728 x 90

اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا برای تحریمها علیه رژیم ایران در ارتباط با توطئه‌های خنثی شده در دانمارک و فرانسه آماده است

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

روز دوشنبه در اجلاس وزرای خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا در بروکسل، به‌ درخواست دانمارک، اقدامات تروریستی حکومت آخوندی در اروپا و سوءقصد تروریستی رژیم در دانمارک مورد بحث قرار گرفت.

 

اظهارات وزیر خارجه دانمارک 

وزیر خارجهٔ دانمارک بعد از این اجلاس گفت: ما گفتیم که اقدامی که (رژیم) ایران در دانمارک انجام داده کاملاً غیرقابل قبول است و مورد حمایت کامل قرار گرفتیم. ما انتظار حمایت نسبی داشتیم ولی دیدم که همه حمایت کردند. قبل از صحبت موگرینی، فرانسه، آلمان و انگلستان هم (از دانمارک) حمایت کردند. ما الآن تصمیم گرفتیم... یک روند فنی را به اجراء بگذاریم تا ببینیم گام‌های بعدی که می‌توانیم در راستای تحریمهای احتمالی برداریم چه می‌تواند باشد.

وی همچنین گفت: نقطه آغاز (بحث) امروز موضوع دانمارک بود؛ ولی همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ایم مورد مشابه آن در فرانسه هم به‌وقوع پیوسته است... ما باید یک پیام بسیار روشن به (رژیم) ایران بفرستیم که (این اقدامات) کاملاً غیرقابل قبول است. و حمایتی که من دریافت کردم بسیار بسیار بیشتر از قبل است. این حمایت کاملاً روشن و کاملاً بی‌نقص است.
وزیر خارجهٔ دانمارک همچنین با انتشار پیامی، گفت: «از حمایت کامل اتحادیه اروپا از دانمارک در مورد (رژیم) ایران بسیار خشنودم... تصمیم گرفته شد که یک مرحله جدیدی از اقدامات به اجراء گذاشته شود که دیپلماتهای دانمارک هم‌اکنون مشغول آن هستند. هدف ادامه تحریم‌هاست».‎

 

گزارش خبرگزاری رویترز

خبرگزاری رویترز از بروکسل گزارش داد: «دیپلماتها گفتند، اتحادیهٔ اروپا در قبال اعمال تحریم علیه (رژیم) ایران بر سر توطئه‌های (تروریستی) در دانمارک و فرانسه، روی گشاده دارد.

دو دیپلمات گفتند، وزرای خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا روز دوشنبه توافق کردند که تحریم‌های اقتصادی علیه اتباع (رژیم) ایران را به‌خاطر توطئه‌های مظنون سوءقصد در دانمارک و فرانسه مد نظر قرار بدهند... در جلسهٔ بروکسل، یک توافق عام در میان وزرا بر سر شروع کار تکنیکی بر روی فهرستی از افراد احتمالی (که مورد تحریم قرار خواهند گرفت) وجود داشت».

 

اظهارات وزیر خارجه اتریش 

وزیر خارجهٔ اتریش در ورود به این اجلاس گفت: ما این اتهامات را با دقت بسیار دنبال می‌کنیم.... در ماه ژوئیه یک دیپلمات (رژیم) ایران که در سفارت آن در وین ثبت شده بود، در آلمان (با اتهام تروریستی)دستگیر شد.. ما این پرونده‌ها را با توجه بسیار پیگیری می‌کنیم و آنها را بسیار جدی می‌گیریم. بسیاری از کشورها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، اتریش یکی از آنهاست و به همین دلیل ما این موضوع را در مقاطع مختلف به‌نحوی بسیار جدی با همتایانمان از (رژیم) ایران مطرح کرده‌ایم.

 

اظهارات وزیر خارجه جمهوری چک 

وزیر خارجهٔ جمهوری چک نیز گفت: فعالیتهایی از سوی (رژیم) ایران (در اروپا) صورت گرفته که مستلزم یک واکنش قوی است... پیشنهادی برای لیست‌گذاری نهادها و افراد جدیدی در لیست(تروریستی و تحریم اتحادیهٔ اروپا) وجود دارد و به نظر م این موضوع از حمایت برخوردار است.

 

فراخوان مقاومت ایران به گنجاندن وزارت اطلاعات آخوندها در لیست تروریستی اتحادیه اروپا 

به‌دنبال اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا و تصمیم آنها مبنی بر بررسی اعمال تحریم علیه رژیم ایران به‌خاطر دست داشتن در اقدامهای تروریستی در دانمارک و فرانسه، مقاومت ایران خواستار گنجاندن وزارت اطلاعات در لیست تروریستی اتحادیه اروپا و محاکمه مأموران آن

 

دبیرخانه مقاومت ایران با انشتار اطلاعیه‌یی به تاریخ ۲۸آبان اعلام کرد:

اتخاذ یک سیاست قاطع در مقابل فاشیسم دینی حاکم بر ایران الزام اجتناب‌ناپذیر مقابله با تروریسم دولتی است. از این رو مقاومت ایران خواهان نامگذاری وزارت اطلاعات آخوندها به‌عنوان یک موجودیت تروریستی و محاکمه عوامل و دیپلماتهای رژیم است که مسئولیت مستقیم توطئه‌های تروریستی در آلبانی، فرانسه، آمریکا و دانمارک (به ترتیب در مارس، ژوئن، اوت و سپتامبر ۲۰۱۸) را به‌عهده‌ دارد. دیپلمات-تروریستها و مأموران و مزدوران رژیم آخوندی باید محاکمه و مجازات شوند

وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران و نیروی قدس آن بزرگترین ماشنیهای صدور تروریسم دولتی در جهان امروز هستند.

چند دهه سیاست مماشات با فاشیسم دینی حاکم بر ایران و همه امتیازهای اقتصادی و سیاسی که طی سالیان گذشته به این رژیم داده است، تنها باعث تشویق آن به تشدید صدور تروریسم، نقض حقوق‌بشر و تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی شده است.

تظاهرات ایرانیان آزاده همزمان با اجلاس وزیران در مقابل مقر اتحادیه اروپا در محکومیت توطئه‌های تروریستی رژیم 

روز دوشنبه ۲۸آبان، هم‌زمان با اجلاس وزرای خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا در بروکسل که در آن صدور تروریسم دیکتاتوری آخوندی به خاک اروپا مورد بحث قرار گرفت، ایرانیان آزاده تظاهراتی در میدان شومان روبه‌روی مقر اتحادیه اروپا در محکومیت توطئه‌های تروریستی رژیم برگزار کردند.

تظاهر کنندگان به لیست‌گذاری تروریستی وزارت اطلاعات و بستن لانه‌های جاسوسی رژیم آخوندی و اخراج مزدوران و عوامل دیکتاتوری تروریستی حاکم بر ایران فراخوان دادند. هموطنانمان در این تظاهرات همبستگی خود را با کارگران اعتصابی هفت‌تپه و فولاد اهواز و سایر اقشار بپا خاسته میهنمان ابراز کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7459103-3c29-4271-81f7-aaa658df1c7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات