728 x 90

اجماع علیه «ماشین تروریسم»

سخن روز
سخن روز

«ایران، سپاه پاسداران، ماشین تروریسم»؛ این نام کتابی است که نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن منتشر کرد؛ کتابی که افشاگر جنایات و تروریسم وحشی سپاه پاسداران خامنه‌ای است. این کتاب نیاز مبرم و درخواست‌های پیاپی رژیم برای حذف نام سپاه پاسداران از لیست تروریستی وزارت‌خارجهٔ آمریکا را هم مورد بررسی قرار داده است.

هم‌زمان موضوع سپاه پاسداران تبدیل به چالشی در مذاکرات برجام شده است. رژیم آخوندی می‌گوید بدون حذف نام سپاه از لیست تروریستی امکان احیای برجام وجود ندارد. دولت آمریکا هم زیر فشارهای شدید بین‌المللی و ساختار سیاسی آمریکا به‌ویژه کنگرهٔ این کشور است تا از این اقدام پرهیز کند.

در کشاکشی که بر سر این موضوع جریان دارد، رژیم با آگاهی از تمایل دولت آمریکا برای احیای برجام بر فشارها و باجگیری‌های خود در مذاکرات وین افزود و تمرکز خود را بر روی خروج نام سپاه از لیست تروریستی گذاشت. در برخی موارد حتی نمودهایی هم از این‌که احتمال دارد دولت آمریکا به این خواست گردن بگذارد، دیده می‌شد.

پس از آن موجی از موضع‌گیری علیه این اقدام آغاز شد و هشدارها به کاخ‌سفید اوج گرفت. نکتهٔ قابل توجه، اجماع دوحزبی در آمریکا در این رابطه بود. جمهوری‌خواهان پیاپی تلاش‌های آشکار و پنهان فاشیسم دینی حاکم برای دست‌یابی به بمب اتمی را یادآوری می‌کردند و خواستار کنارکشیدن آمریکا از مذاکرات احیای برجام بودند؛ بسیاری از نمایندگان دمکرات کنگره و اعضای دمکرات سنا نیز با تأکید بر ماهیت تروریستی سپاه با خروج نام سپاه از لیست مخالفت می‌کردند. سناتور رابرت منندز، رئیس دمکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که از نفوذ بالایی در ساختار سیاسی ایالات متحده برخوردار است نیز بارها نسبت به احتمال هر گونه توافقی که متضمن حذف نام سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی باشد، هشدار داده است. اوج این فشارها زمانی بود که رابرت مالی، نمایندهٔ آمریکا در مذاکرات وین، به‌دعوت سناتور منندز برای استماع در سنای آمریکا حضور یافت و شاهد اجماع دوحزبی برای پرهیز از حذف نام سپاه از لیست تروریستی بود.

روز ۱۷فروردین نیز ۱۸نمایندهٔ دمکرات کنگره پیشگام انتشار بیانیه‌یی شدند که در آن ضمن یادآوری تهدیدات رژیم ایران و ارگان‌هایش، به صف طولانی مخالفان توافق با رژیم ایران پیوستند.

در این میان رژیم نیز دریافت که با توجه به این حجم از مخالفت‌های سنگین، آرزوی خروج نام سپاه از لیست، سرابی بیش نیست؛ از این‌رو وزیر خارجه‌اش برای زمینه‌چینی عقب‌نشینی از این خواسته گفت: «مقامات ارشد سپاه گفته‌اند... به‌خاطر تحریم سپاه توافق را معطل نگاه ندارید!»(۷فروردین) که این سخن با واکنش تند عناصر و باندهای درونی رژیم مانند حسین شریعتمداری روبه‌رو شد.

اکنون دولت آمریکا موضع صریحی دربارهٔ ابقا یا خروج سپاه از لیست تروریستی نگرفته و بلینکن در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که «آیا سپاه هم‌چنان به‌عنوان سازمان تروریستی باقی خواهد ماند» گفت: «وارد جزئیات نمی‌شوم»؛ اما روشن است که اجماع دربارهٔ «ماشین تروریسم» خامنه‌ای سدی جدی در برابر خروج نام سپاه از لیست شده؛ تا جایی که وزیر خارجهٔ آمریکا به‌روشنی بیان کرد که «سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است»(۱۷فروردین).

اکنون مقاومت ایران که نخستین افشاگر برنامه‌های خطرناک اتمی و تروریسم رژیم آخوندی و سپاه است، در این بزنگاه با انتشار کتاب جدید که حاوی اسناد موثق است، ماهیت تروریستی و جنایتکارانهٔ این ارگان فاشیسم دینی حاکم را بیش‌ازپیش افشا می‌کند؛ اقدامی که فشارهای باز هم بیشتری برای پرهیز از مماشات با این رژیم وحشی را سبب خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6f81544-3f25-4bca-9c38-e90a72e3d9f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات