728 x 90

آنتونی بلینکن: با متحدان و شرکای‌مان به‌دنبال طولانی‌تر کردن و تقویت برجام هستیم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه ایالات متحده گفت رژیم ایران باید به توافق‌های پادمانی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و الزامات بین‌المللی پایبند باشد.

وی افزود: کشورش به‌دنبال تقویت و بسط توافق قدرتهای جهانی با ایران برای مهار کردن برنامه هسته‌یی تهران است.

آنتونی بلینکن روز دوشنبه چهارم اسفند در کنفرانس خلع‌سلاح سازمان ملل در ژنو گفت: «ما در همکاری با متحدان و شرکای‌مان به‌دنبال طولانی‌تر کردن و تقویت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هستیم.

آمریکا هم‌چنین در پی رسیدگی به حوزه‌های نگران‌کننده از جمله نقش منطقه‌یی بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران و توسعه برنامه موشکی بالستیک آن است».

آژانس روز یکشنبه اعلام کرد که با رژیم ایران به توافق رسیده است تا نظارت‌های «ضروری» بر تأسیسات هسته‌یی رژیم ایران به مدت سه ماه ادامه یابد.

رافائل گروسی در کنفرانس مطبوعاتی وین پس از بازگشت از ایران گفت: ما به یک توافق دوجانبه فنی و موقت رسیدیم که آژانس راستی‌آزماییهای لازم را برای ۳ماه انجام بدهد. آژانس هم‌چنان تا ۳ماه فعالیت راستی‌آزمایی خود را ادامه می‌دهد و این تفاهم موقت ما را به‌جایی می‌رساند که مذاکرات سیاسی انجام شود.

روز دوشنبه ۴ اسفند تنش در مجلس ارتجاع بر سر قرارداد دولت با آژانس انرژی اتمی باعث توقف بحث بودجه شد.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی پیشین آخوند روحانی در نامه‌یی به مجلس ارتجاع به تاریخ ۴ اسفند۹۹ از اعضای این مجلس خواست قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را لغو کنند.

وی در این نامه تاکید می‌کند که سیاستهای دولت در رابطه با برجام با هماهنگی و تدبیر خامنه‌ای انجام می‌شود.

آخوندی در نامه نوشته است: «سیاست خارجی ایران حساس‌ترین وضعیت خود را این روزها طی می‌کند، بدون تردید رویارویی با آمریکای بایدن سخت‌تر از آمریکای ترامپ است.

حفظ امنیت ملی، امکان تجارت و مبادله مالی بین ایران و سایر ملتها با توجه به تغییر و تحول‌هایی که در صحنه‌ٔ سیاست بین‌المللی با تغییر ترامپ و آمدن بایدن در حال اتفاق است، از جمله بستگی کامل به تدبیری دارد که دولت ایران در این روزها بر اساس منافع ملی و با هماهنگی رهبر معظم انقلاب اتخاذ می‌کند دارد.

قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران" این ابتکارعمل را از دولت سلب کرده و او را مسلوب‌الاراده در اختیار حریف قرار داده است»....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2cd48470-3e0e-4a63-913f-28cf0f41175c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات