728 x 90

آنگلا مرکل خواهان افزایش فشار علیه روسیه و رژیم ایران برای پایان دادن به کشتار در سوریه شد

آنگلا مركل صدراعظم آلمان
آنگلا مركل صدراعظم آلمان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از اتحادیه اروپا خواهان افزایش فشار علیه روسیه و رژیم ایران برای خاتمه خشونتها در سوریه شد.  وی طی سخنانی در پارلمان آلمان گفت: رژیم سوریه در حال جنگ علیه تروریستها نیست بلکه در جنگ علیه مردم خودش است و کودکان را می‌کشد، بیمارستانها را نابود می‌کند، و این کشتار و قتل‌عام باید محکوم گردد... آنگلا مرکل افزود:  در حالیکه  رژیم ایران و روسیه از نیروهای دولتی سوریه حمایت می‌کنند مسئولیت خاصی دارند،.. ضروریست تا ما همه کاری که در توان داریم برای پایان دادن به این قتل‌عام انجام دهیم.
 روز پنجشنبه دهها تظاهر کننده که در میان آنها شخصیتهای اپوزیسیون سوریه حضور داشتند در مقابل کنسولگری روسیه در استانبول تجمع کرده و به زبانهای عربی و ترکی شعار می‌دادند روسیه از سوریه برو گمشو و  رژیم ایران از سوریه برو گمشو.
آسوشیتدپرس  روز جمعه 4اسفند با مخابره این خبر افزود:‌  در حالیکه نیروهای دولت سوریه حومه شرقی دمشق را زیر بمباران و حملات دارند، رهبران جهان روز پنجشنبه مصرانه خواهان یک آتش‌بس شدند، این حملات در روزهای اخیر صدها کشته بر جای گذاشته است.
 مارک لوکاک رئیس انسان‌دوستانه سازمان ملل در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت در منطقه غوطه شرقی  یک فاجعه انسانی در مقابل چشمان ما در حال وقوع است.
 دیده بان حقوق‌بشر سوریه که در انگلستان مستقر است گفت از روز یکشنبه تا کنون 400نفر کشته شده‌اند که دهها کودک در میان کشته شدگان هستند.
آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل خواهان توقف  تمامی فعالیتهای جنگی در غوطه شرقی شد و گفت مردم در حال زندگی در جهنمی بر روی جهان هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18f113f7-fe26-484a-ba28-4905c1bc014e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات