728 x 90

احتمال مرگ ۹۰هزار آمریکایی بر اثر کرونا تا یک ماه آینده

مبتلایان به کرونا در آمریکا
مبتلایان به کرونا در آمریکا

ستاد مقابله با کرونا در دولت جدید آمریکا؛ روز چهارشنبه ۸بهمن در نخستین نشست خبری خود از احتمال مرگ ۹۰هزار آمریکایی بر اثر کرونا طی ماه آینده خبر داد و گفت که طبق جدیدترین برآورد این مرکز پیش‌بینی می‌شود تا بیستم فوریه آمار مرگ ناشی از کووید۱۹ در کشور به عددی بین ۴۷۹هزار و ۵۱۴هزار تن برسد.
این آمار در حالی ارائه شد که تاکنون بیش از ۴۲۵هزار تن در آمریکا بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه ۷بهمن اقدام برای شتاب بخشیدن به روند واکسیناسیون را پس از امضای فرمانی برای بالا بردن میزان خرید دولتی از تولید‌کننده‌های آمریکایی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس بایدن هدف برنامه واکسیناسیون روزانه در آمریکا طی صد روز نخست ریاست‌جمهوری خود را به یک و نیم میلیون واکسن افزایش داد. در همین رابطه پیشرفتهایی در زمینه مذاکرات با کنگره بر سر بسته کمک مالی ۱۹۰۰هزار میلیارد دلاری دیده می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که کشور در موقعیت حساسی قرار دارد و تصویب کمک مالی ضروری است. وی در عین‌حال احتمال استقبال از لایحه‌یی محدودتر برای تصویب سریع‌تر را رد کرد.

بسته محرک مالی شامل برنامه ملی واکسیناسیون، کمک به بازگشایی مدارس، پرداخت مستقیم ۱۴۰۰دلار به افراد و کمک مالی به دولتهای ایالتی و محلی است.

وی گفت: «من فکر می‌کنم که ما ممکن است بتوانیم به جای روزانه یک میلیون دُز به... رقم روزانه یک و نیم میلیون دُز برسیم؛ اما ابتدا باید هدف‌مان مبنی بر یک میلیون دُز در روز را برآورده کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e521f7e-331f-4b5b-adf5-e8f388baa936"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات