728 x 90

اتحادیه اروپا ۴۰مقام بلاروس را تحریم کرد

نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل
نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل

به‌دنبال بحران سیاسی در بلاروس و اعتراضات علیه دولت این کشور، اتحادیه اروپا جمعه ۱۱مهرماه اعلام کرد دهها مقام بلاروس را به‌دلیل تقلب در انتخابات و در حمایت از معترضان این کشور تحریم می‌کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز جمعه پس از ساعتها مذاکره بین اعضای این اتحادیه خبر داد که ۲۷ عضو اتحادیه علیه کسانی در بلاروس تصمیم به اقدام گرفته‌اند «که بر سر راه دموکراسی مانع ایجاد می‌کنند».

مقامات اروپایی احتمال تحریم الکساندر لوکاشنکو را منتفی ندانسته‌اند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هفته گذشته در روز سوم مهر تأکید کرد که این اتحادیه الکساندر لوکاشنکو را به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید بلاروس به‌رسمیت نمی‌شناسد.

اکثر کشورهای اتحادیه اروپا با تحریم بلاروس موافق بودند. قبرس می‌خواست ابتدا به مناقشه شرق مدیترانه و حفاریهای ترکیه رسیدگی و علیه آنکارا بیانیه‌یی صادر شود. اجلاس اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تهدید به تحریم ترکیه را حفظ و در ماه دسامبر دوباره آن را بررسی کند. بدین ترتیب با جلب رضایت قبرس راه برای تحریم مقام‌های بلاروس باز شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4fadb24-e59b-417e-a2e9-a8cac26bb6da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات