728 x 90

۳۰آگوست روز جهانی قربانیان ناپدیدسازی قهری - بیانیه مطبوعاتی آنتونی بلینکن

روز جهانی ناپدیدسازی قهری
روز جهانی ناپدیدسازی قهری

سایت وزارت‌خارجه آمریکا روز دوشنبه ۸شهریور بیانیه مطبوعاتی آنتونی بلینکن به‌مناسبت روز جهانی قربانیان ناپدیدسازی قهری را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: در تاریخ ۳۰اوت ایالات متحده روز جهانی قربانیان ناپدیدسازی اجباری را برگزار می‌کند که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۰ تعیین شد.

ایالات متحده با قربانیان جنایت فجیع ناپدیدسازی اجباری و با عزیزانی که با رنج غیبت آنها و درد بیشتر از ندانستن محل و سرنوشت آنها زندگی می‌کنند، ابراز همبستگی می‌کند.

سالانه، دوستان و اعضای خانواده پس از دستگیری، بازداشت یا ربوده شدن توسط مقامات دولتی یا کسانی که با آنها هماهنگ هستند یا با موافقت ضمنی آنها کار می‌کنند، ناپدید می‌شوند. مسببین این اقدامات از اذعان به محروم کردن از آزادی یا پنهان کردن سرنوشت و محل قربانیان خودداری می‌کنند. مدافعان حقوق‌بشر، فعالان سیاسی، مدافعان محیط‌زیست، روزنامه‌نگاران و کسانی که از آزادی‌های اساسی خود استفاده می‌کنند، اغلب اهداف این جنایت فجیع هستند.

ایالات متحده همه ناپدیدسازی‌های اجباری را قویاً محکوم می‌کند و به دولت‌ها فراخوان می‌دهد که بازگرداندن و ارائه اطلاعات در مورد همه قربانیان ناپدیدسازی اجباری را تسهیل کرده و تحقیقات مستقل و شفاف در مورد همه این موارد انجام دهند.

دولت‌ها باید نقطه پایانی بر ناپدیدسازی اجباری بگذارند، مسئولان آن را مورد حسابرسی قرار دهند، سرنوشت یا محل و وضعیت عزیزانی را که ناپدید شده‌اند، فاش کنند و به حقوق‌بشر و آزادی‌های اساسی همه افراد احترام بگذارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/049d672b-d8ac-48b2-9960-b40663843324"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات