728 x 90

اجلاس ایران آزاد، پمپاژ وحشت به درون نظام- مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی سه‌شنبه ۲۲تیرماه، عمدهٔ تیترها و مطالب اختصاص یافته است به به کشمکشهای باندی بر سر کابینه رئیسی، اعلام نتیجه مذاکرات با آمریکا توسط ظریف به مجلس آخوندی، وعده‌درمانیها برای واکسن کرونا، کشمکشهای باندها بعد از نمایش انتخابات و بالاخره هشدارهای باند مغلوب بر سر ضرورت تسلیم در مذاکرات برجام.

اجلاس ایران آزاد، پمپاژ وحشت به درون نظام

برگزاری اجلاس ایران آزاد امروز هم مثل دیروز موضوع مشترک روزنامه‌های هر دو باند حاکم است که در میان جیغ بنفشهای هراس‌آلود از این اجلاس و تکرار ترهات سالیان قبل، گوشه‌هایی از این اجلاس را که بیشتر آنها را ترسانده بود را برجسته کرده‌اند.

«پمپاژ ترور توسط پمپئو» عنوان رسالت از باند مؤتلفه است که از جمله نوشته پمپئو در سخنرانی خود به اعضای مجاهدین گفت: «ما باید به هر طریقی که می‌توانیم به حمایت خود از مردم ایران که برای ایرانی آزاد و دمکراتیک می‌جنگند، ادامه بدهیم». در ادامه هم نوشته: «سخنرانی پمپئو و حمایت تمام‌عیار وی از مجاهدین نقطه آشکار ساز تقابل واشنگتن با نظام است. در این معادله، تفاوتی میان دمکراتها و جمهوری‌خواهان در ایالات‌متحده وجود ندارد».

وطن امروز روزنامه دیگر باند خامنه‌ای که در یک زوزه نامه بلند جابه‌جا نقاط وحشت خود از این اجلاس را بارز کرده و از جمله با اشاره به حضور نخست‌وزیر اسلوونی در این اجلاس نوشته است، نخست‌وزیر اسلوونی گفت: «باید (نظام) را درباره نقض حقوق‌بشر پاسخگو کرد و جامعه جهانی نیز باید در این زمینه به شیوه‌ای قاطع‌تر عمل کند». وطن امروز در ادامه نوشته «حضور چنین مقامی از اتحادیه اروپایی در همایش چیزی جز دهن‌کجی به مذاکرات هسته‌یی نیست».

سایر روزنامه‌های حکومتی هم در این کر هماهنگ با متون مشابه و دیکته شده شرکت دارند. از جمله مردم‌سالاری و قدس.

«ناتوان در حل منازعات» با چشم‌انداز فروپاشی

در مورد بحرانهای مورد اشاره روزنامه‌های امروز باید اشاره کرد به بن‌بست برجام و بحران کرونا در یک‌طرف و جنگ قدرت بین باندهای حاکم از طرف دیگه و جنگ قدرت در درون باند خامنه‌ای بر سر تقسیم کرسیهای دولت رئیسی و گرفتن حق غارت و قدرت باندهای متخاصم. وحشت از فروپاشی و ناتوانی در حل بحرانها مضمون مشترک این مطالب ناهمگون است.

«آمریکا در ازای رفع تحریم‌ها چه خواسته‌هایی دارد؟» عنوان مطلبی در روزنامه آرمان است که ضمن اشاره به سکوت وزارت‌خارجه پیرامون خواسته‌های فرابرجامی آمریکا به نظام هشدار داده «با به نتیجه نرسیدن توافق فشارهای اقتصادی و سخت‌گیری در اجرای تحریم‌ها تشدید خواهد شد، خرابکاریها افزایش خواهند یافت و راهبردهای مبتنی بر ایجاد آشوب در درون کشور نیز به‌طور جدی‌تری در دستور کار قرار خواهند گرفت».

«سیاست‌گذاری و انباش نارضایتی عمومی» عنوان مطلبی در روزنامه دولتی ایران است که نوشته است: «تبدیل شدن شنیدن پیاپی خبرهای ناگوار و خشم آلود به یک روال اجتماعی پر بسآمد در گفتگوهای روزانه مردم، زنگ خطری است که هر سیاست‌گذاری را باید نگران کند». در ادامه به نظام گوشزد کرده: «مطالبه واکسن یکی از دلایل نارضایتی مردم است که به‌عنوان یک مشکل عمومی در قالب واقعیت اجتماعی بروز پیدا کرده است... اگر سیاست‌ها به‌طور متوالی و مستمر موجب انباشت نارضایتی عمومی‌شود، می‌بایست نظام سیاست‌گذاری در خود تأمل کند»...

«اصولگرایان، ناتوان درحل منازعات کشور» عنوان مطلبی است در آرمان که با اشاره به جنگ قدرت در نظام آخوندی نوشته است: «در ابتدای انقلاب جریانهای به دو دسته تقسیم می‌شدند؛ مسلمان و کمونیست. کمونیستها حذف شدند و مسلمانان باقی ماندند. بعد بین مسلمانان و سازمان مجاهدین خلق، افراد مجاهدین خلق حذف شدند... بنا بر تمام اینها یکدستی محال است. آیا این امر به این معناست که در عدم توفیق احتمالی رئیسی اصول‌گرایی هم با خطر فروپاشی روبه‌رو است؟ بله، کاملاً خطر محتملی است».

در ادامه همین هشدارها روزنامه‌های حکومتی با اشاره به تحولات افغانستان و همکاری رژیم با طالبان به نظام گوشزد کرده‌اند که طالبان برای شما باتلاق خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3738a5f4-96ad-46b2-b76e-3d4706fad274"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات