728 x 90

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ذخایر اورانیوم غنی شده رژیم ایران از سقف تعیین شده برجام عبور کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

امروز دوشنبه ۱۰تیر ۹۸خبرگزاری سپاه پاسداران ـ فارس به‌ نقل از یک منبع مطلع خبر داد:‌ ذخایر اورانیوم غنی شده ۳.۶۷درصد از ۳۰۰کیلو گرم عبور کرده است.

همچنین جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی به خبرنگاران گفت: «تا جایی که اطلاع دارم ایران طبق برنامه از مرز ۳۰۰کیلو گرم اروانیوم غنی شده عبور کرده، این موضوع را هم قبلاً اعلام کرده بودیم، شفاف گفته‌ایم که چه اقداماتی را انجام می‌دهیم».

رژیم آخوندی اعلام کرده بود که روز ۶تیر ۹۸ از سقف تعیین شده برجام عبور می‌کند و ذخایر اورانیوم خود را به بیش از ۳۰۰کیلو گرم می‌رساند.

 

آمانو عبور رژیم ایران از برجام را به اطلاع شورای حکام رساند

خبرگزاری رویترز ۱۰تیر۹۸ نوشت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید ذخایر اورانیوم غنی شده رژیم ایران از حد تعیین شده در توافق اتمی عبور کرد.

سخنگوی آژانس طی بیانیه‌یی گفت ما تأیید می‌کنیم که آمانو شورای حکام را مطلع کرده است در اول ژوییه ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از حد تعیین شده عبور کرده است.

 

هشدار اروپایی‌ها به رژیم ایران

به‌دنبال اعلام رژیم آخوندی مبنی بر این‌که (تا ۶تیرماه) ذخیره اورانیوم غنی شده خود را به بیش از حد مجاز ۳۰۰کیلو گرم خواهد رساند، دولتهای انگلستان، آلمان، فرانسه و آمریکا نسبت به نقض تعهدات برجام به رژیم آخوندی هشدار دادند.

یک سخنگوی ترزامی نخست‌وزیر انگلستان گفت: اگر رژیم ایران تعهدات خود بر اساس برجام را نقض کند؛ انگلستان تمام گزینه‌ها را بررسی خواهد کرد.

یک سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان گفت دولت آلمان از رژیم ایران می‌خواهد به تمام تعهدات خود بر اساس برجام وفادار باقی بماند.

ژان-ایو لودریان هفته گذشته طی سخنانی در مجلس ملی فرانسه گفت: انگلستان، فرانسه و آلمان، نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند تا به حکومت ایران بفهمانند که نقض برجام به سودش نیست.

وزیر خارجه فرانسه تأکید کرد: تصمیمات رژیم ایران برای نقض تعهداتش در برجام یک واکنش اشتباه در مقابل خروج آمریکا از برجام است و به سود این رژیم تمام نمی‌شود.

 

هشدار آمریکاییها به رژیم ایران در مورد عبور از برجام

روز یکشنبه ۹تیر۹۸ سناتور لیندزی گراهام از اعضای ارشد سنای آمریکا گفت اگر رژیم ایران تهدید خود برای گذشتن از حد ذخیره اورانیوم غنی‌شده طبق توافق اتمی را عملی کرد، دونالد ترامپ باید آماده باشد تا قویترین پیام ممکن را به رژیم ایران بدهد.

وی در مصاحبه با تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت: امیدوارم دونالد ترامپ درک کند که اگر رژیم ایران از یک هفته دیگر شروع به غنی‌سازی کند، او باید آماده باشد که پیامی خیلی قوی بفرستد که معنایش این باشد که چنین امری تحمل نمی‌شود.

سناتور لیندزی افزود:‌ جهان نباید ایرانِ مجهز به سلاح اتمی را تحمل کند.

شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به خبر افزایش غنی‌سازی اورانیوم از سوی رژیم ایران گفته بود: اقدام برای افزایش غنی‌سازی از سوی رژیم ایران باج‌خواهی اتمی است که باید با افزایش فشار‌های بین‌المللی روبه‌رو شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گارت مارکیز، سخنگوی مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «دونالد ترامپ به‌طور واضح گفته است اجازه نخواهد داد رژیم ایران به توانایی ساخت سلاح اتمی برسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/762ee947-f3a7-46ea-9d09-d5b943750299"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات