728 x 90

آژیر قرمز «درآمد ملی سرانه» به‌صدا درآمده

فقر در ایران
فقر در ایران

روزنامه حکومتی فرهیختگان در مقاله‌ای به‌تاریخ سه‌شنبه ۱۶شهریور؛ با اذعان به فروپاشی اقتصادی کشور و سیر نزولی درآمد ملی سرانه نوشت: آژیر قرمز «درآمد ملی سرانه» که بهترین شاخص برای سنجش رفاه یک کشور است، به‌صدا درآمده و آمار‌ها از کاهش ۳۵درصدی آن در دهه۹۰ حکایت دارد... . فقر و کاهش شدید رفاه مردم در سال‌های اخیر در حال گسترش بوده است؛ چرا که درآمد سرانه ما در رتبه‌بندی جهانی نیز از رتبه ۸۰ در سال۲۰۰۰ به حدود رتبه ۱۰۰ تنزل پیدا کرده است».

مقاله در ادامه با مقایسه ایران تحت حاکمیت آخوندی با بعضی از کشورها می‌نویسد: «بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی، درآمد ملی سرانه سال۱۳۹۹ در حدود ۴میلیون و ۸۲۰هزار تومان بوده که ۳۵درصد پایین‌تر از درآمد ملی سرانه در سال۱۳۹۰ است. در واقع هر چه ما عقب رفته‌ایم، برخی کشور‌هایی که فکرشان را نمی‌کنید مانند آذربایجان و قزاقستان نیز از ما جلو افتاده‌اند... . خانوار‌های شهری و روستایی به‌طور متوسط حدود ۲۵درصد پایین‌تر از سال۹۰ خرج خوراک خود می‌کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a0105e0-6465-479b-b15d-2b70e0eb1991"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات