728 x 90

اتحادیه اروپا، محکومیت تهاجم رژیم اسد به استان درعای سوریه

اتحادیه اروپا، محکومیت تهاجم  رژیم اسد به  استان درعای سوریه
اتحادیه اروپا، محکومیت تهاجم رژیم اسد به استان درعای سوریه

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: اتحادیه اروپا حملات رژیم اسد به درعا را نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین‌المللی و قوانین بین‌الملل می‌داند.

به گزارش اورینت هواپیماهای رژیم اسد با بشکه‌های انفجاری شهرک یادوده در استان درعا واقع در جنوب سوریه را هدف قرار دادند که در نتیجه تعدادی غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

علاوه بر این هواپیماهای جنگی روسی شهرها و شهرک‌های صیدا، یادوده، طفس، نعیمه، طیبه و ام المیاذن در حومه استان درعا را بعد از شکست گفتگوها میان گروه‌های مسلح سوری و نظامیان روسی بمباران کردند.

 

جنایات شبه‌‌نظامیان رژیم ایران در استان درعا

اورینت نوشت شبه‌‌نظامیان اسد و عناصر مسلح ایرانی در شهرک الکرک شرقی در حومه استان درعا برخلاف این‌که توافق آتش‌بس میان ساکنان شهرک و رژیم اسد وجود داشت و روسیه نیز این آتش‌بس را تضمین کرده بود تعدادی از شهروندان را اعدام صحرایی کردند. اورینت اضافه کرد کسانی که توسط شبه‌‌نظامیان اسد و رژیم ایران در این شهرک اعدام صحرایی شدند، منیر عبد العال، محمد وسام الرشیدات و خلیل العقایله، یک پیرمرد ۷۰ساله بوده و خانه آنها توسط شبه‌‌نظامیان غارت شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خود تصریح کرد: «حملات هوایی رژیم اسد و حامیان آن به درعا تشدید شده و در پی این حملات ۲۷۰هزار غیرنظامی مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.»

 

حمله به مراکز درمانی، جنایت جنگی

در جریان حملات هوایی فوق تعدادی از پرسنل پزشکی جان خود را از دست دادند و مراکز و زیرساختهای مهم از جمله مراکز بهداشتی تخریب شده‌اند. این حملات همچنین به روند مذاکرات سیاسی به رهبری سازمان ملل‌متحد نیز آسیب می‌رساند.

اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری درگیریها، احترام به توافقات در زمینه کاهش تنش و ارسال کمکهای بشر دوستانه به مردم سوریه شد.

لازم به ذکر است که رژیم اسد با پشتیبانی هوایی روسیه از دو هفته پیش تا کنون برخلاف هشدارهای آمریکا، برای تصرف استانهای جنوبی و هم مرز اردن دست به‌عملیات جدیدی زده و تمرکز این عملیات در استان در عا بوده است.

استانهای درعا و قنیطره در جنوب غرب سوریه در ماه مه سال ۲۰۱۷ بعد از مذاکرات آستانه به‌عنوان منطقه کاهش تنش اعلام شد. روسیه، آمریکا و اردن نیز دو ماه پس از آن طی مذاکراتی این مناطق را به نوعی یک منطقه امن معرفی کرده بودند، ولی با این وجود به‌دلیل اصرار رژیم ایران به حضور شبه‌‌نظامیان حزب‌الله و عناصر سپاه پاسداران در این منطقه، رژیم اسد عملیات نظامی‌اش را بر روی این منطقه متمرکز کرد.

 

مخالفت آمریکا با حضور رژیم ایران در سوریه

ژنرال جک کین۲۳اردیبهشت ۹۷ معاون سابق ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا ۲۳اردیبهشت ۹۷ به فاکس‌ نیوز گفت:‌ سوریه لنگر استراتژیک رژیم ایران در منطقه است و آمریکا باید حضور گسترده‌تری در این کشور داشته باشد و از این طریق آنها خواهان به‌دست آوردن نفوذ هر چه بیشتر و سلطه بر کشورهای منطقه هستند. او افزود ماههاست که رژیم ایران در حال تقویت نظامی نیروهای خود در جنوب و جنوب غربی سوریه بوده و کاری که آنها به‌طور واقعی می‌خواهند بکنند تکرار همان کاری است که در لبنان کرده‌اند، همان کشوری که در آن، حزبالله دارای ۱۳۰هزار و اندی راکت و موشک است. آنها می‌خواهند این کار را در جنوب سوریه انجام دهند و برای این کار زیرساختهایی را ایجاد کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc6ee250-8ca7-49d2-af0f-84ff30ae33d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات