728 x 90

آنتونی فاوچی: آمریکا می‌تواند به‌زودی دست‌کم یک میلیون واکسیناسیون کووید-۱۹ را در روز انجام دهد

آنتونی فاوچی
آنتونی فاوچی

دکتر آنتونی فاوچی، رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا و عضو ارشد گروه ویژه کاخ‌سفید در مبارزه با کووید۱۹، روز پنجشنبه ۱۸دیماه، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: به‌زودی آمریکا می‌تواند دست‌کم یک میلیون واکسیناسیون کووید-۱۹ را در روز انجام دهد.

دکتر فاوچی افزود: در هر برنامه وسیعی، اشکالاتی وجود دارد؛ اما به باور ما این اشکالات برطرف و سرعت واکسیناسیون بالاتر رفته و به نیم میلیون واکسن در روز رسیده، ولی با پایان تعطیلات سال نو، واکسیناسیون شتاب می‌گیرد و به‌زودی به روزی یک میلیون واکسن یا بیشتر خواهد رسید.

وی گفت: برای رسیدن به «ایمنی گله‌ای» ۷۰ تا ۸۵درصد از جمعیت آمریکا باید واکسینه شوند و انتشار ویروس متوقف شود. این رقم، حدود ۲۸۰میلیون نفر است و به گفته آنتونی فاوچی، تا اوایل پاییز سال آینده، میسر خواهد شد.

فاوچی ضمن تأکید بر این که ویروس کرونا تاکنون جان بیش از ۳۵۶هزار نفر در آمریکا را گرفته است نسبت به چند هفته دشوار پیش رو هشدار داد.


بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا تخمین زده است که تا صبح سه‌شنبه، پنجم ژانویه، بیش از ۱۷میلیون دُز واکسن کرونا توزیع شده و چهار میلیون و هشتصد هزار دُز تزریق شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fd6fbe2-0a4b-432c-8c3e-4d30e82fd0ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات