728 x 90

اجلاس رسمی پارلمان اروپا - سخنرانیهای نمایندگان در حمایت از قیام مردم ایران

پارلمان اروپا
پارلمان اروپا

اجلاس رسمی پارلمان اروپا روز ۶آذر۹۸ برگزار شد. در این اجلاس نمایندگان پارلمان اروپا در حمایت از قیام سراسری مردم ایران به سخنرانی پرداختند. سخنرانان کشتار و سرکوب وحشیانه رژیم آخوندی را محکوم کردند.

 

ایوان استفانت نماینده پارلمان اروپا از اسلوواکی:

ما از تظاهرات اخیر در ایران شنیده‌ایم. این اعتراضات که به مدت بیش از ۱۲روز در کل ۳۱استان و در مجموع در ۱۷۶شهر ایران رخ داده است.

اپوزیسیون اصلی ایران اعلام کرده که شمار کشته‌ها طی قیام سراسری ایران به بیش از ۴۵۰نفر رسیده است اما شمار کشته‌ها ممکن است بسا بیشتر باشد.

اسامی بیش از ۱۵۰نفر از جوانان و زنان که بیرحمانه توسط نیروهای امنیتی ایران کشته شدند پیشاپیش منتشر شده‌اند.

این یک لیست بسیار غم‌انگیز است. به‌طور نمونه در این لیست نیکدا اسفندانی که تنها ۱۴سال سن دارد مقامات رژیم به خانواده او گفتند چون او تازه ۱۴ساله شده و یک بچه بوده آنها از گرفتن قیمت گلوله‌ها در ازای تحویل پیکر او صرف‌نظر کرده‌اند.

این واقعاً باور نکردنی بوده است. دولت روحانی که برخی آن را میانه‌رو می‌خوانند به‌سرعت اقدام به مسدود کردن شبکه جهانی اینترنت کرد تا به این ترتیب از انتشار اخبار و فیلمهای جنایات این رژیم به خارج از ایران جلوگیری کند.

به نظر می‌رسد که حکومت ایران از تحویل دادن پیکرهای جان‌ باختگان را به خانواده‌هایشان خودداری کند تا مراسم خاکسپاری برای آنها برگزار نشود.

من نسبت به سرنوشت و رفتار با بیش از ۱۰هزار بازداشتی نگران هستم.

برخی از مقامات بالای رژیم ایران اشاره کرده‌اند که بسیاری از کسانی که دستگیر شده‌اند به‌زودی اعدام می‌شوند و حتی شیوه اعدام آنها به‌صورت دار زدن در ملأعام خواهد بود به‌خصوص که این رژیم روی اعضای واحدهای مقاومت یا سازمان مجاهدین خلق ایران متمرکز هستند که رژیم آنها را مسبب این قیام خوانده است.

جنایاتی که توسط رژیم ایران انجام شده در هر مقیاسی جنایت علیه بشریت هستند.

ما نباید بگذاریم معترضانی که به‌خاطر احقاق حقوقشان به خیابان‌ها آمده‌اند دستگیر یا شکنجه کرده و به سکوت وادار کنند.

باید یادآور شوم که رهبر اپوزیسیون ایران خانم رجوی از سازمان ملل خواسته است تا سریعاً هیاتهای حقیقت‌یاب به ایران اعزام کند و باید سران این رژیم به‌خاطر ارتکاب این جنایات علیه بشریت به پای عدالت کشیده شوند.

نتیجه این‌که؛ پارلمان اروپا بایستی در کنار مردم ایران بایستد و من مصرانه از نماینده عالی اتحادیه اروپا هم می‌خواهم به چنین کاری دست بزند و به سیاست فعلی خاتمه بدهد چرا که سیاست فعلی‌شان شکست‌خورده است و از نظر من این سیاست جاری شکست‌خورده است و تنها به اعتبار اروپا نه تنها در میان مردم ایران بلکه هم‌چنین در میان مردم جهان صدمه زده است.

مردم دارند ما را تماشا می‌کنند و در انتظار اقدام ما هستند.

من بر این باورم که بایستی اتحادیه اروپا الآن اقدام کند.

 

انتیا مکنتایر نماینده پارلمان اروپا از انگلستان: رژیم ایران در حال ارتکاب جنایات علیه بشریت است

انیتا مکنتایر از انگلستان در سخنان خود گفت:

ما به‌طور واقعی نمی‌توانیم در کناری بایستیم و اتفاق‌هایی که در ایران واقع می‌شود را نادیده بگیریم. اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی باید به‌طور مطلق استفاده از سلاحهای کشنده توسط پاسداران و مأموران امنیتی و عوامل لباس‌شخصی رژیم ایران را محکوم کند. کشتار ۱۴۳نفر از مردم به‌طور دقیق توسط عفو بین‌الملل ثبت شده است ولی آنها معتقدند که تعداد کشته‌شدگان به‌طور قابل توجهی بیشتر است از مردم که اکثراً بضرب گلوله کشته شده‌اند. یکی از آنها نیکتا اسفندانی نام دارد. او ۱۴ساله بوده و از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. سه روز طول کشید تا خانواده او جسدش از ارگانهای حکومتی تحویل بگیرند. خانواده او به‌مدت سه روز در جستجوی یافتن وی بوده‌اند تا این‌که جسد وی توسط مقامات رژیم تحویل داده شده است. واکنش ما تاکنون به‌شکل شرم‌آوری غیرمتناسب نامناسب بوده است. ما باید خواهان این باشیم که سران رژیم ایران به‌خاطر جنایاتشان به پای میز عدالت کشیده شوند ما نباید تا زمانی که رژیم ایران در حال ارتکاب جنایات علیه بشریت است کمیسیون مشترکی با این رژیم تشکیل شود.

 

زهرا دیل نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک: زمان آن رسیده که سیاست مماشات با رژیم ایران را تغییر دهیم زمان حمایت از اپوزیسیون رسیده است.

زهرادیل: رژیم ایران دشمن اصلی استراتژیک ما در منطقه است و علیه تمامی نیروهای غربی در منطقه است. و آنچه که ما طی سال‌ها شاهد بوده‌ایم تلاش بی‌پایان این رژیم برای به دست آوردن هژمونی منطقه بوده است. رژیم بنیادگرای حاکم بر ایران نفوذ خود را روی عراق، سوریه، لبنان گسترش داده است و به‌طور مستمر ثبات داخلی این کشورها را به هم می‌ریزد و زمان آن رسیده که به این روند توقف زده شود. زمان آن رسیده که سیاست مماشات با ایران را تغییر دهیم. زمان حمایت از اپوزیسیون رسیده است. و اگر ما خواهان دنبال کردن منافع اتحادیه اروپا در منطقه هستیم، همه ما باید این کار را بکنیم.

 

 

آنا فوتیگا: ما اروپایی‌ها از صمیم قلب به مردم شجاع ایران می‌پیوندیم و در این فریاد با آنها سهیم می‌شویم که: «جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم»

نشانه‌هایی از اقدامات (رژیم) ایران در سراسر منطقه و در هر جایی جنگ در آن جریان دارد دیده می‌شود که با صلح و ثبات در منطقه مغایرت دارد. در حالیکه شدیدترین رفتار علیه مردم ایران هم‌چنان ادامه دارد، اقوام و ملیتهای متنوع از مردم ایران هم در روزهای اخیر و در طول سال گذشته به‌صورت همآهنگ علیه آخوندهای حاکم بر ایران قیام کرده‌اند.

قیامها و تظاهراتهای اخیر در تمامی ۳۱استان کشور و در اغلب شهرها بسیار گسترده بوده است. اینترنت قطع شده و سرکوب وحشیانه و همانند دوران بربریت توسط عوامل رژیم علیه مردم صورت گرفته است. بیش از ۳۰۰نفر تاکنون طی ۱۱روز گذشته کشته شده‌اند. و بیش از ۱۰هزار نفر هم دستگیر شده‌اند. ما باید نگران وضعیت و موقعیت آنها باشیم، مانند چیزی که سال‌ها پیش علیه زندانیان سیاسی در ایران رخ داد. سرنوشت آنها نیز به‌نظر می‌رسد که دستخوش جنایات فراقضایی قرار گرفته باشد. احتمال یک جنایت دیگر علیه بشریت وجود دارد. ما به جای لبخند زدن به ملایان حاکم، بر اساس قوانین بین‌المللی، موظف و متعهد به دخالت در این زمینه هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/552a95bc-73db-438f-b331-ac84f56bd062"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات