728 x 90

اتاق فکر راهبردی رژیم ایران: تحرکات مجاهدین طی ماه‌های اخیر به‌شدت عینیت یافته است

گردهمایی مقاومت ایران در پاریس هدف دیپلمات تروریستهای رژیم ایران
گردهمایی مقاومت ایران در پاریس هدف دیپلمات تروریستهای رژیم ایران

اتاق فکر استراتژیک رژیم آخوندی موسوم به «اندیشکده راهبردی تبیین» که در سال ۱۳۹۱توسط بیت خامنه‌ای تأسیس شده و به‌گفته خودش در سه حوزه‌ٔ سیاست خارجی، منطقه‌ای، فرامنطقه‌یی و موضوعات دفاعی-امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به ارگانهای رژیم تحلیل و مشورت می‌دهد، اعلام کرد: نقش مجاهدین در تحقق راهبرد کلان آمریکا برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارتقاء یافته و باید علیه آنها اقدام جدی‌تر صورت گیرد. چرا که تحرکات آنها در ماه‌های اخیر به‌شدت عینیت یافته است.

اندیشکده راهبردی رژیم آخوندی

اندیشکده راهبردی رژیم آخوندی

 

هر قدر در داخل، مجاهدین می‌کوشند تا هوشمندانه رفتار کرده و زمینه‌ساز عینیت توان بسیج‌کنندگی نظام علیه خود نشوند، اما در خارج، به سوژه‌هایی برای جنگ دیپلماتیک با ایران تبدیل شده‌ و از این باب، بسیار هم خشنودند. فقط در سال ۹۷، هلند و فرانسه، سه دیپلمات ایرانی را اخراج کرده‌اند، یک دیپلمات دیگر از آلمان اخراج شده و بیش از شش ماه است که در بلژیک بازداشت است. اخراج دو دیپلمات دیگر از آلبانی صورت گرفته که محل استقرار بخش زیادی از اعضای سازمان مجاهدین است.

در همه‌ٔ این موارد، منافقین نقش سوژه را بازی کرده‌اند به‌گونه‌یی که اتهام کشورهای اروپایی برای اخراج و بازداشت دیپلمات‌ها، تلاش این دیپلماتها برای ضربه‌زدن به مجاهدین بوده است! در آخرین مورد یعنی اخراج دو دیپلمات ایرانی از آلبانی، آمریکا مشخصاً به تقدیر و حمایت از آلبانی پرداخت....

 

اتاق فکر استراتژیک آخوندها برای مقابله با مجاهدین می‌افزاید:

«واقعیت امر این است که با همه‌ٔ تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی نهادهای ذی‌ربط در جمهوری اسلامی ایران برای معرفی ماهیت مجاهدین به مخاطب داخلی و خارجی، هم‌چنان ضعفهایی در این خصوص قابل مشاهده است.

در عرصه خارجی، به‌نظر می‌رسد نیاز است تا اقدامی جدی‌تر صورت گیرد.

به‌عنوان مثال، اگر مردم و نخبگان فرانسه که کشورشان ساختاری دموکراتیک‌ دارد، بواسطه تلاش‌های مستقیم و غیرمستقیم و پوششی ایران، به این جمع‌بندی برسند که مجاهدین یک گروهک تروریستی است که شدت جنایت‌هایش در رده‌ٴ جنایت‌های داعش قرار دارد، به طریقی می‌توانند دولت خود را تحت فشار قرار دهند تا مانع از آزادی‌عمل مجاهدین در پاریس شوند.

در این خصوص، برخی از نهادهای جمهوری اسلامی ایران می‌توانند مؤثر باشند. به‌عنوان مثال، اگر وزارت‌خارجه، سفارت‌خانه‌های خود را در کشورهای مورد تمرکز منافقین مکلّف کند تا نسبت به شفاف‌سازی ماهیت مجاهدین فعال شوند، گامی رو به جلو برداشته خواهد شد.

وزارت اطلاعات نیز می‌تواند با اقدامات پوششی از جمله اثرگذاری بر برخی نخبگان و رسانه‌ها، اقدامی غیرمستقیم و احتمالاً مؤثرتر را برای آشناسازی مخاطب غربی با جنایت‌های این گروهک داشته باشد.

دفاتر رایزنی فرهنگی ایران، ستاد حقوق‌بشر قوه قضاییه و … نیز هر یک با روش‌ها و در حوزه‌هایی می‌توانند به این امر کمک کنند.

علاوه بر مواجهه اطلاعاتی و امنیتی، باید در مواجهه اجتماعی و سیاسی با این گروهک در خارج از کشور، فعال‌تر از قبل بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8fc1a2a9-4634-41ed-8839-312a08fbcbf0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات