728 x 90

اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت ایران- ۱۴-۱۵تیر۱۳۹۷

اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت ایران - تیر۹۷
اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت ایران - تیر۹۷

اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت در روزهای چهاردهم و پانزدهم تیر۱۳۹۷با حضور مریم رجوی برگزار شد.

در آغاز اجلاس، خانم رجوی با درود به شهیدان و مصدق بزرگ به‌مناسبت سالگرد قیام ملی ۳۰تیر ۱۳۳۱ و سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت در ۳۰تیر ۱۳۶۰ گفت: اجلاس شورا در شرایطی برگزار می‌شود که کشور ما در تب و تاب قیام‌هاست. به‌خصوص قیام سه روزه تهران و قیامهای همزمان در ۱۲شهر دیگر که هر کدام از آنها شایان تبریک است. اکنون موضوع اصلی، سرنگونی نظام غاصب و نامشروع آخوندی است که شورا از ابتدا برای آن تأسیس شده و در سی و هفت سال گذشته در این مسیر با تمام قوا پیکار کرده است.
خانم رجوی با یادآوری مبارزات شورا در پهنه‌های گوناگون افزود: از افشای نقض حقوق‌بشر در ایران تا بمب‌سازی و برنامه مخفیانه اتمی و از صدور ارتجاع و بنیادگرایی تا افشای تروریسم و نیروی تروریستی قدس و برنامه‌های موشکی رژیم، شورای ملی مقاومت ایران مبتکر، آغازگر و پرچمدار بوده و شرایط‌ِ به‌دام افتادن دشمن مردم ایران را در این میدانها فراهم کرده است.
خانم رجوی همچنین خاطرنشان کرد، ما به دولتها و جامعه جهانی مجدداً یادآوری می‌کنیم که جایگزین کردن قاطعیت با مماشات در برابر فاشیسم دینی حاکم بر ایران، نه تنها حق و خواسته مشروع مردم ایران، بلکه ضرورت و تضمین صلح و آرامش در منطقه و جهان است.
اجلاس میاندوره‌یی شورا، که به‌دنبال گردهمایی سالانه مقاومت برگزار شد، اجتماع عظیم ۹تیر را نمادی درخشان از موقعیت جنبش مقاومت و جوشش یک عزم فراگیر میهنی و مردمی برای سرنگونی دیکتاتوری آخوندی توصیف کرد. اعضای شورا برگزاری پیروزمند این گردهمایی، با حضور صدها شخصیت سیاسی و نمایندگان مجالس قانونگذاری و شهرداران و منتخبان مردم از کشورهای مختلف در پنج قاره جهان را به برگزار کنندگان و هموطنان تبریک گفتند و تأکید کردند در این اجتماع با شکوه، آن چه طنین افکند؛ شعارها و خواستهای قیام سراسری برای براندازی تمامیت رژیم ولایت فقیه و پایان ماجرای مبتذل «اصلاح طلب ـ اصول‌گرا » و شعبده اعتدال و میانه‌روشدن رژیم قرون‌وسطایی بود. جهان در گردهمایی ایران آزاد، بالا رفتن پرچم «قیام و ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی»، «حمایت از شوراهای مقاومت و کانونهای شورشی» و «همبستگی ملی برای سرنگونی استبداد مذهبی» را نظاره کرد.
اجلاس شورا، تلاش‌های آشکار و پنهان رژیم را که پس از قیام سراسری به‌طور مضاعف درصدد بود از برگزاری گردهمایی پاریس جلوگیری کند، بررسی کرد و توطئه تروریستی با شرکت دیپلومات تروریست رژیم در اتریش را مورد بحث قرار داد. اسدالله اسدی سرکرده ایستگاه اطلاعاتی رژیم در اتریش که برای تحویل دادن مواد انفجاری به مزدوران به لوکزامبورگ رفته بود در مسیر بازگشت با پاسپورت دیپلوماتیک در خاک آلمان دستگیر شد. پارلمانترهای اروپایی این اقدام تروریستی را «سقف بی‌سابقه‌یی از تروریسم دولتی و جنایت سازمان‌یافته در قلب اروپا» توصیف کرده‌اند که هیچ جایی برای تعلل در بستن سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها و لانه‌های تروریسم و جاسوسی این رژیم در کشورهای اروپایی باقی نمی‌گذارد.
مقاومت ایران در اطلاعیه‌ها و نامه‌های متعدد و مکرر، بارها و بارها نسبت به تروریسم افسارگسیخته رژیم آخوندی و ضرورت مقابله با آن در کشورهای مختلف اروپایی هشدار داده بود. از این رو، اجرای مصوبه اتحادیه اروپا در آوریل ۱۹۹۷در مورد اخراج مأموران اطلاعات و نیروی تروریستی قدس، نه تنها لازمه امنیت پناهندگان ایرانی، بلکه لازمه امنیت شهروندان اروپایی در برابر رژیمی است که «پدر خوانده داعش» و «نخستین حامی تروریسم و بانکدار مرکزی آن در جهان» شناخته می‌شود؛ رژیمی که با سوء‌استفاده از تسهیلات دیپلوماتیک، بارها و بارها، شهرها و اماکن عمومی در سراسر اروپا را با ترور و انفجار به خون کشیده است.
اعضای شورا یادآور شدند که دیکتاتوری آخوندی در طی سالیان و بزنگاههای سیاسی متعدد، با روی آوردن به کشتار جمعی و قتل‌عام و بمباران و حملات موشکی علیه مقاومت سازمانیافته، نشانی آلترناتیو و جنبشی را به همگان می‌دهد که وجود آن را نفی موجودیت خود می‌بیند. اما این بار، با کشف توطئه بمب‌گذاری برای برهم زدن گردهمایی ایران آزاد در پاریس؛ توطئه‌یی که دامنه آن در پنج کشور، فرانسه و بلژیک و اتریش و لوکزامبورگ و آلمان، گسترده بود؛ درنده‌خویی رژیم با وضوحی بی‌سابقه در برابر افکار عمومی اروپا و جهان قرار گرفت و در عین حال، به همگان نشان داد که دیکتاتوری به لرزه در افتاده در برابر مردم و مقاومت ایران، از اجتماع مردم گرداگرد این مقاومت در فاصله چند هزار کیلومتری، تا کجا می‌ترسد.
در حالیکه گردهمایی ۹تیر و مجموعه‌یی از کنفرانس‌های تشکیل شده در روزهای قبل و بعد از آن در پاریس، سرفرازی و درستی سیاست‌ها و مشی مقاومت ایران و جایگزین دموکراتیک را در معرض قضاوت عمومی قرار داد، درست در همان روزها، سفر رئیس‌جمهور رژیم به سوئیس و اتریش و شرکت وزیرخارجه‌اش در کمیسیون مشترک برجام در وین، به صحنه رسوایی و شکست خفت‌بار روحانی و خامنه‌ای تبدیل شد. برجام نا فرجام و آویختن آنها به دامن دولت قبلی آمریکا بر سر خودشان آوار شده است. از این رو، در همان حال که مشغول مذاکرات سیاسی با اروپا هستند، تروریستها و مأموران و مزدورانشان با بمب و پاسپورت دیپلوماتیک خاک این قاره را در جستجوی راه‌حل نظامی و تروریستی برای بقای این رژیم، در می‌نوردند.
اجلاس شورا درباره روند خیزش‌ها و اعتصاب‌ها و حرکت‌های اعتراضی اقشار مختلف مردم به بحث و نتیجه‌گیری پرداخت. نیروهای شرکت‌ کننده در این خیزش‌ها، کارگران،کشاورزان،کولبران، کسبه و مردم غارت شده توسط مؤسسات حکومتی و دیگر زحمتکشان و تهیدستان، یعنی همان نیروهای توفنده قیام سراسری دیماه و کانون‌ها و شهرهای شورشی هستند. تداوم جنبش اجتماعی و برآمدهای ستایش‌انگیز آن، نظیر اعتصاب بازار، قیام در تهران به‌دنبال بحران ارزی و گرانی، اعتصاب سراسری کامیونداران، همچنین خیزش‌ها و تپش‌های مستمر انقلابی در خرمشهر، آبادان، اهواز، کازرون، اصفهان، بانه و دیگر مناطق کردستان، بر ارزیابی اجلاس قبلی شورا مُهر تأیید می‌زند که «قیام‌های شکوهمند دیماه ۹۶چنان تحولی در سپهر سیاسی و اجتماعی ایران پدید آورده که دیگر نه جامعه ایران، نه رژیم حاکم، نه روابط این رژیم با منطقه و جهان، به شرایط قبل از این قیام‌ها ـ که از سوی محققاًن صاحب‌نظر واجد مشخصه‌های "یک انقلاب کامل" توصیف شده است ـ برنخواهد گشت».
شورا همچنین بحرانهای فزاینده زیست محیطی و اقتصادی و فجایعی مانند بی‌آبی و توفان ریزگردها را مورد بررسی قرار داد. این بحرانها نه تنها کشاورزی و کار و فعالیت تولیدی، بلکه زندگی روزمره و نفس کشیدن را هم در بسیاری از نقاط کشور به‌خصوص در سیستان و بلوچستان و خوزستان، دشوار کرده است. اعترضات حق‌طلبانه با شعار پر معنای مردم به ستوه آمده در نقاط مختلف کشور همراه بوده است که فریاد می‌زنند «دشمن ما همین جاست». به‌همین دلیل، تنها راه خلاصی از بحرانها و پایان دادن به فجایع ناشی از حاکمیت غاصب آخوندها، تمرکز تمام نیروها برای قیام و براندازی بدترین دشمن ایران و ایرانی است.
اعضای شورا، در بررسی موقعیت ورشکسته دولت روحانی و تنگناهای همه جانبه‌یی که رژیم ولایت فقیه را پس از شکست برجام فراگرفته، بر این واقعیت تأکید کردند که در شرایط کنونی مهم‌ترین دغدغه این رژیم بحران‌زده سرکوب قیام‌ها و خفه کردن صدای اعتراض و حق‌طلبی مردم به ستوه آمده است. بر سر این امر، البته باندها و جناح‌های حاکمیت همدست و همراهند و از هیچ ترفند و نیرنگی و هیچ شقاوت و جنایتی نیز فرو گذار نمی‌کنند. اما پیآمد سیاست دستیابی به بمب اتمی و برنامه موشکی و دخالتهای جنگ افروزانه در منطقه، رژیم را با بحران مالی و تحریم‌های نفتی و بانکی فزاینده روبه‌رو کرده و بیش از هر زمان دیگری، به‌قول خودشان، بر سر دو راهی «مرگ یا خودکشی از ترس مرگ» قرار داده است.
اجلاس شورا نتیجه‌گیری کرد در چنین شرایطی از درماندگی رژیم و غلیان اجتماعی، این صورت مسأله سرنگونی است که برای جنبش مقاومت برجسته می‌شود. در این باره، اعضای شورا بر آنچه که در پیام شماره ۹ ارتش آزادیبخش ملی ایران، توسط مسئول شورا خاطرنشان شده، تأکید کردند. آنجا که می‌گوید: «سرنگونی و تغییر رژیم وظیفه و کارما، و برعهده ما و مردم و پیشاهنگ انقلابی خلق ماست؛ با کانونهای شورشی و مؤسسان چهارم ارتش آزادی. در این راستا چگونه می‌توان شعله‌های قیام را به یکدیگر گره زد تا آتشفشانی برانداز و بنیانکنبه‌پاشود؟ پاسخ در"همه باهم" باسمه‌یی خمینی در جریان انقلاب ضدسلطنتی نیست. منظور او "همه با من" بود. اتحاد و همبستگی، در میدان عمل برای سرنگونی استبداد دینی موضوعیت پیدا می‌کند و محک می‌خورد. این به گونه‌یی درون جوش و قانونمند، صفوف را تصفیه و از شیخ و شاه، از استبداد و وابستگی، و از فرصت‌طلبی و میوه چینی و موج سواری، پالایش می‌کند. این چنین، طلای ناب وحدت از بوته آزمایش در میدان عمل عبور می‌کند. و الا، سره از ناسره هیچ‌گاه تمیز داده نخواهد شد. بنابراین، پاسخ پیشتاز، در جنگ صد برابر و شورشگری حداکثر است. آن‌قدر که دشمن را به عقب‌نشینی وادار کند. آن‌قدر که بند از بند رژیم بگسلد».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۸تیر ۱۳۹۷

برگرفته از سایت مریم رجوی

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17fad0d1-6bda-4b0c-bb76-2556ab2bc6b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات