728 x 90

اتحادیه اروپا خواستار تحقیق درباره بدرفتاری نیروهای رژیم ایران با مهاجران افغان شد

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا روز ۱۷اردیبهشت درباره بدرفتاری نیروهای رژیم ایران با مهاجران افغان در مرز این کشور ابراز نگرانی کرد.

اتحادیه اروپا در این پیام در توئیتر خود، خواستار تحقیقات و شفافیت کامل و همه‌جانبه درباره حمله نیروهای رژیم ایران به مهاجران افغان شده است و افزوده است: افرادی که مهاجرت می‌کنند، انسان هستند و اتحادیه اروپا دولت افغانستان را در کمک به مهاجرانی که از ایران و پاکستان بازمی‌گردند حمایت می‌کند.

تجمع مردم افغانستان در اعتراض به قتل‌عام توسط پاسداران رژیم ایران

مردم و فعالان اجتماعی افغانستان در اعتراض به قتل‌عام مهاجران افغان توسط پاسداران خامنه‌ای در مقابل استانداری هرات تجمع کردند. سایت نشانه نیوز ۱۶اردیبهشت نوشت: آنها خواستار محکوم کردن این جنایت وحشیانه و تشکیل هیأت تحقیق برای بررسی آن شدند. معترضان هم‌چنین خواستار مجازات عاملان کشتار فجیع ۲۳تن از هموطنانشان گردیدند.

به گفته شاهدان، قربانیان که برای پیدا کردن کار به ایران سفر کرده بودند پس از دستگیری توسط پاسداران شکنجه شده و سپس به رودخانه هریرود انداخته شدند.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان گفت: «اَعمال وحشیانه و غیرانسانی که باعث کشته شدن شماری از شهروندان مظلوم ما در مرز با ایران گردید، جنایات نابخشودنی است.

وزارت‌خارجه افغانستان این رویداد اسفبار را، به‌منظور تأمین عدالت، به گونه جدی پیگیری می‌کند».

محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت‌خارجه افغانستان نیز گفت: «ظلم و وحشتی که باعث شکنجه و شهادت مردم مظلوم ما در مرز افغانستان و ایران گردیده، خاطر ملت را به‌شدت اندوهگین ساخته است. این غم، غم مشترک ماست. به هموطنان خود اطمینان می‌دهیم که تا رسیدن به حق و عدالت این جنایت نابخشودنی را با تمام امکانات دیپلماسی کشور پیگیری خواهیم کرد». (توئیتر دولت افغانستان ۱۷اردیبهشت)

بیشتر بدانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68841a54-ca77-4a92-a821-304976ee3457"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات