728 x 90

ابتلای معاون وزیر بهداشت رژیم به کرونا که آمار درگذشتگان را وقیحانه تکذیب می‌کرد

ابتلاي معاون وزير بهداشت رژيم به كرونا
ابتلاي معاون وزير بهداشت رژيم به كرونا

حریرچی که روز دوشنبه ۵اسفند به همراه علی ربیعی، سخنگوی دولت آخوند روحانی در کنفرانس خبری آمار درگذشتگان را تکذیب کرده بود، امروز در پیامی از بیمارستان درباره مبتلا شدن خودش به کرونا گفت:

می‌خواستم به اطلاعتون برسونم منم کرونایی شدم. از دیروز تب داشتم، تست اولیه‌ام آخر شب مثبت شد لذا از دیشب خودم را در محلی ایزوله کرده‌ام. چند دقیقه قبل به من گفتند که تست نهایی ات قطعی شده و دارم درمان را شروع می‌کنم.

«مراقب خودتان باشید؛ این ویروس، ویروس دموکراتی است، فقیر و غنی و مسئول و غیرمسئول نمی‌شناسد و ممکن است تعدادی را مبتلا کند».

 

حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم و ربیعی سخنگوی دولت روحانی – تلویزیون رژیم آخوندی-۵اسفند۹۸:

سؤال خبرنگار:‌امروز آقای... نماینده (نامفهوم-قم)‌گفت، ۵۰نفر فوتی

حریرچی: کاملاً تکذیب می‌کنم، اصلاً هیچکس دیگری، بنا‌ به مصوبه دولت و شورای امنیت هیچکس دیگری صلاحیت اعلام اخبار اینطوری را نداره، اطلاعات پیش ما است.

خبرنگار: یک سؤالی که پیش می‌آید برای مردم چرا دولت وقتی که می‌دید این اتفاق داره می‌افته و احتمالش رو می‌داد کما این‌که وزیر بهداشت گفتند که ویروس کرونا در هفته گذشته پشت مرزهای ماست چرا دولت یک تمهیداتی برای این مثلا انبار ماسک یا مواد ضد عفونی نکرد و الآن باعث شد ما شاهد باشیم که دارو خانه‌ها صفهای زیادی من خودم دیشب چند دارو خانه رفتم هیچ‌کدام اصلاً ماسک و مواد ضد عفونی این باعث میشه که یک احساس ناامنی به مردم منتقل بشه در این مورد اگر میشه یک توضیح بفرمایید.

حریرچی: ببینید ما در مورد ماسک که خیلی واضح گفتیم که مردم عادی هیچ احتیاجی به ماسک ندارند.

حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت: از دیروز تا حالا حدود ۴نفر از کسانی که به‌دلیل این ویروس فوت کردند افزایش پیدا کرده و به ۱۲نفر رسیده و احتمالاً حدود افراد مبتلا حالا آن تستهای نهایی چون تست‌ها در دو الی ۳مرحله انجام می‌شود، حدود افراد مبتلا تست مثبت‌مان هم ۵۹الی ۶۱این حدود خواهد بود.

 

خبرنگار: ایران یکی از کشورهایی بود که دیرتر از خیلی از کشورهای همسایه چین کرونا شیوع پیدا کرد حتی من یادم هست اولین موردی که وزرات بهداشت اعلام کرد که کرونا شیوع پیدا کرده اول اسفند بود حالا سؤالی که اینجا مطرح میشه به چه دلیل ایران که دیرتر از بقیه کشورها کرونا راه پیدا کرد توی کشور الآن در حال حاضر بیشترین آمار تلفات را در دنیا بعد از چین داریم یعنی آیا امکانات پزشکی ما محدود بوده یا نه کرونا خیلی زودتر شیوع پیدا کرد ولی اطلاع‌رسانی نشد ه بود یک مورد دیگر بفرمایید.  

حریرچی: ببینید واقعیتش این است که الآن در مورد اعلام تعداد فوت کرده به‌دلیل ویروس کرونا یا مبتلایان کشورهای مختلف دنیا کاملاً با سیاست مخفی‌کاری و کتمان دارند برخورد می‌کنند.

 

خبرنگار: شما فرمودید در سال قبلی که دروغ نمی‌گویید به مردم ولی خوب راست آن را هم نمی‌گویید شاید اگر زودتر وزیر بهداشت اعلام می‌کردند یک خبری منتشر شد که وزیر بهداشت ترکیه به رسانه‌های خودشان گفتند که ایران ۷۵۷نفر حالا یا کمتر یا بیشتر مبتلا به کرونا دارند شاید اگر زودتر اعلام می‌شد مردم توی تجمعات بزرگ شرکت نمی‌کردند می‌خواهم ببینم این دیر اعلام کردن به‌خاطر مسائل سیاسی و انتخابات بود یا این‌که موضوع دیگه ای؟

حریرچی: به هیچ‌وجه همین مثالی که زدید مثال خوبی هست این اتفاق روز جمعه افتاد خواهش می‌کنم الآن با موبایل‌های خودتان چک کنید روز جمعه ساعت ۱ظهر آقای دکتر جهانپور مصاحبه کردند که ما ۷۳۸تا مبتلا به این مشکوک به بیماری کرونا داریم ساعت ۳تا ۴بعدازظهر دقت کنید آن یک مصاحبه کرده در سایتها هم هست ۳تا ۴بعدازظهر ما وزارتخانه بودیم دیگر وزیر بهداشت ترکی زنگ‌زده یک ساعت با وزیر ما حرف زده آنجا هم ایشان بالاخره ما گفتیم بالاخره آنقدر مشکوک ایشون چهار و نیم یا پنج توئیت کرده که ۷۵۸تا تو ایران بیمار مشکوک هست منابع خبری از جمله حضرتعالی می‌گویند چرا اطلاعات ما را او منتشر کرده ما ساعت ۱که خودمان اعلام کردیم منتها او.

خبرنگار:...

حریرچی: نخیر ما هر روز چرا چهارشنبه اعلام نکردیم آن موقع جمعه بوده ما هر روز تعداد مشکوکین ببینید دوستان شما اگر من نوعی را دروغگو فرض کنید.

خبرنگار: نگفتم دروغگو کتمان کننده

حریرچی: دروغگو یا کتمان کننده هر حرفی بزنم قبول نمی‌کنید این مثال که مشخص هست ببینید چقدر فول خبری است که ما جمعه ظهر ۷۳۸را ما اعلام کردیم ما خودمان اعلام کردیم روز قبل هم ششصد و خورده‌ای اعلام کردیم ساعت ۴و ۵بعدازظهر او اعلام کرده خبر او بیشتر چرخیده همه می‌گویند خاک بر سرتان آنها خبر شما را اعلام می‌کنند.

ربیعی: از آنجا انتقال داده و بهرحال الآن یکی از علائم قوی این است. این را هم خدمتتان عرض کنم، شاید به‌عنوان سخنگوی دولت نخواهم این موضوع را بیشتر باز بکنم، بسیاری از کشورها ما می‌دانیم به هیچ عنوان شفافیت‌شان اندازه ما نبوده، ما واقعاً شفاف عمل کردیم در این زمینه.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a8678b0-80a1-43e7-b54a-ff29fc9878ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات