728 x 90

آموزش برای نسل جوان (شماره ۱۰) - مسعود رجوی، تهران دانشگاه صنعتی شریف ۱۳۵۸

مسعود رجوی در دانشگاه صنعتی شریف
مسعود رجوی در دانشگاه صنعتی شریف

جریان تکامل و نقشهٔ مسیر کانون‌های شورشی

مسعود رجوی-تهران دانشگاه صنعتی شریف ۱۳۵۸

بنابراین با وحدت روزافزون بین موجود و محیط مواجه هستیم؛ با هم یگانه‌تر و هم‌آهنگ‌تر می‌شوند. باز هم نظیر همان مصنوعات هوایی که صحبتش را قبلاً کردیم. حالا پس ما می‌رسیم به مخ؛ محلی برای تمرکز و جمع‌آوری اخبار، اطلاعات، اندامی برای دریافت و مخابرهٔ پیام‌ها. در مراحل عالی‌تر، تصمیم‌گیری و هدایت و رهبری. داستانی بسیار شگفت و در عین‌حال شکوهمند. یعنی هر لحظه شاهد شکل گرفتن، تقویت و تطابق هر چه بیشتر هستیم. تلاشی وقفه‌ناپذیر برای این‌که با محیط هر چه بیشتر بستیزیم و خودمان را بر آن مسلط‌تر بکنیم.

در نظر بگیریم یک مبارزه پراکنده اجتماعی را که اول خیلی پراکنده است، دور از هم، بدون ارتباط، کانون‌های شورش خود به خود عمل خودشان را می‌کنند. وقتی مبارزه تکامل پیدا می‌کند، اینها به هم می‌پیوندند و سرانجام در کادر تشکیلات واحدی اجتماع می‌کنند و آن تشکیلات انقلابی، هدایت‌کننده و هماهنگ‌کننده و رهبری‌کنندهٔ تمام این مبارزات و در نتیجه، به ثمر رسانندهٔ آنها خواهد بود. توطئه‌ها را به موقع با شیوه‌های مناسب خنثی می‌کند. خلاصه تمام سدها و موانع ضدمردمی، موانع راه کمال را یکی پشت سر دیگری کنار می‌زند، می‌ستیزد، شهید می‌دهد، قتال می‌کند و سرانجام پیروز می‌شود و تضادهایی را که مبارزه برای حل آنها به جریان افتاده است، حل می‌کند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30778e43-94b5-4fca-8a24-206c47f08694"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات