728 x 90

ائتلاف عربی ۳پهپاد حوثی‌ها را سرنگون کرد

قطعاتی از پهپاد
قطعاتی از پهپاد

ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن جمعه ۲۶دی از رهگیری و سرنگونی ۳ پهپاد بمب‌گذاری شده شبه‌نظامیان حوثی که به سوی عربستان روانه شده بود، خبر داد.
ائتلاف عربی اعلام کرد استان الحدیده یمن به مرکزی برای پرواز پهپادهای بمب‌گذاری شده، حملات خصمانه و تروریستی شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران علیه مردم یمن و کشورهای همسایه یمن تبدیل شده است. این ائتلاف هم‌چنین به ادامه روند نقض قانون بین‌المللی انسانی و توافق استکهلم توسط شبه‌نظامیان حوثی اشاره کرد.


به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌یی «پرتاب ۳ پهپاد بمب‌گذاری شده توسط شبه‌نظامیان حوثی به سوی عربستان» را محکوم کرد.
بنا به گزارش خبرگزاری بحرین، وزارت‌خارجه بحرین نیز «پرتاب تعدادی از پهپادهای بمب‌گذاری شده حوثی به سوی سعودی را محکوم کرد».
هم‌چنین وزارت‌خارجه یمن پرتاب پهپادهای حوثی بمب‌گذاری شده را محکوم کرد.


در همین راستا ریچارد میلز معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل طی جلسه شورای امنیت که شامگاه پنجشنبه برگزار شده بر اهمیت سیاسی قرار دادن حوثی‌ها در فهرست سازمانهای تروریستی تأکید کرد.
دولت آمریکا در پی قرار دادن حوثی‌ها در فهرست سازمانهای تروریستی هم‌چنین اقدامات انسانی کافی در یمن را به‌منظور تضمین عدم وقوع فاجعه انسانی که مسئولان سازمان ملل و سازمانهای امدادرسان درباره آن هشدار داده بودند، اتخاذ کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7526a5ab-f47f-48ea-ac33-28095d372113"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات