728 x 90

آمریکا۱۰میلیون دلارجایزه برای از کار انداختن سیستم مالی حزب‌الله لبنان تعیین کرد

مارشال بیلینگزلی - ناتان سیلز
مارشال بیلینگزلی - ناتان سیلز

وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا ۱۰میلیون دلار جایزه برای ارائه اطلاعات مرتبط به هر گونه فعالیت مالی حزب‌الشیطان لبنان تعیین کردند.

 

در بیانیه مشترکی که روز دوشنبه دوم اردیبهشت ۹۸ توسط وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا منتشر شد، اعلام شد به هر گونه اطلاعاتی که از فعالیت‌های شبکه مالی و گردش پولی حزب‌الله لبنان پرده بردارد، ۱۰میلیون دلار جایزه تعلق می‌گیرد.

 

مارشال بیلینگزلی، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تأمین مالی تروریسم در جریان جلسه‌ مطبوعاتی مشترک با مقامات وزارت‌خارجه آمریکا گفت:‌ هر گونه اسناد مرتبط با خرید ملک، انتقال پول نقد، سرمایه‌گذاری و پرداخت مستقیم و غیرمستقیم برای ما بسیار مهم خواهد بود.

 

ناتان سیلز هماهنگ‌کننده وزارت‌خارجه آمریکا در امور ضدتروریسم در این جلسه گفت:‌ تهران از حزب‌الشیطان لبنان برای فعالیت‌های نیابتی تروریستی استفاده کرده است.رژیم ایران می‌خواهد کاری که با لبنان کرده را در سوریه، عراق و یمن اجرا کند.

هماهنگ کننده وزارت‌خارجه آمریکا افزود: ‌ما با خشک کردن درآمد رژیم ایران، به‌طور مشخص حزب‌الله را هم از بودجه محروم کرده‌ایم اما حالا با قطع پول از ایران، حزب‌الله به‌دنبال منابع دیگری می‌گردد و برای همین جایزه مشخص کرده‌ایم تا هر طور می‌شود، چرخش مالی و شبکه‌ آنها را شناسایی کنیم و از کار بیاندازیم.

 

این جایزه در شرایطی تعیین می‌شود که واشنگتن اخیراً بارها از نقش روبه گسترش گروه تروریستی حزب‌الله در دولت لبنان اظهار نگرانی کرده است.

 

وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه‌یی‌ مشخصاً از ادهم حسین طبجه، محمد ابراهیم بزی و علی یوسف شراره، سه تن از سرکردگان مالی حزب‌الله، نام برده است.

علی یوسف چراره - ادهم حسین تباجا - محمد ابراهیم بزی و

علی یوسف چراره - ادهم حسین تباجا - محمد ابراهیم بزی و

 

 

 

بنا بر تخمین وزارت‌خارجه آمریکا، درآمد سالانه حزب‌ الشیطان لبنان به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد که این مبلغ را از طریق حمایت مالی از سوی رژیم ایران، تجارت، فعالیت‌های مرتبط با فساد و پولشویی و سرمایه‌گذاری بین‌المللی به دست می‌آورد.

آمریکا، کانادا، چند کشور اروپایی و همچنین اتحادیه عرب حزب‌الشیطان لبنان را «گروهی تروریستی» اعلام کرده‌اند.

 

درباره فعالیتهای حزب الشیطان لبنان  بیشتر بدانید:

خزانه‌داری آمریکا یک شبکه لبنانی را به اتهام پولشویی برای حزب الله تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز ۲۲ فروردین۹۸ یک شهروند لبنانی را به‌دلیل «پولشویی» برای حزب‌الله لبنان وابسته به رژیم ایران را تحریم کرد.
بر اساس این گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا قاسم شمس، یک تبعه لبنانی و دو شرکت تحت مالکیت وی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح شده است که «این شبکه بین‌المللی از طریق قاچاق مواد مخدر ماهانه دهها میلیون دلار پولشویی می‌کند و تسهیلاتی برای جابه‌جایی پول در اختیار حزب‌الله قرار می‌دهد.

 

دخالتهای رژیم ایران و حزب الشیطان در ونزوئلا

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز ۱۹ بهمن ۹۷ نسبت به تداوم بحران در ونزوئلا و دخالت رژیم ایران و حزب‌الله در این منطقه هشدار داد.
وی که با فاکس‌ نیوز مصاحبه می‌کرد گفت:‌ مردم این را متوجه نیستند که حزب‌الله سلولهای فعالی دارد. رژیم ایران در حال تأثیر گذاری روی مردم ونزوئلا و سراسر آمریکای جنوبی هستند. 

 

اعتراف مجدد حسن نصرالله سرکرده  حزب الشیطان  به گرفتن موشک از رژیم ایران
حسن نصرالله سرکرده شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان روز  ۱۸ بهمن۹۷ بار دیگر به گرفتن تسلیحات و موشک از تهران اعتراف کرد و گفت:‌
خیلی ساده و شفاف با محبت به شما بگویم صادقانه بگویم، ما سالیان سال است تمام امکانات ما از قرص دارو بگیرید تا موشکهای‌مان توسط همین جمهوری اسلامی تأمین شده اگر نبود ما نمی‌توانستیم تأمین کنیم.
حسن نصرالله درباره کمکهای رژیم ایران به شبه‌نظامیان در منطقه گفت: ایران حزب‌الله را کمک می‌کند حماس را کمک می‌کند جهاد اسلامی و گروه‌های مقاومت را تأمین می‌کند. بالاخره در عراق کمک کرد در سوریه در لبنان در یمن در بحرین کمک کرد.

 

گزارش دی ولت درباره فعالیت حزب‌الله لبنان در زمینه تروریسم و مواد مخدر
روزنامه المانی "دی ولت" درباره حزب‌الله لبنان وابسته به رژیم ایران در روز ۲۵ دی۹۷ نوشت: «حزب‌الله چیزی بیش از یک حزب سیاسی و شاخه مسلح آن است، و در قالب یک شبکه‌ٔ جنایی در زمینه قاچاق مواد مخدر و اسلحه در سراسر جهان، از جمله در آلمان فعال است.»
ناتان سیلز، هماهنگ‌کننده مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجه آمریکا، بارها گفته است رژیم ایران سالانه ۷۰۰میلیون دلار به حزب‌الله پرداخت می‌کند.
در ادامه‌ٔ گزارش "دی ولت" آمده است: مقامهای ‌اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا تخمین می‌زنند که حزب‌الله ماهانه ۲۰۰میلیون دلار "جابجا می‌کند" که اکثر آن از طریق قاچاق مواد مخدر به دست می‌آید.
مواد مخدر از آمریکای جنوبی به جنوب آفریقا منتقل شده و از آنجا با کشتی وارد اروپا می‌شود. تنها در بندر هامبورگ در سال گذشته هفت تن کوکائین کشف و ضبط شد.

 

معاون وزیر خارجه آمریکا: حزب‌الله لبنان در مرزهای آمریکا عمل می‌کند
جان سولیوان معاون وزیر خارجه آمریکا در مورد استراتژی آمریکا برای مبارزه با تروریسم فراملیتی گفت:‌ این استراتژی طیف کاملی از تهدیدات تروریستی از جمله گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران را شامل می‌شود.

معاون وزیر خارجه آمریکا که روز سه‌شنبه ۲۰ آذر۹۷ در واشنگتن در کنفرانسی با عنوان «مبارزه با تروریسم در نیمکره غربی» سخنرانی می‌کرد به اقدامات گروه‌های تروریستی تحت‌امر رژیم آخوندی در کشورهای عربی و غربی اشاره کرد و گفت: حزب‌الله لبنان که برخلاف اسمی که دارد در بسیاری از مرزهای خودمان و دور از خاورمیانه عملیات می‌کند. در سال ۱۹۹۴، تنها دو سال بعد از تهاجم به سفارت اسراییل در بوئنوس آیرس، ۹۵نفر را به‌قتل رساند و صدها نفر را زخمی کرد.

او افزود: شما هنوز به‌طور روزمره با طرحهای حزب‌الله روبه‌رو هستید. در ماه گذشته، برزیل یک تأمین مالی کننده حزب‌الله را در منطقه مرزی سه کشور نزدیک پاراگوئه و آرژانتین دستگیر کرد. در سال ۲۰۱۶ یک عامل دیگر حزب‌الله را دستگیر کرد که ۳۹کیلو کوکائین را قاچاق می‌کرد که ما وی را در آمریکا در میامی محاکمه می‌کنیم.

حزب‌الله ایالات متحده را هم هدف قرار داده است. در ژوئن ۲۰۱۷، اف.بی.آی دو عامل حزب‌الله را در آمریکا دستگیر کرد یک نفر در نیویورک و یک نفر در میشیگان. عامل مستقر در نیویورک تأسیسات نظامی و مجریان قانون در آنجا را تحت مراقبت قرار می‌داد و عامل حزب‌الله که در دیترویت مستقر بود اهداف اسراییلی در پاناما و همچنین کانال پاناما را شناسایی می‌کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در مورد استراتژی آمریکا برای مبارزه با تروریسم فراملیتی گفت: این استراتژی یک تمرکز جغرافیایی ندارد. به این دلیل که جدی‌ترین تهدیدات، فراملیتی هستند و به مرزهای سراسر دنیا امتداد می‌یابند. این استراتژی فقط روی یک یا دو گروه متمرکز نیست بلکه طیف کاملی از تهدیدات تروریستی از جمله گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران را شامل می‌شود.

جان سولیوان گفت: ما از متحدان و شرکایمان می‌خواهیم که در این جنگ به ما بپیوندند و آنها هم کار بیشتری انجام دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9f68b65-c51a-41db-926d-1b8196c3ca52"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات