728 x 90

آژانس انرژی اتمی: رژیم ایران ذخایر اورانیوم ۲۰درصدی خود را به بیش از ۱۷کیلو گرم افزایش داده است

آژانس بین‌الملی انرژی اتمی
آژانس بین‌الملی انرژی اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید بازرسان آن تأیید کرده‌اند که رژیم ایران غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم را آغاز کرده است، امری که یک گام دیگر در جهت عدول از تعهدات هسته‌یی رژیم ایران محسوب می‌شود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه ۵اسفند، به گزارش محرمانه‌ای که به کشورهای عضو از طرف این نهاد ارسال شده دست یافته، که اطلاع داده رژیم ایران تا روز ۲۸ بهمن۱۳۹۹، ۱۷.۶کیلو گرم اورانیوم غنی‌شده ۲۰درصدی به ذخایر خود اضافه کرده است. ذخایر اورانیوم غنی‌شده رژیم ایران طی کمتر از چهار ماه در مجموع از دو هزار و ۴۴۲.۹کیلو گرم به دو هزار ۹۶۷.۸کیلو گرم رسیده است.
رژیم ایران اعلام کرد از امروز به‌طور رسمی محدودیت‌هایی برای بازرسی بین‌المللی از تأسیسات هسته‌یی خود اعمال می‌کند، اقدامی که به‌عنوان فشار بر روی کشورهای اروپایی و جو بایدن، برای لغو تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌یی تلقی شده است.
لازم به ذکر است که برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام که تیرماه ۹۴ بین رژیم ایران و شش قدرت جهانی امضاء شد به رژیم ایران این اجازه می‌داد که فقط تا ۲۰۲.۸کیلو گرم ذخایر اورانیوم غنی‌شده داشته باشد و غنی‌سازی اورانیوم را نیز تا سطح ۳.۶۷درصد انجام دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/920fbaf8-a0ef-407d-9f7a-c99e9302a008"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات