728 x 90

آنتونی بلینکن: ما به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که صرف التزام به برجام دیگر مزایای توافقنامه را نخواهد داشت

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۴مهر در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره توافقنامه هسته‌یی با رژیم ایران گفت: ما به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که صرف التزام به برجام دیگر مزایای توافقنامه را نخواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا پس از اجلاس وزیران سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در پاریس در پاسخ به خبرنگار رویترز گفت: من به وزیر خارجه لاوروف توضیح دادم که فرصتی که داریم در این چشم‌انداز و منافع مشترک کوتاهتر و کوتاهتر می‌شود. به‌دلیل این‌که همان‌طور که قبلاً گفتم و قبلاً هم در این رابطه صحبت کرده‌ایم، با توجه به کارهایی که ایران در برنامه هسته‌یی خود انجام می‌دهد که با محدودیت‌هایی که در برجام اعمال شده است، مغایرت دارد، بکارگیری سانتریفوژهای پیشرفته‌تر، ایجاد ذخایر اورانیوم غنی شده تا ۲۰درصد یا حتی ۶۰درصد، ما به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که صرف التزام به برجام دیگر مزایای توافقنامه را نخواهد داشت. ما فرصتی داشتیم که تبادل نظر کنیم که در چه نقطه‌ای هستیم و امیدواریم به چه نقطه‌ای برسیم.

بلینکن افزود: در رابطه با تماس تلفنی با وزیر خارجه لاوروف، بله ما روی برجام متمرکز بودیم. من فکر می‌کنم آمریکا و روسیه در پایبندی دو طرف به برجام منافع مشترک دارند. روسیه یک شرکت‌کننده مهم در این تلاش بوده است. ما در مورد موقعیت کنونی صحبت کردیم.

ما در مورد تعهد آمریکا به بازگشت و پایبندی به برجام گفتگو کردیم، ولی ضرورت این‌ مساله این است که ایران هم آمادگی داشته باشد که همین کار را انجام دهد. (سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۱۴مهر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6a06eae-54d1-4b67-9f0e-c8cbfac69812"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات