728 x 90

اتحادیه اروپا طرح تروریستی رژیم ایران در خاک دانمارک را محکوم کرد

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

یک روز پس از خنثی شدن توطئه تروریستی رژیم ایران در دانمارک، اتحادیه اروپا این توطئه خنثی شده را محکوم کرد.

سخنگوی کمیسیون اروپا ضمن اعلام محکوم کردن هر تهدیدی که امنیت اروپا را به مخاطره بیندازد گفت: این اتحادیه تهدیدات را جدی می‌گیرد و با هر دولتی از اعضای اتحادیه که در این زمینه نگرانی داشته باشد همراه خواهد بود.

روز چهارشنبه ٩آبان، نخست‌وزیر دانمارک گفت: «در حال رایزنی با متحدان اروپایی خود هستیم تا اقدام مشترکی علیه رژیم ایران داشته باشیم.

 

رئیس سرویس امنیت دانمارک، اعلام کرد این کشور یک مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران که قصد یک حمله تروریستی در دانمارک را داشته، دستگیر کرده است.

به گزارش رویترز، فین بورچ اندرسن Finn Borch Andersenرئیس سرویس امنیتی دانمارک، گفت رژیم ایران یک حمله (تروریستی) را در دانمارک طراحی کرده بود و قصد داشت فردی از یک گروه اهوازی را ترور کند

وی افزود: مظنون دستگیر شده یک شهروند نروژی ـ ایرانی است که روز ۲۱اکتبر (بیست و نهم مهرماه)، دستگیر شده است.

گای الستر سردبیر روابط خارجی سایت والا نیوز دانمارک نیز خبر داد: پلیس دانمارک می‌گوید یک مأمور اطلاعات رژیم ایران را که مظنون به تلاش برای حمله تروریستی در دانمارک است دستگیر کرده است.

وزارت‌خارجه دانمارک طی بیانیه‌یی اعلام کرد به طرحهای دستگاه اطلاعاتی رژیم ایران پاسخ خواهد گفت.

 

لارس لوک راسموسن نخست‌وزیر دانمارک اعلام کرد:کاملاً غیرقابل قبول است که رژیم ایران برای قتل در خاک دانمارک طراحی کند. اقدامات بیشتر علیه این رژیم در اتحادیه اروپا مورد گفتگو قرار خواهد گرفت

 

آندرس ساموئلسون وزیرخارجه دانمارک نیز طی بیانیه‌یی اعلام کرد: دانمارک سفیر رژیم آخوندی در این کشور را احضار کرد.

بیانیه می‌افزاید: احضار مرتضی مرادیان به وزارت‌خارجه دانمارک، در واکنش به فعالیتهای غیرقانونی وزارت اطلاعات رژیم ایران در خاک دانمارک، که توسط رئیس سرویس امنیت و اطلاعات دانمارک اعلام شد، صورت گرفته است.

 

مریم رجوی از دولت دانمارک  برای قاطعیت علیه تروریسم رژیم ایران قدردانی کرد

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت طی پیامی ضمن قدردانی از دولت دانمارک برای ایستادگی و قاطعیت در برابر تروریسم افسارگسیخته فاشیسم دینی حاکم بر ایران، تأکید کرد: اتحادیه اروپا باید بلادرنگ وزارت اطلاعات آخوندها را در لیست تروریستی بگذارد.

خانم رجوی: در حکومت آخوندها صدها عملیات تروریستی در خارج از مرزهای ایران انجام شده است. افسانه گروه‌های خودسر را باور نکنید. مردم ایران در قیامشان گفتند:‌ اصلاح طلب، اصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا.

 

کنفرانس مطبوعاتی وزیر خارجه دانمارک در مورد فعالیتهای غیرقانونی وزارت اطلاعات رژیم ایران

وزیر خارجه دانمارک درباره توطئه تروریستی رژیم آخوندی در خاک این کشور طی بیانیه‌یی گفت:‌ دانمارک این را کاملا روشن ساخته است که فلش سرویس اطلاعات رژیم ایران را نشان می‌دهد. متأسفانه به‌نظر می‌آید که رفتار رژیم ایران به دانمارک محدود نیست. چند کشور دیگر در نگرانی ما شریک هستند.

دانمارک هم‌اکنون تلاشهایی را پیش خواهد برد تا کاری کند که یک بار دیگر اتحادیه اروپا ضرورت تحریمهای بیشتر علیه رژیم ایران را مورد بحث قرار دهد.

رژیم ایران در خاک دانمارک به شکل غیرقابل قبولی رفتار می‌کند، این رفتار باید متوقف شود.

 

در این کنفرانس مطبوعاتی وزیر خارجه دانمارک گفت: من این کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کردم تا شما را در جریان گامهایی که دولت در ارتباط با موضوع بسیار جدی که رئیس سرویس امنیتی و اطلاعاتی دانمارک امروز افشا کرد، برداشته است و خواهد برداشت قرار دهم. سرویس امنیت و اطلاعات دانمارک ارزیابی می‌کند که آژانس اطلاعاتی یک کشور خارجی در حال طراحی یک سوءقصد علیه فردی در خاک دانمارک بود. بگذارید در این رابطه صریح صحبت کنم: این کاملا غیرقابل قبول و بسیار جدی است. کلمات به سختی می‌توانند سنگینی این موضوع را توضیح دهند.

به همین دلیل دولت دانمارک الآن واکنش نشان داده است و واکنش تندی نشان داده است.

اولا از همه این یک گام غیرمعمول است که دولت و سرویس امنیتی و اطلاعاتی دانمارک امروز این موضوع را با حداکثر شفافیت افشا کرده‌اند و این را کاملا روشن ساخته‌اند که فلش، سرویس اطلاعات ایران را نشان می‌دهد. ما تلاش کرده‌ایم که به روشن‌ترین شیوه ممکن برجسته کنیم که چه چیزی در خطر است. این موضوع پیش از این در خارج کشور ذکر شده است.

ثانیا، من تصمیم گرفته‌ام که سفیر دانمارک در تهران را برای مشورت فرا بخوانم. اجازه بدهید که تصریح کنم که این یک گام دیپلماتیک بسیار قوی و بسیار غیرمعمول است.

ثالثا، ما سفیر ایران در دانمارک را در وزارت امور خارجه احضار کردیم. در این ملاقات کاملا روشن ساخته شد که دانمارک نمی‌تواند تحت هیچ شرایطی بپذیرد که افرادی مرتبط به آژانس اطلاعاتی ایران یک سوءقصد علیه افرادی در دانمارک طراحی کنند.

رابعا، همزمان، متأسفانه به‌نظر می‌آید که رفتار ایران به دانمارک محدود نیست. چند کشور دیگر در نگرانی ما شریک هستند. به همین دلیل است که دانمارک با گروهی از کشورهای همفکر که در نگرانیهای ما سهیم هستند، ارتباط بر قرار کرده است. ما همکاری تنگاتنگ با این کشورها را ادامه می‌دهیم و اقدامات مشترک در مقابل ایران را مورد بحث قرار می‌دهیم.

 

با توجه به رویدادهای اخیر، دانمارک هم‌اکنون تلاشهایی را پیش خواهد برد تا کاری کند که یک بار دیگر اتحادیه اروپا ضرورت تحریمهای بیشتر علیه ایران را مورد بحث قرار دهد.

دانمارک مدت طولانی نسبت به ایران نگران بوده است: نسبت به رفتار منطقه‌ای ایران. نسبت به برنامه موشکهای بالستیک این کشور. و نسبت به وضعیت حقوق‌بشر در این کشور. من قبلاً نگرانی خودم را بشکل علنی نسبت به این مسائل ابراز کرده‌ام.

آنچه امروز توسط سرویس امنیتی و اطلاعاتی دانمارک افشا شد، نشان می‌دهد که رژیم ایران در خاک دانمارک هم به‌طرز غیرقابل قبولی رفتار می‌کند – و این رفتار باید متوقف شود.

اما ما همچنین مطمئنیم که در برخورد با این مورد، در صورتی که ما بتوانیم با شرکای همفکر خود در اتحادیه اروپا با هم کار کنیم بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

به همین دلیل است که ما این مورد را از نزدیک با شرکا و هم‌پیمانانمان مورد گفتگو قرار می‌دهیم قبل از این‌که تصمیمات جدید بگیریم و احتمالاً گامهای بیشتری برداریم.

من خرسندم که ما امروز تا کنون چنین علامت قوی از حمایت از دانمارک از دولتهای آمریکا و انگلستان در میان سایر دولتها دیده‌ایم. این برای دانمارک معنی زیادی دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07b9e9dc-fce3-4f86-8fbb-6264ede64040"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات