728 x 90

بر اثر انفجار در سایت آزمایش موشکی روسیه، سطح رادیواکتیو به ۱۶برابر حد معمول رسیده است

انفجار در سایت آزمایش موشکی روسیه
انفجار در سایت آزمایش موشکی روسیه

فاکس نیوز روز ۲۳مرداد۹۸ خبر داد:

آژانس هواشناسی دولتی گزارش داد بر اثر انفجار اسرار آمیز در سایت موشکی در شمال روسیه سطح رادیواکتیو تا ۱۶برابر سطح معمول افزایش یافته است. گزارشات حاکی است دستور تخلیه روستایی که نه چندان دورتر از محل انفجار صادر شده است و به امدادگرانی که قربانیان اولیه را درمان کردند، دستور داده شد که به مسکو برگردند.

هفته پیش انفجاری مرگبار در میدان تیر یک پایگاه نظامی در نایونوکسا Nyonoksa در شمال ناحیه آرخانگلسکArkhangelsk روسیه اتفاق افتاد.

وزیر دفاع روسیه در ابتدا گفت که انفجار باعث کشته شدن دو نفر و مجروح شدن ۶نفر شده است اما آژانس دولتی هسته‌یی «روس اتم» Rosatom بعداً فاش کرد که انفجار باعث کشته شدن ۵نفر از کارگران و مجروح شدن ۳نفر دیگر شد. روس اتم گفت که انفجار زمانی اتفاق افتاد که مهندسان مشغول آزمایش "یک منبع قدرت ایزوتوپ هسته‌یی "برای یک موشک بودند.

گروه مهندسان توسط انفجار به داخل دریا پرتاب شدند.

مقامات محلی در نزدیکی سورودوینسک Severodvinsk شهری با ۱۸۳هزار نفر جمعیت در ابتدا میزان کمی از بالا رفتن سطح رادیواکتیو بعد از انفجار گزارش دادند اما ادعا کردند این میزان برای سلامتی هیچ تهدیدی ندارد. اطلاعات نقل‌قول شده توسط گرین پیس Greenpeace مربوط به وزارت شرایط اضطراری روسیه نشان داد که سطح رادیو اکتیو ۲۰مرتبه بالاتر از سطح معمول در شهر است که ۱۸مایل از محل آزمایش فاصله دارد. …

یک مقام رسمی گفت، ”موشک کروز اتمی که پوتین به آن افتخار می‌کند در واقع چند بار در حین آزمایش در قطب شمال سقوط کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f2e8f64-27af-4767-ab44-0a1f27b5ee41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات