728 x 90

اتحادیه اروپا به مسافران خارجی که دو دُز واکسن را دریافت کردند اجازه سفر می‌دهد

پاسپورت واکسن اتحادیه اروپا
پاسپورت واکسن اتحادیه اروپا

کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کردند محدودیتهای مسافرتی ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ را برای برخی از شهروندان کشورهای غیراروپایی کاهش دهند و دروازه‌های حوزه شنگن را به روی مسافران خارجی بگشایند.
یورونیوز روز چهارشنبه ۲۹اردیبهشت نوشت، با اجرایی شدن این توافق، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌هایی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند نیز احتمالاً خواهند توانست به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن مسافرت کنند.
طبق این توافق از این پس شهروندانی که دو دُز واکسن را دریافت کرده و از کشورهای ایمن از کووید -۱۹ در جهان هستند، می‌توانند به ۲۷کشور عضو اتحادیه اروپا سفر کنند.


طبق این توافق کمیسیون اروپا هفته آینده فهرستی از کشورهای امن جهان را تهیه و به دولتها ارائه می‌دهد، کشورهای عضو می‌توانند قواعد و مقررات جداگانه‌ای را برای پذیرش از گردشگران وضع کنند.
معیار فعلی اتحادیه اروپا برای اندازه‌گیری میزان ایمنی کشورها نسبت به شیوع ویروس کرونا بدین‌گونه است که نباید در ۱۴روز گذشته بیشتر از ۲۵مورد ابتلا در هر ۱۰۰هزار نفر وجود داشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b8be439-ab63-4a06-8c0e-6f9357b78c36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات