونها هم بخواهند نیایند و ادامه ندهند بنده دارم الآن از طریق شما دارم اعلام می‌کنم این یک هشداری ست اگر هم نیائید ما خودمون کار را می‌بریم جلو و انتخابهای گوناگونی در این خصوص داریم که بیشتر از این نمی‌توانم توضیح بدهم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1345a874-2142-45f4-aa48-66b153165dab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات