728 x 90

آموزش برای نسل جوان (شماره۱۴) – مسعود رجوی ۴ اردیبهشت ۱۳۷۷

مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران
مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران

خمینی در بهمن ۶۷ بعد از یک سال کتاب سلمان رشدی را علم کرد و ۴۰روز بعد هم جانشین خود منتظری را عزل کرد این بعد از زهر آتش‌بس و قتل‌عام زندانیان بود

مسعود رجوی-۴ اردیبهشت ۱۳۷۷

 

الان به‌وضوح می‌توان دید که اگر خمینی در مورد اولین رئیس‌جمهورش آن کار را نمی‌کرد، شکافی در رژیم باز می‌شد که برنده‌اش همان موقع مجاهدین بودند. چون این شکاف را همین مقاومت، همین مجاهدین در شقه اول رژیم، به رژیم تحمیل کردند. همیشه خمینی به آن رئیس‌جمهورش می‌گفت که تو زیر بال و پر مجاهدین هستی و درست هم می‌گفت. ما روی این تضاد رژیم عمل می‌کردیم و وظیفه انقلابی ما بود. بار بعدی، به هنگام عزل منتظری جرم مگر چه بود؟ منتظری دیگر طاقت نیاورد و نوشت که در عرض چند روز چند هزار از این مجاهدین را اعدام کردی. روز پنجم مرداد سال۶۷ قتل‌عام در زندانها ادامه داشت البته تا شهریورماه، و همین آقای منتظری نوشته بود که مجاهدین یک سنخ منطق است با کشتن از بین نمی‌رود ترویج می‌شود، تقویت می‌شود. بعدها احمد خمینی می‌گفت چشمم روشن، از کی منافقین شده‌اند مجاهدین؟ این بعد از زهر آتش‌بس بود. الآن خوب می‌شود دید. خمینی اگر جانشین خودش رو عزل نمی‌کرد در ابتدای سال۶۸، تقریباً دو ماه قبل از مرگش، شکافی باز می‌شد که موجودیت رژیم، کیان رژیم زیر علامت سؤال میرفت.

بعد از آتش‌بس، خمینی مدتی بعد سلمان رشدی را علم کرد. حالا چی شده بود؟ رفسنجانی که خودش بانی آتش‌بس بود و همین خامنه‌ای گفت آقا من طرفدار این بودم که بعد از خرمشهر در سال۶۱ دیگر جنگ ادامه پیدا نکند. همین حرف را موسوی اردبیلی هم گفت. سران آن موقع رژیم. خمینی بعد از ۲۲بهمن سال۶۷ تیغ کشید که از خانواده معظم شهدا من عذر می‌خواهم، نمی‌دانم چه‌ها شده است، چه‌ها شده است، ما از جنگ پشیمان نیستیم، فلانیم و... . یادش آمد که یک سال پیش کتابی بوده به نام آیات شیطانی که یک نویسنده هندی الاصل انگلیسی آن را نوشته و در آنجا چه نوشته و چه... و این ماجرا را علم کرد. چون دیگر از جنگ خبری نبود. یک الی دو ماه هم نشده جانشین خودش را عزل کرد.

 

×××××

 

ادعای پنهان کردن تسلیحات کشتار جمعی عراق در مراکز مجاهدین توسط مهاجرانی وزیر ارشاد خاتمی با به کار گرفتن بریده‌مزدوران

زمینه‌ساز بمباران و تهاجمات هوایی و موشکی و کشتار مجاهدین

مسعود رجوی -۲۹ آذر ۱۳۸۸

اما طبق تجارب ما واقعیت چیز دیگری است. واقعیت نعل وارونه زدن است. هم‌چنان که رژیم سالهای سال می‌گفت که تسلیحات کشتار جمعی عراق چنین و چنان است و به‌خصوص توی قرارگاههای مجاهدین است از جمله همین قرارگاه اشرف.

 

اتاوا سیتی زن۱۷ نوامبر ۲۰۰۱ ـ ۲۶آبان ۱۳۸۰ جنگ با تروریسم راز مرگبار صدام. نویسنده و گزارشگر آیرون ساندز متحدان جنگ خلیج اردوگاههای شورشیان طرفدار دمکراسی مستقر در عراق را نادیده گرفتند. یک مخالف (بریده مزدور) می‌گوید حالا آنها زرادخانه سلاحهای شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌یی صدام را مخفی می‌کنند. به‌گفته یکی از رهبران سابق جنبش در غارهای عمیق در زیر بیابان عراق یک گروه تروریست ایرانی که از حمایت قوی سیاسی در آمریکای شمالی بهره می‌برد مخفیانه زرادخانه‌های سلاحهای شیمیایی بیولوژیکی و هسته‌یی صدام حسین را جا داده است. در یک مصاحبه اختصاصی با سیتی‌زن نوروز علی رضوانی یک ایرانی که حالا در آلمان زندگی می‌کند آن چه را که در طول سالیان عضویت سطح بالایش در مجاهدین خلق یک دسته شدیداً مسلح چریکی متعهد به سرنگونی دولت ایران مشاهده کرده، توضیح داد.

آقای رضوانی تابستان گذشته به سیتی‌زن نوشته و نقشه‌های کشیده شده توسط دست از محلهای فوق‌العاده محرمانه زرادخانه سلاحهای کشتار جمعی صدام ارائه داد. مجاهدین، از صدام طرفداری می‌کردند و از آن زمان به بعد کمک بزرگی به صدام در مخفی کردن سلاحها و موشکهای هسته‌یی؛ شیمیایی و بیولوژیکی بودند. مجاهدین تقریباً در چندین نوبت هلیکوپترهای سازمان ملل را سرنگون کردند. به‌گفته آقای رضوانی، صدام سلاحهایش را با کامیونهایی به حداقل ۵ پایگاه مجاهدین در عراق در ماه‌های قبل از جنگ خلیج ۱۹۹۱ منتقل کرد. او گفت تحت نظارت ارتش عراق و مجاهدین موشکها، بمبها، پودرهای شیمیایی، سموم و مواد مربوطه در غارهای زیرزمینی که در زیر پایگاههای مجاهدین ساخته شده نگهداری شدند. به‌طور نمونه، یک عبور با بیش از ۳۰ پله به عمق بیابان از نواحی انبار گسترده سلاح می‌شود که با درهای کشویی مهر و موم شده‌اند.

آقای رضوانی گفت: دربها با کنترل الکترونیکی باز می‌شوند که تنها برای دستیاران عالیرتبه نظامی شناخته شده است.

او پیشنهاد کرد: من آماده‌ام به عراق بروم و سازمان ملل را همراهی کنم و مخفی‌گاههای سلاح را از فاصله نزدیک به آنها نشان دهم.

او گفت: در طول جنگ خلیج‌فارس، آنها موشکها، بخشهای مخابرات و شیمیایی و اتمی کارخانجات حساس ارتش عراق را منتقل کردند.

ولی یک ویدئو که اخیراً از عراق بیرون آمده و به سیتی‌زن داده شده، رهبر مجاهدین خلق مسعود رجوی را در یک جلسهٔ خصوصی با صدام حسین نشان می‌دهد. یک بخش دیگر ویدئو یک فرمانده مجاهدین را نشان می‌دهد که محتوای کامیونی از مواد تأمین شده توسط یک مقام عراقی به پایگاهی در نزدیکی بغداد را بازرسی می‌کند.

به گفتهٔ سربازی که مخفیانه این تبادل را با یک دوربین مینی چسبیده به پوتینش فیلمبرداری کرده، این یک محموله از سلاحهای شیمیایی بوده است. در یک نقطه فرمانده مجاهدین یک ظرف بزرگ شیشه‌ای را در دست می‌گیرد و ظروف کوچکتر را بازرسی می‌کند.

آقای رضوانی نیز با میزان ذخیرهٔ سلاحهای کشتار جمعی صدام حسین متعجب شد. او گفت شخصاً انتقال مواد شیمیایی و هسته‌یی از کارخانه در نزدیکی شهرهای سامره و تکریت به پایگاه اشرف در نزدیکی شهر بعقوبه در منطقه العظیم و نیز انتقال ۱۷۰۰۰ اسلحهٔ شیمیایی و هسته‌یی از تیپ ۷ ارتش عراق به پایگاه اشرف را مشاهده کرده است. او هم‌چنین انتقال مواد شیمیایی در ظرفهای مخصوص با گنجایش شاید بیش از ۱۰۰لیتر یا کیلو گرم و نیز ظرفهای ۲۰۰لیتری از نزدیکی‌های بغداد به پایگاه شخصی آقای مسعود رجوی در ابو غریب و پایگاه محافظت شده در منطقه حامد الحسین که در شمال غربی بغداد قرار دارد را دیده است.

انتقال تسلیحات و مواد شیمیایی در منطقه جنوبی عراق به ارتش مجاهدین رجوی، در نزدیکی شهر الکوت و نیز مخفی کردن ماهرانهٔ موشکهای پیشرفته و سلاحهای شیمیایی و هسته‌یی در ۷۰ خودرو ارتش مجاهدین وجود داشته است.

هر کدام از آنها در یک منطقهٔ دور افتاده در چوب مخفی شده و شب بعد به واحد دیگری منتقل می‌شدند. البته آنها مورد حفاظت ارتش مجاهدین در نزدیکی پایگاه اشرف بودند.

آقای فرزین هاشمی در دفترش در پاریس در رد ادعاهای آقای رضوانی صریح و سریع بود. آقای هاشمی قبل از این‌که حتی ادعاهای آقای رضوانی را بشنود گفت: علی رضوانی یک عضو وزارت اطلاعات ایران است. من فکر می‌کنم او این دروغها را ارائه داده است . اما الهه هیکس به داستانهای کرخ کننده رضوانی باور دارد.

خانم هیکس، یک محقق با سابقه برای شعبه خاورمیانه و آفریقای شمالی دیده‌بان حقوق‌بشر که یک سازمان ناظر بین‌المللی محترم مستقر در نیویورک است، با آقای رضوانی و دیگر رزمنده‌های از خواب بازگشتهٔ مجاهدین در یک هتل در کلن آلمان در سال۱۹۹۷ ملاقات داشته است.

خانم هیکس که در ایران متولد شده گفت که آقای رضوانی مدت کوتاهی پس از فرارش از عراق با سازمان او تماس گرفت تا نقض حقوق‌بشر و نگهداری سلاحهای کشتار جمعی مجاهدین در اردوگاههای مجاهدین در عراق را گزارش نماید. موقعی که آنها ملاقات نمودند آقای رضوانی به او جعبه‌هایی از مدارکی را که او و سایرین موفق به قاچاق و خارج نمودن از عراق کرده بودند را به او داد. خانم هیکس اظهار داشت که «یک عکاس شخصی سطح بالا و به نوعی مسئول مطبوعات آنها بود». «او مقادیر زیادی مدرک، مشخصاً مربوط به بدرفتاری و شکنجهٔ آنهایی که خواهان ترک اردوگاهها بودند به ما نشان داد. ادعاهای او به‌نظر صریح و مشروع می‌آمد».

 

در دیماه ۷۷، دولت حاجی خاتمی و سخنگوی رسمیش این حرف را می‌زدند، که همان موقع مقاومت ایران و مجاهدین جوابشان را دادند و دعوت کردند که خوب تشریف بیاورید چرا نمی‌آیید؟ این تسلیحاتی را که آدرس می‌دهید تشریف بیاورید نشان بدهید با حضور خبرنگاران با حضور ناظران ملل متحد در هر ساعت شبانه روز در هر زمانی که می‌خواهید.

 

زمینه سازی برای تهاجمات هوایی و موشکی به قرارگاههای ارتش آزادیبخش

 

اطلاعیه سازمان مجاهدین خلق ایران-اول دی ۱۳۷۷

اکاذیب مضحک مهاجرانی در مورد پنهان کردن سلاحهای کشتار جمعی عراق در مراکز مجاهدین

زمینه‌سازی برای تهاجمات هوایی و موشکی به قرارگاههای ارتش آزادیبخش

مهاجرانی، وزیر ارشاد دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران، در مصاحبه‌یی که ۳۰آذر از تلویزیون حکومتی پخش شد، مدعی گردید «یکی از جدّی‌ترین احتمالها این هست که مراکزی که در اختیار منافقین هست در عراق، از جمله مراکزی است که سلاحهای کشتار جمعی را حکومت عراق در آنجا پنهان کرده» است. یک سخنگوی مجاهدین این دعاوی مضحک را، که ساخته و پرداخته وزارت اطلاعات رژیم آخوندی است تکذیب کرد و گفت: این رژیم با سوءاستفاده از شرایط کنونی عراق با این دروغپردازیها، همزمان عراق و مقاومت ایران را هدف قرار می‌دهد.

وی هشدار داد: رژیم با طرح این اکاذیب آن‌هم از زبان یک مقام رسمی، برای تهاجمات هوایی و موشکی به قرارگاههای ارتش آزادیبخش ملی ایران در خاک عراق زمینه‌چینی می‌کند. در گذشته نیز استبداد مذهبی حاکم بر ایران با استفاده از موقعیتهای مشابه، بارها قرارگاههای ارتش آزادیبخش را با جنگنده بمب‌افکنها، موشکهای اسکادB، توپهای غول پیکر ۳۲۰‌میلیمتری و انواع خمپاره‌ها هدف قرار داده است. قبل از سخنان مهاجرانی نیز خبرگزاری و مطبوعات رژیم در روزهای ۶ و ۷‌دسامبر با سر‌و‌صدای زیاد اعلام کردند که بازرسان آنسکام در یک سایت مجاهدین دستگاههایی پیدا کرده‌اند که در جنگ میکروبی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. یک روزنامه فارسی زبان طرفدار رژیم در لس‌آنجلس به‌نام صبح ایران روز ۲۸آذر مدعی شد یک قرارگاه مجاهدین که «بمب‌های شیمیایی عراق در آنجا پنهان است… روز گذشته بمباران شد… در طول بازرسیهای نمایندگان سازمان ملل متحد از بغداد»، «عراقیها بمبهای شیمیایی را سوار کامیونها می‌کردند و آنها را بین پادگانهای مجاهدین در رفت و آمد نگه می‌داشتند». سخنگوی مجاهدین تأکید کرد علاوه بر زمینه‌چینی حملات نظامی و تروریستی، رژیم با این دروغپردازیها و بسیج سیاسی و تبلیغاتی علیه مجاهدین هم‌چنین می‌خواهد بر‌ تلاشهای خود برای دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی سرپوش بگذارد. نیویورک‌تایمز ۸‌دسامبر فاش ساخت که رژیم آخوندی «در حال استخدام دانشمندان روسی است که در زمینه جنگهای میکروبی تخصص دارند و احتمالاً در حال ساختن زرادخانه تسلیحاتی بیولوژیکی می‌باشند».

رژیم آخوندی قبلاً هم در موارد متعدد از جمله در نوامبر‌۹۲، سپتامبر‌۹۴ و فوریه ۹۸ دروغهای مشابهی را منتشر کرده بود. سازمان مجاهدین در همان زمان از مقامات مسئول ملل متحد خواست «از ملایان حاکم بر تهران بخواهند دعاوی سراپا کذب خود را به‌هر ترتیب که مطلوب خود آنهاست، به اثبات برسانند».

سازمان مجاهدین خلق ایران

اول دی ۱۳۷۷ (۲۲ دسامبر ۱۹۹۸)

 

اما بحث این نبود بحث نعل وارونه زدن بود، رژیم خودش در پی تأسیسات پنهان اتمیش، که بعداً توسط مجاهدین فاش شد، این‌چنین نعل وارونه می‌زد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/348c1dbd-39a4-4367-b1f4-17a4350c69a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات