728 x 90

آنتونی بلینکن: گروه حکومت اسلامی هنوز یک تهدید جهانی است

نشست وزیران خارجه ۴۰ کشور در ایتالیا
نشست وزیران خارجه ۴۰ کشور در ایتالیا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه هفت تیرماه در نشست وزیران خارجه ۴۰کشور برای مقابله با «گروه خلافت اسلامی» موسوم به داعش اعلام کرد که افراط‌گرایان این گروه هنوز یک تهدید جهانی هستند.

نشست «ائتلاف بین‌المللی برای شکست گروه حکومت اسلامی» با حضور وزیران خارجه حدود نیمی از ۸۳کشور عضو این ائتلاف روز دوشنبه به رهبری آمریکا در ایتالیا آغاز به کار کرد. در این نشست هم‌چنین ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، و جمعی از رؤسای نهادهای بین‌المللی حضور دارند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نشست رم از پیشرفت «چشمگیر» در مبارزه با گروه حکومت اسلامی خبر داد اما گفت که هنوز کارهایی باقی مانده است که باید انجام شود.

او اظهار داشت: داعش در قلمرو خود در عراق و سوریه شکست‌خورده، اما حملات این گروه طی چند ماه گذشته نشان می‌دهد که هم‌چنان یک تهدید است.

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین با اشاره به تهدید فزاینده داعش در آفریقا پیشنهاد داد که یک گروه کاری مشترک برای مقابله با این موضوع تشکیل شود (سایت وزارت‌خارجه ۷تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3817b2fc-cadb-41d3-a7e9-3613b9ae742e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات