728 x 90

آنتونی بلینکن: واشنگتن به‌دنبال توافقی بلندمدت‌تر و مستحکم‌تر با رژیم ایران خواهد بود

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۸بهمن در نخستین کنفرانس مطبوعاتی‌اش درباره سیاست آمریکا در خصوص برجام گفت‌: بایدن به‌وضوح گفته است  اگر رژیم ایران به متابعت کامل از برجام و التزاماتش برگردد؛ آمریکا هم همین کار را خواهد کرد.

ما بعد این را به‌عنوان یک پلتفرم استفاده می‌کنیم تا با متحدان و همکارانمان به توافقی طولانی‌مدت‌تر و قوی‌تر  برسیم و هم‌چنین به برخی از موضوعات دیگر بپردازیم که عمیقاً در رابطه با رژیم ایران مسأله ساز بوده‌اند. اما مسیری طولانی تا آن نقطه داریم. رژیم ایران در حال حاضر در جبهه‌های مختلف، از برجام تبعیت نمی‌کند و تا وقتی تصمیم بگیرد که به متابعت بازگردد زمان می‌گیرد که این برای ما زمانی فراهم می‌کند تا ارزیابی کنیم که آیا رژیم ایران به التزاماتش عمل می‌کند یا خیر. بنابراین ما حداقل در چنین نقطه‌یی نیستیم.

اما این‌که اگر ایران تصمیم بگیرد به متابعت بازگردد با این موضوع چه باید کرد باید به شما بگویم که ما تیمی قوی از کارشناسان می‌سازیم و چشم‌اندازهای متفاوتی روی این موضوع ارائه می‌کنیم.

 

حکومت آخوندی نسبت به اظهارت بلینکن واکنشی سرخورده نشان داد و هیأت نمایندگی رژیم در سازمان ملل اعلام کرد: آمریکا و نه جمهوری اسلامی، تعهداتش را نقض کرده است.


این سخنان در حالی در کنفرانس خبری وزیر خارجه آمریکا مطرح شد که پیش‌تر سخنگوی کاخ‌سفید هم در اولین کنفرانس خبری بعد از روی کار آمدن جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور درباره آینده برجام در هفته گذشته گفته بود: «رئیس‌جمهور به‌دنبال تقویت محدودیتهای هسته‌یی ایران و دیگر مسائل مورد نظر است».
از سویی دیگر ماکرون؛ رئیس‌جمهور فرانسه نیز روز چهارشنبه در سخنانی از آمادگی کشورش برای همکاری با دولت جدید آمریکا بر سر برنامه هسته‌یی رژیم ایران خبر داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b103e414-cfcb-4b4b-b301-42bd0bed6f61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات