728 x 90

آنتونی بلینکن به کنگره آمریکا: به رژیم ایران امتیازی نخواهیم داد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه  آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۰ اسفند برای توضیح درباره سیاست خارجی آمریکا در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان حاضر شده بود، گفت: برای دستیابی به دیدار با مقامات رژیم ایران امتیازی داده نخواهد شد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی کنگره گفت: دولت بایدن قبل از لغو تحریم‌ها علیه رژیم ایران با کنگره و هم‌چنین با متحدان آمریکا مشورت خواهد کرد.

وی گزارشهای مربوط به ارسال یک میلیارد دلار به ایران از طرف کره جنوبی را تکذیب کرد و در پاسخ به نماینده کنگره، گرگ استوبی، که پرسید رژیم ایران ادعا کرده پولهای بلوکه شده آنها در کره جنوبی آزاد شده است، گفت: ما این کار را نمی‌کنیم و این گزارشها دروغ است.

در این جلسه استماع، مایک مک‌کال عضو ارشد جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی خطاب به بلینکن گفت، هر گونه توافق با رژیم ایران باید به گونه‌یی باشد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتواند بازرسیهای سرزده یعنی هر زمان و هر محل از جمله سایتهای نظامی رژیم ایران را بازرسی کند. هر گونه توافق باید برنامه موشکی رژیم را مورد توجه قرار دهد و این‌که رژیم از فعالیت‌های شرورانه و تروریسم در منطقه دست بردارد و تمام گروگانهای آمریکا را آزاد کند.

 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال نماینده دن میوزر  درباره پرداختن به تروریسم رژیم گفت: بله این بسیار مهم است که ما نه فقط با چالش برنامه اتمی رژیم ایران بلکه به سایر مشکلاتی که با رژیم ایران داریم، از برنامه موشکی آن گرفته تا فعالیت‌های بی‌ثبات کننده آنها و حمایت از تروریسم هم بپردازیم.

بلینکن گفت: من تعهد دارم که با کنگره و با متحدانمان کار کنیم تا رژیم ایران را به متابعت از برجام برگردانیم. در مورد حقوق‌بشر و دموکراسی ما به کمیسیون حقوق‌بشر به‌عنوان ناظر پیوستیم. ما مصمم هستیم که حقوق‌بشر و دموکراسی را به قلب سیاستمان برگردانیم. ما ابزارش را داریم که این قدم را به پیش برداریم و کنگره هم این قدرت را به ما داده است ما اهرم تحریم‌ها را در اختیار داریم تا کسانی را که مرتکب نقض حقوق‌بشر و دیگر وحشیگریها می‌شوند با اهرم تحریم مجازات کنیم.

 

بلینکن به نماینده شرمن که گفت سیاست فشار حداکثری ترامپ می‌تواند به‌عنوان اهرمی برای پیش بردن سیاست آمریکا در دست وزارت‌خارجه باشد گفت: اول آنها باید متابعت کنند تا ما نیز متابعت کنیم و برای کشاندن رژیم به پای میز مذاکره، امتیازی به آنها نخواهیم داد. ما در این رابطه مصمم هستیم و با کنگره، هم در شروع و هم در پایان بر سر هر موضوعی در رابطه با رژیم ایران مشورت می‌کنیم. هم‌چنین با متحدانمان و شرکایمان در منطقه نیز به‌طور مشترک پیش می‌رویم.

 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال نماینده تد دویچ در مورد قوی‌تر و طولانی‌تر کردن برجام و گنجاندن موارد مختلف در این توافق، گفت: ما با رژیم ایران در مورد مجموعه‌یی از مسائل مشکل داریم، از جمله در رابطه با حمایت از تروریسم، موشکهای بالستیک، بی‌ثبات سازی منطقه و سلاح اتمی که در آستانه داشتن آن، هستند. ما آماده هستیم با حل این مشکلات را با دیپلوماسی پیش ببریم و دعوتی از جانب اتحادیه اروپا صورت گرفته تا تمام طرفهای برجام شامل رژیم ایران و آمریکا، پیرامون راه‌حلها برای برگشتن این رژیم به تعهداتش گفتگو کنیم. اما رژیم ایران تاکنون جواب منفی داده و توپ در زمین آنهاست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18a23e01-9d36-481c-b318-5b4e5340b7da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات