728 x 90

آیا افرادی که قبلاً به کرونا مبتلا شدند، نیاز به واکسینه شدن دارند؟

واکسن کرونا
واکسن کرونا

به گزارش آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۲۵دی، دکتر آمش آدالجا، متخصص بیماریهای عفونی در بیمارستان دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، در پاسخ به این پرسش که آیا کسانی که قبلاً به کرونا مبتلا شده‌اند نیاز به واکسینه شدن دارند یا خیر، جواب داد که بله، باید واکسینه شوند.
در همین رابطه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا توصیه کرد که افراد صرف‌نظر از بیماری قبلی‌شان که به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند، باید واکسینه شوند. چون این افراد پس از بهبودی از کووید۱۹، سیستم ایمنی بدنشان تا مدتی مصون شده تا بلافاصله مجدداً بیمار نشوند.

دکتر ساسکیا پُوپِسکو، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه جورج میسون آمریکا، می‌گوید: «سیستم ایمنی بدن شما قادر به شناسایی ویروس است و از خود محافظت می‌کند.»

با وجود این که پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که مصونیت ناشی از ابتلا می‌تواند تا چند ماه ادامه داشته باشد، اما دانشمندان هنوز به طور دقیق نمی‌دانند که این مصونیت تا چه مدت دوام می‌آورد و یا تا چه اندازه مقاوم است.

واکسن برای ایجاد ایمنی بیشتر و با ثبات‌تری طراحی شده است. به گفته کارشناسان اگر هم فردی تا حدودی از ابتلا به کووید۱۹ مصونیت پیدا کرده باشد، دریافت واکسن می‌تواند آن مصونیت را تقویت کند.

دکتر پراتیت کالکارنی، متخصص بیماری‌های عفونی در کالج پزشکی بیلور آمریکا می‌گوید: «از آن جا که در دوران همه‌گیری به سر می‌بریم و کنترلی روی آن نداریم، ایمن‌ترین کار واکسینه شدن است. چیزی از دست نمی‌دهیم و این به نفع‌مان است.»

مرکز کنترل و پیگشیری بیماری می‌گوید، اگر در سه ماه گذشته به کووید۱۹ مبتلا شده‌اید و به خاطر کمبود واکسن می‌خواهید اولویت را به افرادی که آسیب‌پذیرتر هستند بدهید، مشکلی نخواهد بود که دیرتر واکسینه شوید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d08e5ee-d253-49d2-8b47-ab2672d7a953"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات