728 x 90

آنتونی بلینکن: آمریکا فشار خود را بر حوثی‌ها برای پذیرش آتش‌بس حفظ خواهد کرد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

وزیرخارجه امریکا روز پنجشنبه ۲۰خرداد اعلام کرد: امروز، ما شبکه‌یی از شرکتها و واسطه‌های مقدماتی که در همآهنگی با نیروی قدس وابسته به سپاه پاسداران از حوثی‌ها پشتیبانی می‌کنند را لیست‌گذاری کردیم.  ایالات متحده فشار خود را بر حوثی‌ها برای پذیرش آتش‌بس و درگیر شدن در گفتگوهای واقعی برای حل مناقشه یمن حفظ خواهد کرد.

بلینکن در تویتر خود هم چنین نوشت: وزارت خزانه داری امریکا  ضمن اعلام تحریم‌هایی علیه یک شبکه بین‌المللی که با حوثیها و سپاه تروریستی قدس ارتباط دارد، اعلام کرد، این تحریمها علیه اعضای یک شبکه قاچاق لیست‌گذاری شده است، که به رساندن کمک مالی به نیروی قدس سپاه پاسداران و حوثی‌ها در یمن کمک می‌کنند. (توئیتر آنتونی بلنیکن ۲۰خرداد۱۴۰۰)

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه۲۰ خرداد در بیانیه‌یی اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وابسته به این نهاد شبکه‌یی را که به تأمین مالی نیروی قدس سپاه پاسداران و نیروهای انصارالله یمن کمک می‌کردند، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد که این شبکه تحت رهبری «سعید الجمال»، دهها میلیون دلار درآمد از محل فروش کالاهایی از جمله سوخت ایران کسب می‌کند که بخش عمده آن از طریق شبکه‌یی از گروه‌های واسطه‌ای و صرافی‌های چند کشور به دست نیروهای انصارالله یمن می‌رسد.

بهمین منظور وزارت خزانه‌داری آمریکا اعضای یک شبکه قاچاق که به تأمین مالی حوثی‌ها و سپاه قدس کمک می‌کردند پنجشنبه ۲۰خرداد تحریم‌هایی را علیه نهادها و اشخاص سوری و یمنی به‌دلیل همکاری با رژیم ایران اعمال کرد (وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۰خرداد).

هیل نوشت: روز پنجشنبه ۲۰خرداد ایالات متحده در تلاش برای تحت فشار قرار دادن حوثیها برای موافقت با آتش‌بس در یمن، تحریم‌هایی را علیه یک شبکه بین‌المللی که با شورشیان حوثی و ایران ارتباط دارد، اعلام کرد.

وزارت امور خارجه اعلام کرد که سعید احمد محمد الجمال و سایر افراد و نهادهایی که یک شبکه قاچاق را تشکیل می‌دهند که با همکاری مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دهها میلیون دلار پول برای حوثی‌ها به چنگ می‌آورند، تحریم می‌کند. این شبکه کالاهایی مانند نفت ایران را در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن می‌فروشد و مقدار زیادی از درآمد خود را به گروه شورشی حوثی منتقل می‌کند.

بلینکن گفت: "ایالات متحده در تلاش است تا به حل مناقشات در یمن و کمکهای بشردوستانه پایدار برای مردم یمن کمک کند".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b1ad0f2-4cba-4b56-9b0e-3380a65003e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات