728 x 90

آنگلا مرکل خواهان دستیابی هر چه سریع‌تر کشورهای فقیر به واکسن کرونا شد

آنگلا مرکل در نشست مجمع جهانی اقتصاد
آنگلا مرکل در نشست مجمع جهانی اقتصاد

آنگلا مرکل روز سه‌شنبه ۷بهمن، در نشست مجمع جهانی اقتصاد که به شکل آنلاین برگزار شده بود، خواهان دستیابی هر چه سریع‌تر کشورهای فقیر به واکسن کرونا شد. وی در این نشست با هر گونه ملی‌گرایی و حق تقدم جغرافیایی در فرآیند مصون‌سازی علیه پاندمی مخالفت کرد.
صدراعظم آلمان در این نشست از طرح سازمان جهانی بهداشت برای تعیین سهمیه واکسن کوواکس در دنیا استقبال کرد و اظهار داشت که: «موضوع بر سر تقسیم عادلانه واکسن است نه پول».

مرکل در ادامه سخنانش افزود: هر کاری را خواهیم کرد تا بتوانیم توزیع واکسن سرعت بیشتری یابد. وی پرسش محوری را این دانست که واکسن به دست چه کسانی خواهد رسید، از چه نوع خواهد بود و زمان تزریق آن کی خواهد بود.
وی تلاش برای ساخت واکسنهای مختلف در یک سال پس از پاندمی را امیدوارکننده خواند، اما اذعان کرد که میزان تولید جوابگوی نیازها نیست. وی خاطرنشان کرد که راه مقابله با همه‌گیری، واکسن است ولو این راه طولانی و دشوار باشد، وی هم‌چنین خواهان همکاری فشرده‌تر با آمریکا برای مواجهه با پاندمی کرونا شد و ادامه داد اکنون وقت همه‌جانبه‌گرایی است... تعیین تقدم جغرافیایی کمکی به حل مسأله نیست.
لازم به ذکر است که بحران کرونا و برون‌رفت از این بحران موضوع محوری مجمع جهانی اقتصاد در سال۲۰۲۱ است. که قدرتمندترین چهره‌های سیاسی و اقتصادی جهان در نشست امسال حول همین دستور به رایزنی خواهند پرداخت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f103f5f-fd59-465e-9704-7f76389dfe27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات