728 x 90

ابراز وحشت رئیس پدافند غیرعامل رژیم از فعالان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

فضای مجازی
فضای مجازی

به گزارش سایت حکومتی انتخاب۳۰بهمن، پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل رژیم روز شنبه ۳۰بهمن وحشت خود از میزان فعالیت شبکه‌های اجتماعی که فعالان ایرانی به‌گفته او آنرا هدایت و رهبری می‌کنند نشان داد.

پاسدار جلالی با اشاره تلویحی به محدودیت‌های ایجاد شده، گفت: فضای مجازی و سایبری یک فرصت برای داشتن آینده شغلی خوب است و به همین دلیل بر این باوریم که این فضا باید کاملاً امن، قانونمند و ضابطه‌مند باشد.

وی هم‌چنین با وجود ارتش سایبری رژیم به ناتوانی آن در رویارویی با فعالیت‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: ۸۵درصد شبکه‌های اجتماعی کشور تحت اشغال شبکه‌های خارجی هستند که فعالان آن ایرانی‌اند و اثر آن تولید و هدایت افکار عمومی علیه دولت و حکومت است.

وی هم‌چنین گفت: کسب و کار در فضای مجازی مشاغل بسیاری ایجاد کرده است که در بسیاری از کشورها مبنای توسعه قرار گرفته و بر اساس توسعه مبتنی بر زیرساختهای فضای سایبری و مجازی در شغل شکل می‌گیرد. به‌دلیل این‌که ماهیت فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در حالت عادی یا در فضای مجازی با موضوع و مفهومی به نام ریسک همراه است امروزه نیز در اوضاع اقتصادی بررسی میزان ریسک موضوعی جدی به‌شمار می‌آید. بنابراین؛ موضوع ریسک و امنیت در مسأله اقتصاد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

طالبی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کارهای اینترنتی مخالفت خود با قانون نظام تنظیم مقررات خدمات در فضای مجازی رژیم را ابراز کرد و گفت: نظام صنفی و اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی با طرح صیانت با عنوان جدید نظام تنظیم مقررات خدمات در فضای مجازی مخالفت کرد و نظام صنفی تأکید بر آن داشت که این قانون باید بواسطه متخصصان تصویب شود.

طالبی این قانون را بزرگترین خطری که احساس می‌شود عنوان کرد و افزود: بخش عمده‌ای که با پلتفرم های موجود داریم عدم همکاری با آگاه‌سازی مردم و افزایش سواد رسانه‌ای بوده است. این قانون باید چند بخش و چند قانون باشد و جامع تر و کامل‌تر باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c9cd6e5-aaed-4f7f-81bc-2d98debbb0ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات