728 x 90

اجاره و اعزام مزدوران سوری برای کمک به شبه‌نظامیان حوثی توسط رژیم ایران

مزدوران رژیم ایران در سوریه
مزدوران رژیم ایران در سوریه

ائتلاف ملی سوریه مهمترین گروه مخالف رژیم جنایتکار اسد، در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد، رژیم ایران اخیراً در یک برنامه تخریبی می‌کوشد با گزینش منظم تعدادی از شبه‌نظامیان سوری خود، آنها را برای جنگ در کنار حوثی‌ها وابسته به خودش علیه مردم یمن به آن کشور بفرستد.
در بیانیه ائتلاف ملی سوریه که روز شنبه ۲۵اردیبهشت، منتشر شده آمده است: رژیم ایران مزدورانی را از مناطق مختلف این کشور اجاره کرده برای جنگ در کنار شبه‌نظامیان حوثی به یمن می‌فرستد. تا در پادگانهای سپاه آموزش بینند.


در این بیانیه هم‌چنین آمده است که نیروهای رژیم ایران در سوریه این روزها با سوءاستفاده از اوضاع بحرانی اقتصاد سوریه و دادن وعده‌های مادی به جوانان این کشور، زمینه را برای انتقال آنها به پادگانهای آموزشی سپاه پاسداران رژیم ایران و سپس پیوستن آنها به صفوف خود مهیا می‌کنند.
بر اساس آماری که دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه ارائه کرده است، تعداد داوطلبان مزدور در صفوف نیروهای رژیم ایران و شبه‌نظامیان وابسته به آن در جنوب سوریه تا بیش از ۹۶۰۰ نفر افزایش یافته و تعداد نفراتی که در استان دیرالزور به مزدوران سپاه پاسداران رژیم ایران و شبه‌نظامیان آن پیوستند، بالغ بر ۸۳۵۰نفر است (العربیه ۲۵ اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd0d89b7-4be3-4d8d-b2e0-e633a59c445d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات