728 x 90

آنتونی بلینکن: نمیدانیم رژیم ایران آماده تصمیم‌گیری برای بازگشت به پایبندی کامل به توافقنامه هسته‌یی است؟

مصاحبه آنتونی بلینکن در اوکراین
مصاحبه آنتونی بلینکن در اوکراین

آنتونی بلینکن وزیر خارجه روز ۱۶اردیبهشت در مصاحبه با آندرا میچل از کانال ام‌اس‌ان.بی.سی در اوکراین در مورد توافق با رژیم آخوندی در مذاکرات وین گفت: آنچه ما نمی‌دانیم این است که آیا رژیم ایران عملاً آماده تصمیم‌گیری ضروری برای بازگشت به پایبندی کامل به توافقنامه هسته‌یی است. متأسفانه آنها هم‌چنان به اقدامات خود ادامه داده‌اند که بخشهای خطرناک برنامه خود را که توافقنامه هسته‌یی متوقف کرده بود، مجدداً راه‌اندازی کرده‌اند و مشخص خواهد شد که آیا آنها آمادگی انجام آنچه ضروری است، دارند یا نه؟

در این گزارش که در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است آمده است: بلینکن درباره آزادی گروگانهای آمریکایی که توسط رژیم آخوندی در ایران زندانی هستند گفت: صرف‌نظر از این مسأله، ما تمرکز قاطعی بر آمریکایی‌هایی داریم که خودسرانه در ایران یا هر جای دیگر بازداشت می‌شوند یا گروگان هستند.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال مجری در رابطه با امید به توافق با رژیم ایران گفت: تنها چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که من روی آن کار می‌کنم، تیم ما تقریباً هر روز روی آن کار می‌کند.

در همین روز ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توئیتی شایعات بررسی آزاد کردن سرمایه‌های رژیم ایران را رد کرد و نوشت:

بعضی گزارشات می‌گویند ما در حال بررسی آزاد کردن سرمایه‌های رژیم ایران به‌عنوان یک حرکت یکجانبه در قبال تهران هستیم. این گزارشات صحت ندارند و ما قبل از انتشار برای عموم اعلام می‌کنیم. همان‌طور که قبلاً گفته‌ایم هر حرکت مادی از جانب آمریکا بایستی بخشی از پروسه‌ای باشد که هر دو طرف در آن عمل می کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7a66965-a5d4-4043-88ef-dfe5d437602b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات