728 x 90

ابتلاء زندانی سیاسی معصومه صنوبری به کرونا در زندان تبریز

ابتلاء زندانی سیاسی معصومه صنوبری به کرونا در زندان تبریز
ابتلاء زندانی سیاسی معصومه صنوبری به کرونا در زندان تبریز

بر اساس اخبار رسیده، زندانی سیاسی معصومه صنوبری در بند زنان زندان تبریز به بیماری کرونا مبتلا شده است. پس از ابتلاء زنان زندانی در این زندان و عدم قرنطینه آنها، معصومه صنوبری نیز به کرونا مبتلا شد.

به گفته یک منبع مطلع او به‌شدت سرفه می‌کند. هم‌چنین دچار تب بالا، گلودرد، خشکی دهان، درد ریه و درد تمام اعضای بدن است.

معصومه صنوبری به‌دلیل شکنجه‌های دوران بازداشت از تاری چشم، شکستگی در پای راست و مشکلات دیگر رنج می‌برد. مسئولان زندان پیش از این نیز از مرخصی او برای انجام معالجات پزشکی جلوگیری کرده بودند.

معصومه صنوبری متولد ۱۳۶۷، دارای یک فرزند است. او در روز ۱۵اسفند ۹۷ در شهر ایلخچی اسکو بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات تبریز منتقل گردید. او در بازداشتگاه اطلاعات سپاه بازجویی و مورد شکنجه قرار گرفت. بر اثر ضربات شلاق قادر به راه رفتن نبود. به‌دلیل ضربات وارده به سر دچار تاری دید شد و ساق پایش ترک خورد و هنوز ترمیم نشده است.

وی در مرداد ۹۸ با قید وثیقه ۶۰۰میلیون تومانی تا زمان دادگاه آزاد شد.

معصومه صنوبری مجدداً در ۱۶بهمن ۹۸، بدون احضار قبلی از منزل خواهرش بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تبریز منتقل گردید.

در ۲۶اسفند ۱۳۹۸ جلسه اول دادگاه او در شعبه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسکو دادگاه تشکیل شد. این دادگاه وی را با اتهام عضویت در مجاهدین خلق، توهین به خامنه‌ای، تبلیغ علیه نظام به نفع مجاهدین خلق، تهیه لوازم مربوط به تهیه بمب و اقدامات ایذایی به دو سال زندان محکوم کرد. دادگاه مدارک موجود برای اتهام تهیه لوازم مربوط به تهیه بمب را ناکافی دانسته و معصومه صنوبری را به دو اتهام دیگر به ۲سال زندان محکوم نمود.اما اداره اطلاعات تبریز پرونده دیگری برای این زندانی سیاسی گشود.

دادگاه اسکو او را در پرونده جدید به ۸سال زندان محکوم کرد. به این ترتیب این زندانی سیاسی به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک‌سال حبس تعزیری، به اتهام عضویت در مجاهدین خلق به تحمل ۵سال حبس تعزیری و به اتهام توهین به خامنه‌ای به تحمل ۲سال حبس تعزیری محکوم کرد.

پرونده این زندانی سیاسی به دادگاه تجدیدنظر فرستاده شده است.

زندانی سیاسی معصومه صنوبری در زندان زنان تبریز به‌دلیل شکنجه دچار صدمه جسمی شده و تاکنون از رسیدگیهای ضروری پزشکی در بیمارستان محروم بوده است.

به خانواده شماری از زندانیان زن در زندان تبریز، گفته شده ۹زندانی به کرونا از نوع سوم دچار شده‌اند.

در این زندان پزشک و محل بستری برای زنان زندانی وجود ندارد. مأموران و مسئولان این زندان از ابتدا بیماران را از سایر زندانیان جدا نکردند و به همین دلیل شمار زیادی از آنان به کرونا مبتلا شده‌اند.

خانواده زندانیان زن از جمله خانواده معصومه صنوبری خواستار مرخصی فرزندشان برای رسیدگیهای پزشکی و درمانی آنان شده‌اند اما مسئولان زندان حاضر نشدند به این زندانی سیاسی مرخصی بدهند.

گزارشهای دریافتی حاکی است غذای زندان بسیار بد و بی‌کیفیت است و قابل خوردن نیست. فروشگاه زندان نیز از فروش مواد غذایی سالم و تازه خودداری کرده و مواد بی‌کیفیت را با قیمت بالا به زندانیان می‌فروشد و آنان قادر به تأمین حداقل مایحتاج و مواد ضروری برای خود نیستند.

۹زندانی این بند از داشتن حداقل امکانات محرومند و امکان پخت غذا و شعله گاز برای تأمین نیازهایشان ندارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10ce02d4-44e9-4e4a-a3f4-57355b202470"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات