728 x 90

ائتلاف عربی یک قایق مجهز به مواد منفجره ارسالی توسط حوثی‌ها در یمن را منهدم کرد

ائتلاف عربی - عکس از آرشیو
ائتلاف عربی - عکس از آرشیو

ائتلاف عربی یک قایق مجهز به مواد منفجره ارسالی توسط حوثی‌ها در یمن را رهگیری و منهدم کرد.

العربیه روز ۲۰ اردیبهشت نوشت: ائتلاف عربی با موفقیت یک قایق مجهز به مواد منفجره در دریای سرخ که توسط شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن ارسال شد را رهگیری و منهدم کرد.
ائتلاف عربی افزود: "قایقها تهدیدی برای امنیت منطقه‌یی و بین‌المللی، مسیرهای دریایی و تجارت بین‌المللی می‌باشند."
ائتلاف افزود که شبه‌نظامیان حوثی هم‌چنان ناوبری دریایی و تجارت جهانی را تهدید می‌کنند، زیرا از توافق استکهلم به‌عنوان چتر برای شروع حملات خصمانه از حدیده استفاده می‌کند.

 

خبرگزاری رویترز روز ۲۰ اردیبهشت نوشت: ائتلاف سعودی اعلام کرد که یک پهپاد مسلح شلیک شده به فرودگاه ابها را رهگیری کرده است.

رویترز افزود: ائتلاف به رهبری عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد، یک پهپاد مجهز به مواد منفجره که به سمت فرودگاه ابها در جنوب عربستان شلیک شده بود را رهگیری و منهدم کرد.
سخنگوی نظامی حوثیهای یمن بعداً روز دوشنبه در توئیتر خود نوشت، این گروه با استفاده از پهپاد به یک هدف مهم نظامی در فرودگاه بین‌المللی ابها عربستان سعودی حمله کرده است.
خبرگزاری رویترز در ادامه نوشت: گروه حوثیهای تحت حمایت رژیم ایران به‌طور منظم پهپاد و موشک به سمت عربستان سعودی شلیک می‌کنند. این ائتلاف می‌گوید بیشتر آنها را رهگیری می‌کند.

 

احمد عوض بن مبارک وزیر امور خارجه یمن با تاکید بر اینکه حوثی‌ها کماکان به مارب حمله می‌کنند گفت، جامعه جهانی برای رسیدن به راه‌حلی برای یمن، باید بر رژیم ایران و حوثی های وابسته اش فشار بیارود.
معمر الآریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن دراین رابطه گفت، از جامعه جهانی می‌خواهیم با جدیت در مقابل دخالت‌های مستمر رژیم ایران در امور یمن بایستد. رژیم ایران با ارسال تسلیحات به حوثی‌ها، تلاش‌های صلح را تضعیف می‌کند. محموله‌ای که آمریکا در دریای عرب کشف و ضبط کرد قاچاق سلاح از سوی ایران به حوثی‌ها را ثابت می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9188be56-c53e-4a2b-8c59-f3e3e13c9471"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات