728 x 90

آنگلا مرکل: تمام تلاشم را برای خروج افغان‌های علاقمند به ترک کشور انجام خواهم داد

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز دوشنبه ۲۵مرداد در نشست حزب دموکرات مسیحی آلمان، وضعیت افغانستان را «تلخ» توصیف کرد و گفت که تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای غربی از افغانستان بر پایه دلایلی که در مسایل سیاست داخلی این کشور ریشه دارد، گرفته شد؛ تصمیمی که تاثیری دومینو‌وار بر مسایل افغانستان گذاشت.

وی افزود که مسئولیت خروج نظامیان غربی از افغانستان بر عهده ایالات متحده است.
آنگلا مرکل خاطر نشان کرد که تحولات افغانستان برای تمامی افرادی که در مسیر آزادی این کشور و بهبود وضعیت زنان آن تلاش کرده‌اند بسیار تلخ است. صدراعظم آلمان وعده داد که تمام تلاش خود را برای حمایت از افرادی که قصد ترک افغانستان را دارند، انجام دهد.

 

رهبر حزب محافطه کار آلمان: خروج از افغانستان بزرگ‌ترین شکست تاریخی ناتو است

آرمین لاشت، رهبر حزب محافظه کار آلمان(دموکرات مسیحی) که نامزد جانشینی آنگلا مرکل در سمت صدراعظمی محسوب می‌شود، روز دوشنبه و در جریان نشست این حزب گفت که خروج نیروهای غربی از افغانستان «بزرگترین ناکامی ناتو از زمان تاسیس آن» بوده است.

او خاطرنشان کرد که وضعیت فعلی افغانستان نشان دهنده ناکامی مشارکت جامعه بین‌المللی در حل مسائل این کشور است. آقای لاشت تاکید کرد که پس از خروج نیروهای آلمان و همکاران افغان آنها از افغانستان باید خطاهای صورت گرفته در این کشور از سوی آلمان و سایر شرکای بین‌المللی آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

 

وزیر خارجه سابق آلمان: خروج ناتو از افغانستان «اشتباه» بود

یوشکا فیشر، وزیر خارجه سابق آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که خروج نیروهای ناتو از افغانستان «بدون مذاکره قبلی»، «اشتباه» بوده و میدان را برای قدرت‌گیری طالبان باز گذاشت. آقای فیشر تاکید کرد: « ما نباید فراموش کنیم که پس از ۱۱ سپتامبر، وظیفه داشتیم با تروریسم اسلام‌گرا مبارزه کنیم.»(یورونیوز ۲۵مرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/261dd909-a7f3-4a0d-8310-c790571329c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات